Hoi meiden, De hele maand loop ik mij al op te vreten. Morgen viert mijn sm haar verjaardag. Tot afgelopen winter rookte zij buiten ( deed ze sinds mijn zwangerschap) in haar eigen huis. In de afrlopen winter is zij weer binnen "onder" de afzuigkap gaan roken... Morgen viert zij haar verjaardag en komt er visite die rookt als een ketter. Ik had op warm weer gehoopt zodat we lekker in de tuin konden zitten, maar helaas. Nu wil ik eigenlijk dat mijn man haar vanavond vraagt of ze morgen in de tuin willen roken. Dus niet alleen als wij er zijn maar het liefst de hele dag, dus ook voordat wij komen. Vinden jullie dat wij dit kunnen vragen? Het is wel haar huis, dus haar regels. Maar ja de gezondheid van ons kind. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Liefs Lara
Lastig, weet eigenlijk niet wat ik zou doen. Maar: ze geven morgen toch 24 graden op? Gisteren en vandaag zou het wat minder zijn, maar het weekend gaven ze lekker weer op. Zal duimen voor je
Ik zou het niet durven vragen. Het is haar huis en visite. Ik zou eventjes gaan, en zelf regelmatig met de kleine naar buiten gaan. En als het echt te gek/blauw binnen wordt, weg gaan.
Zou wel vragen of ze er rekening mee willen houden... ? Zou ik als oma al uit mezelf doen eigenlijk...
Bedankt meiden! Heb er gewoon een knoop van in mijn maag. Maar binnen twee uur staat de woonkamer blauw
Hier rookt opa ook. Elke donderdag is Mees bij hun.. Als hij er niet is rookt hij wel gewoon binnen, maar als hij er is gaat opa buiten staan .. Vind niet dat je kan verwachten dat ze helemaal niet meer in hun eigen huis roken, als ze het maar niet doen waar de kleine bij is.. En met een verjaardag gaat hier iedereen uit zichzelf al naar buiten om te roken als er kleine baby's beneden zijn..
Dat is meestal wel het geval. Helaas heb ik het een keer (binnen de familie) meegemaakt dat er iemand naast mijn dochtertje binnen ging zitten roken. Toen ik vroeg of hij aub niet bij mijn dochtertje wilde roken omdat ik dat niet fijn vond (gewoon op ern hele normale rustige toon) brak de pest uit ik stond er echt van versteld hoe asociaal iemand kon zijn ten opzichte van een baby?! Gelukkig had ik de rest van de familie wel aan mijn kant
Mijn schoonmoeder rookt als een ketter. Maar toen ik vertelde dat ik zwanger was, is ze spontaan buiten beginnen roken. Ook in de winter, ook in de regen. Dochter is nu 9 maand en ze doet het nog steeds zo. En ik ben er haar zo dankbaar voor! Moest ze nog steeds zo veel binnen roken, dan denk ik niet dat ik lang op bezoek zou gaan. Zou dat ook rustig zo aangeven dan. Zij heeft het recht om te roken in haar huis, uiteraard, maar ik heb het recht mijn dochter daar geen uren in te willen.
Ik verlang niet van sm dat ze niet binnen rookt als wij er niet zijn. Maar sm wil nog wel rekening houden maar de visite niet. Maar heb net gebeld, want vragen staat vrij zoals lov schrijft. Er is een last van mijn schouders af. Morgen gaan ze lekker allemaal buiten roken ik kan lekker slapen vannacht. Liesje, hoe erg kunnen mensen zijn! Fijn dat de rest er net zo over dacht als jij!
Ik zou het ook vragen hoor, snap het hele aal! En mocht men er geen rekening mee houden, dan ga ik niet.
Mijn moeder rookt ook... ( is wel voor de 10.000ste keer een stoppoging aan het ondernemen, maar tot op heden rookt ze vrolijk door ). Ze doet wel haar best om een schoon, rookvrij huis te creƫren als wij langskomen. Weet ze dit van tevoren, dan rookt ze een paar dagen van tevoren ook buiten... Maar soms komen we spontaan op visite ( we bellen wel even van tevoren ), dan komen we vaak toch in een huis dat blauw staat van de rook... weliswaar alle deuren, ramen en luikjes open, maar toch. Ook probeert ze de rooklucht te maskeren door geurkaarsjes aan te steken. Absoluut verre van ideaal, want volgens mij is er nog veel rook aanwezig in de ruimte, maar ze doet wel haar best... Mijn moeder is echt een verstokte roker en die ziet het wel als vanzelfsprekend dat het huis zo fris mogelijk is en dat er niet gerookt wordt in de buurt van de kleine ( achterin de tuin doet ze het dan ). Het verbaasd mij dat er mensen zijn die bij de aanblik van een kleintje niet bedenken dat ze dat even elders moeten doen... Met de nadruk op 'even', want kom op... hoe vaak is zo'n verjaarsvisite nu en ben jij met de kleine en deze mensen op hetzelfde moment aanwezig. Ik vind dat jij of je moeder er wel wat van mogen zeggen. Is toch een kleine moeite lijkt me zo..
Fijn dat ze buiten gaan roken dat zou ik idd ook vragen. Of niet, of buiten aub. Zeker als ik daar met mn kind kom.. En willen ze dat niet doen, helaas, dan kom ik niet En nee, dan ga ik ook geen oppas regelen om dan zelf wel te gaan, want ik vind het enorm ranzig om binnen te roken en daar in die stank te zitten. No thanks..
Hier aanleg voor astma en een man die echt ziek wordt van rook; dus wij gaan sowieso niet naar huizen waar binnen gerookt wordt. De schadelijke stoffen zijn er ookals iemand even een dagje buiten gaat staan, en mja; ik ga geen onnodig risico lopen wat dat betreft. Misschien erg 'hard', maar 't is niet anders.