Al een tijdje scan ik zelf mijn boodschappen bij de Jumbo. Super handig je weet wat je kwijt bent, en je hoeft niet alles uit- en weer in te pakken. Vandaag ook weer boodschappen gedaan, een halve kar vol met een waarde van ongeveer 25 euro. Kom ik bij de cassiere en geef mijn scanner af. Oh, zegt ze, ik moet een steekproef doen. Prima, ik heb alles goed gedaan tenminste dat dacht ik. Blijk ik de bananen van 51 cent niet gescant te hebben. Gewoon echt helemaal vergeten. Ik had nog meer fruit, de rest allemaal gescant alleen de bananen dus niet. Ik voelde me gelijk helemaal misselijk worden. Ze zal toch niet denken dat ik het bewust niet gescant heb. Ik zag mezelf al helemaal door de filiaalchef naar een kamertje begeleid worden. Ik moest door naar de gewone kassa en alles uitpakken. Daar hebben ze alles nog een keer gescant, en de rest klopte wel gelukkig. Ohh, wat was ik bang dat ik nog iets vergeten was. Ik stond er volgens mij met een hoofd zo rood als een tomaat. U was alleen de bananen vergeten mevrouw? Ja Vervolgens kon ik gewoon betalen en verder gaan. Maar o wat voel ik me vreselijk. Straks denken ze dat ik het bewust gedaan heb (ik ben een vaste klant), en dat ik een dievegge ben. Net als die bekende die toevallig achter me stond en waar ik eigenlijk niet mee omga, maar wel mijn familie en vrienden kent. Voorlopig ga ik niet meer naar de Jumbo en sowieso nooit meer naar de zelfscan!
Ach joh kan gebeuren toch? Je bent vast niet de enige, dat gebeurd vast vaker. Ik word er ook vaak 'uitgepikt' voor een steekproef, maar dan bij AH. Erg irritant. Denk je lekker snel te zijn met zo'n ding, duurt het allemaal nog langer.
Ah joh, ik zou dat in ieder geval niet denken hoor. Dan had je wel meer achtergehouden dan alleen die bananen van een halve euro. Ik zou me er ook rot om voelen hoor, maar ik denk niet dat ze je hier anders door zien.
Ik boycot die zelfscan dingen sowieso al. Al dat gepiep in de winkel wordt je helemaal gestoord van. Verder gaat het op den duur ten koste van banen voor jongeren en mede daarom zelfscan ik nooit. Pinnen doe ik ook nooit bij een pinkassa. Ook dan sta ik liever langer in de rij.
Owh wat erg haha Ik zou me ook doodschamen, door een gat in de grond weg willen zakken etc etc... Je hebt het niet expres gedaan dus houd dat voor jezelf in gedachten meid.
Nou, kan gebeuren toch? Als je boodschappen door de kassière zelf gescand worden kan er toch wel eens wat mis gaan. Niet aangeslagen, teveel aangeslagen, ligt er maar net aan. Zou me er niet te druk om maken. En 0,51 is nou niet bepaald een bedrag waarvan ik zou denken dat je dat bewust achterover zou drukken.
Ik begrijp je gevoel want ik ben er ook weleens 'bang' voor als ik de zelfscan gebruik. Maar kan gebeuren joh! Ik zweer verder er echt bij. Hier hebben ze alleen zelfscan bij de AH. Zie ik de rest in de rij staan en ik kan gelijk afrekenen heerlijk! En ook gelijk mijn boodschappen inpakken onder het winkelen. Af en toe een controle, maar verder niet.
Oh hou op! Voel mijn trauma weer aankomen. Vriendlief had de wasverzachter gepakt en gescand en denkt later oh neem dezelfde maar een andere geur. Bij de zelfscan is een steekproef gelijk voel ik mij al in de hoek gezet zweet breekt mij uit. Pakt ze dus de wasverzachter en pats dat lukt niet. Dus ik zeg oh kan het komen omdat we de andere geur gepakt hebben? Ja mevrouw.. Ze zegt we moeten alles op de band leggen nu. Ik zeg ja mehoela scan maar gewoon om. Dat kon dus niet. Nou nooit meer zelfscan! Ik begrijp de steekproef maar ben te onzeker voor.
