Ik heb nu sinds een week lage buikpijn. Soms niet, vaak wel, een beetje zeurderig. Straalt soms opeens uit naar mijn rug (en heel soms benen en soort griepspierpijn in mijn benen), heb dan echt lage rugpijn, net alsof je ongesteld bent maar ik heb een mirena spiraal en wordt nooit ongesteld. Ook nooit klachten ervan gehad, heb 'm al ruim 5 jaar en sinds deze zomer een nieuwe. Heb vaak een opgeblazen gevoel terwijl ik nu juist wel weer aan het afvallen ben dus zou je denken dat het minder wordt. Voelt vaak wel alsof er veel lucht in mijn darmen zit en dat is vaak ook wel zo. Verder geen koorts of andere urine of ontlasting. Alleen die vage zeurende pijn. Ik functioneer verder ook zoals normaal, werk nog gewoon enzo, doe alles zoals altijd. Dus zo heel erg is die pijn niet, voelt alleen ongemakkelijk. Nu klaagt oudste dochter ook al een week af en aan over buikpijn, bij haar zit het wel wat hoger. Heerst er iets misschien? Zal ik al naar de huisarts gaan of toch nog even afwachten? (Als ik het zo teruglees denk ik hup naar de huisarts ). Lees op internet dat buikpijn ook gewoon 2 weken kan duren. Ben ook wel een beetje een hypochonder trouwens, ben overal bang voor maar aan de andere kant denk ik het 'toch wel niet te hebben'. Heel vervelend. Wat niet helpt is dat er een collega uitgezaaide leverkanker heeft en dat ziet er over het algemeen niet rooskleurig uit. Heb ook sinds vorig jaar november een lichte paniekstoornis/chronische hyperventilatie. Heb dit wel onder controle. Maar ik weet nu even niet zo goed hoe of wat.. Misschien is het toch wel gewoon spanning? Dochter slaapt de laatste weken te kort, zou ze daar buikpijn van kunnen krijgen? Kom maar op met die ideeën tips . Zit te denken om met mijn mensendieck therapeut te gaan praten, ben daar ook geweest voor de hyperventilatie en ze doet ook mindfulness en is goed bevallen.
Meid ga gewoon even langs de huisarts!! Daar zijn ze voor Je zegt dat je er al een week of wat mee loopt, dat is lang genoeg toch?
Tja lastig te beoordelen zo. Maar het klinkt niet als iets ernstigs, maar goed als je twijfelt moet je toch naar de dokter om het na te vragen. Mijn ervaring is dat buikpijn bij kinderen nogal eens wijst op iets anders .. even wat minder lekker in hun vel zitten bv. Zeker als het al langer duurt en er ontstaan verder er geen verschijnselen zijn ( zoals spugen / slecht eten/ koorts / diarree of juist obstipatie ) maak ik me meestal niet zo snel zorgen. Je koppelt het zelf aan je paniekstoornis. Meer stress kan ook meer klachten geven. Praten met iemand die je eerder geholpen heeft kan nooit kwaad.
Nu precies een week. Maar als ik afleiding heb heb ik geen buikpijn. Denk daarom toch aan iets psychisch. Denk ik . Misschien toch eerst maar naar de mensendieck...
Ja bij de oudste maak ik me ook niet zo druk. Ze slaapt echt te weinig en als ze dan rond 6:15 wakker is gaat ze sommen maken enzo, gaat echt aan het werk. Breekt haar nu op geloof ik. Maar hoorde van de week in een winkel hier dat er wel wat heerst (dochter ging op de grond zitten door de pijn) en hoopte dat dat het zou zijn en dan na een paar dagen over Ik denk dat ik morgen mijn mensendieck therapeut eerst ga bellen, kan misschien morgenavond al terecht. Even kijken of dat oplucht en het dan misschien al beter gaat.
Er heerst altijd wat Hopelijk helpt het om even je hart te kunnen luchten ! Kwaad kan het in ieder geval niet.
Ik heb ook al een week of twee last van buikpijn. Niet continu, maar zo nu en dan krijg ik opeens erge krampen. Volgens mij heerst er gewoon weer iets. Ik ga zelf niet naar de dokter vanwege buikpijn.
Ik heb ook al een paar dagen last van mijn buik. Onderin, het loopt uit naar de zijkanten. Idd. niet de hele tijd maar als het er is is het best pijnlijk. Een soort druk. Sterkte/beterschap!
Deze berichten stellen me toch wel gerust. Denk dat het ook veel spanning en houding is bij mij. Ga weer aan de valeriaan en wat meer mediteren en verder gewoon goed gezond eten. De oudste was weer om 6 uur klaarwakker en vertikte het om te gaan slapen... en dat terwijl ze pas rond 8 uur slaapt en tot half 8 zou kunnen blijven liggen. Maar na gistermiddag niet geklaagd over buikpijn.