geen groot topic hoor! Viel me gewoon iets op en vroeg me af of meer meiden dit opvalt en eigenlijk niet nodig vinden. Ik heb vroeger (jaaaaren geleden haha) voor media express gelopen. Ik bracht de libelle enzo rond. Nu rond de kerstdagen liep je langs de deuren met een kaartje met prettige kerstdagen erop in de hoop dat je ook wat geld kreeg. Prima. Nu worden het er steeds meer. Niet alleen je betaalde krant of betaalde tijdschriftje krijg je iemand voor aan de deur maar nu gaan ze ook al langs voor folders en gratis wijkkrantjes. En dit vind ik dus teveel van het goede. Ik zie namelijk steeds wel wie het rondbrengen. Folders bijvoorbeeld word door een oudere man langsgebracht. Die gaat met kerst niet langs de deuren, nee er waren twee jongetjes voor hem in de plaats die langs de deuren kwamen in de hoop wat te krijgen. Ik ga ze dus echt niks geven voor 1 keer lopen en geen folders brengen. Maar het idee op zich ik vind het niet zonodig om de mensen geld te geven die folders en gratis wijkkrantjes rondbrengen. Ik vind het toch anders dan als je ergens een abonnement op hebt die geef ik wel wat (heb nu geen abonnement maar eerder wel gehad). Ik weet het dit is een kleine kwestie en misschien zeur ik wel, maar zijn er meer die het met me eens zijn?
Ik geef eigenlijk bijna nooit wat.. alleen aan de middenstander hier. T blijft feest.. ik heb mn geld echt hard nodig.
nee ik niet ik vind dat het niet uitmaakt of het nou om een abbenement gaat of folders, ik waardeer ze beiden ze moeten allebei door weer en wind en daarom geef ik een kleinigheidje. en die jochies, mischien zijn het die man zijn kleinkinderen wel. en gunt hij ze een centje in hun spaarpot.
Ik heb een nee/nee sticker dus ik heb er geen last van. Vind het ook onzin om wat te geven, maar ik hoef dus niet/.
Ach, van mij krijgen ze gewoon wat hoor. Vind het niet zo'n ramp. De oudere mensen komen hier ook niet aan de deur, maar de jeugd natuurlijk wel. En of dit nou van media express is of van folders of weet ik veel wat, het zal mij een zorg zijn
Ben het opzicht wel met je eens.....ligt er ook aan wie t bezorgd denk ik... Hier worden de folders er slecht bezorg, bijna niet zelf. Alleen het krantje op zondag wordt al jaren door dezelfde vrouw gedaan en die heb ik dus ook wat gegeven. Ook het pakket folders wat altijd trouw bezorgd wordt, die bezorger heb ik ook wat gegeven....als er ineens andere aan de deur staan van de week hebben ze pech!
Ze kiezen er zelf toch voor om dit baantje te doen ? Nee ik vind het niet nodig om iedereen geld te geven die foldertjes komen langs brengen, kan me geld momenteel veel beter zelf gebruiken .. en als ze dan al wat krijgen dan is het niet meer dan 50 cent .. Vind het gewoon niet nodig ... Mensen hebben ook gewoon een salaris ...
Ik geef ook gewoon hoor. Ik krijg een kerstbonus van mijn werkgever, die jochies die de (wijk)krantjes lopen niet. En vind het al hartstikke goed dat zo'n jochie (want dat is het bij ons) nu al werkt om een centje bij te verdienen! Vind het trouwens wel uitmaken of je die krant dan ook regelmatig krijgt, want als het soms wel, soms niet is, geef ik ook niet! Maar heb het krantenjochie net wel wat gegeven.
ik heb vanaf me 15e tot aan me 17e elke dag de krant bezord (dagblad) ik kreeg altijd wel geld maar moet ook zeggen vind dat ik het verdiend had hoor..vergat nooit een adres was altijd op tijd en door weer en wind 6 dagen per week.. ik vond toen langs de deuren gaan wel erg leuk
Ik vind het eigenlijk ook onzin. Ze hebben zelf voor zo'n baantje gekozen, en krijgen ook gewoon hun loon. Heb vandaag de 2 huis aan huis bladen ontvangen, maar er werd niet aangebeld. Eigenlijk vind ik het ook onzin om op een terras ofzo fooi te geven. Tenzij ze erg goede service verlenen...maar meestal is dit gewoon niet zo. En moet je erg lang wachten voordat je geholpen wordt. Het is toch eigenlijk best vreemd, dat we wel een fooi geven aan een serveerster, of aan een krantenbezorger. Maar niet aan een kassa medewerkster of de post bezorger... Hier in Nederland kennen we een minimum loon en ik vind al die fooien gewoon niet nodig.
Ik doe het alleen als het vaste bezorgers zijn. Als er ineens een ander loopt, dan hebben ze pech gehad!
dat snap ik wel, maar ik maak geen verschil tussen folders of abbonementen!!!!! en dat bedoelde de ts volgen mij.
ja het ging vooral om het verschil tussen een abonnement en bijvoorbeeld gratis folders. Het is bij ons ook zo dat er best vaak nieuwe mensen komen. Alleen die oude man doet het al een tijdje. En heb ook vaak moeten bellen naar interlanden dat ikweer de folders niet had gehad. Maar gelukkig dat er meiden zijn dieer hetzelfde over denken ben ik niet een heel grote zeur haha
Als ze hier aanbellen geef ik wel wat. Wij lezen die krantjes/reclamefolders wel en die jongens/meiden bezorgen ook met regen. Daarnaast heb je genoeg van die hangjeugd die geen donder uitvoert en vind ik het in deze tijd al bijzonder dat er nog steeds jongeren zijn die wel graag willen werken. En die kaartjes rondbrengen met kerst is toch iets waar je als bezorger naar uitkijkt, dus werkt ook nog als een stimulans. Zoveel betaald zo'n bijbaantje nou ook weer niet en dit ene extraatje met kerst gun ik ze graag.
Zelfs met een nee-nee sticker komen ze hier aan de deur. Ik geef niets , niet alleen omdat ik een nee-nee sticker heb , maar ook omdat ik zelf te weinig te besteden heb.
ik heb niks gegeven maar dat komt omdat ze hier steeds tijdens het eten of als mijn meisje in bad zit aanbellen, dat zijn nou net de twee momenten op de dag dat ik de deur niet opendoe. nou moet ik zeggen dat door het jaar heen ook regelmatig de krantjes op de grond lagen omdat ze ze er niet ver genoeg indoen of 3 dezelfde krantjes in onze brievenbus komt ook erg vaak voor, maar jah, als ze aan de deur staan weet ik niet wie dat gedaan heeft
Vanmiddag stond hier ook een jochie aan de deur met zo'n kaartje. Die heb ik 50 ct gegeven, maar meer omdat mijn ouders hier waren, en het zielig vinden als ik ze niks geef. Die had dus geluk, want daarna zijn er nog 3 meer langsgeweest, maar waren mijn ouders alweer weg. Ze wensten me wel netjes prettige feestdagen, en ik heb ze ook weer netjes bedankt. Ze krijgen toch elke maand netjes hun salaris waar ze voor gewerkt hebben? Vind het niet nodig om daarvoor geld bij te leggen. En ja, zelf heb ik ook krantjes rondgebracht, maar zelf nooit ergens aangebeld. Vind dat echt schooien eerlijk gezegd.