Ik heb het een keer of 3 gehad bij de ah. Vaak fruit, dat weeg je al en dan vergeet je vaak te scannen, 1 keer had vriendlief iets niet gescand. Moet zeggen dat ik me de eerste keer het meest schaamde, ging toen ook maar om 30 cent. Maar toch... Ben daarna wel steeds nog beter op gaan letten. Ben er ook wel eens thuis achter gekomen dat ik iets 2 keer had gescand, dus het gaat 2 kanten op. Tegenwoordig staat er dat ze aangifte kunnen doen, en dat ze het als diefstal beschouwen... Ben toch altijd weer een beetje zenuwachtig als ik gecontroleerd word. Inmiddels al heeeeeeel lang geleden dat ik iets niet goed had gedaan. Maar is toch zo handig dat zelfscannen, vooral toen ik nog met de wandelwagen was, dat ik er wel mee door ga. Het is vooral je eigen gevoel erbij, van wat zullen die medewerkers wel niet denken...
Wat errrrgggg Je moet je diep schamen! Wat een asociaal gedrag, zeg. Dat kun je toch niet maken; dat had je niet moeten doen. Wat een verschrikkelijk naar persoon ben jij zeg, poeh hee. Ik vind dat ze op zijn minst aangifte hadden moeten doen bij de politie en je voor de kosten op hadden moeten laten draaien en je vervolgens half ontkleed vast moeten binden aan winkelwagens buiten op het terrein en met watervaste stift 'dief' op je hoofd moeten kermen terwijl iedereen bananencompote over je hoofd heen mag gieten! Man man man man man! Wat een schande. [/sarcasm] Het ging om 0,51 euro. Get a life, get a grip! Dat je tien kilo biefstuk en 3 kratten Amstel pikt, oké, maar bananen???
Ik scan heel graag bij de Appie, maar bijde Jumbo nooit meer. Ik heb daar 8 keer zelf gescand, daarbij 5 keer een steekproef. Daarnaast is de zelfscanrij bij de Jumbo langer dan bij de gewone rij. Ik doe het dus niet meer. Bij de AH ook regelmatig genoeg steekproef, maar gaat sneller en ook uiteindelijk nooit een gedoe geweest. Ik vind alleen de nieuwe scanners erg vervelend. Teveel bliepjes tegenwoordig.
Haha ach joh kan gebeuren... Toen ik 39 weken zwanger was ging ik boodschappen doen bij de ah met zelfscan en was ik vergeten een pak toiletpapier te scannen. Had m'n armen vol en zetten m'n papier op de kar.. Ging de rest scannen en vervolgens dus het wc papier vergeten... Vervolgens had ik inderdaad een steekproef en was mij van geen kwaad bewust. Papier had ze alleen niet gescand en thuis kwam ik er pas achter dat ik het was vergeten! Oeps...
Haha... Dit is ook altijd een beetje mijn angst. Op de vraag "heeft u alles kunnen scannen", kijk ik ook altijd een beetje onzeker naar mn kar. En bij een steekproef wordt de spanning nog eens extra opgevoerd Maar joh, iedereen snapt dat ALS je al iets had willen jatten, het eerder om een krat bier zou gaan dan een paar lullige banaantjes van 50 cent.
Ik heb 1X de scan gebruikt. Conclusie: niet geschikt voor mijn adhd-brein. Ik wist halverwege totaal niet meer wat ik wel en niet gescand had en heb een paar keer (!) dingen opnieuw gescand voor de zekerheid. Ik werd gek van dat gebrek aan overzicht. Geen controle gehad, wel spullen 2 of 3X gescand. Nooit meer haha
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Een volle kar helemaal uit laden idd en het gevoel dat ze je voor dief aanzien. Vreselijk. Ik ben later naar de bedrijfsleider gegaan met het verhaal en mijn gevoel daarover en die vertelde mij dat het systeem het vergeten product niet meer opnieuw kan scannen en dat daarom alles op de band moet worden afgerekend. De betreffende kassierre had dat moeten uitleggen. Ik scan overigens ook nooit meer.
Jeetje wat een drama... je bent er een vaste klant dus ze zullen vast wel weten dat je het vergeten bent! Als je nou een product in je broekzak hebt zitten...