H&M komt belofte van leefbaar inkomen kledingmakers niet na

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Zonnestralen, Sep 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ook met een heleboel kleine dingen kun je al wat doen om beter met kleding om te gaan. Je kunt wel blijven hangen in niet leuk/duur/gedoe/moeilijk te vinden etc, maar het is gewoon een kwestie van willen.

Wat ik probeer te doen:

- Als je iets nodig hebt, altijd eerst tweedehands of bij duurzame merken kijken. Kleine moeite.
    - lid worden van facebookgroepen waar ze bepaalde merken die ik leuk vind tweedehands verkopen.
    - Uniseks kopen. Regenkleding, pyjamas, slaapzakken, beddengoed... dat slijt amper, en zo zonde om bij een tweede kind alles opnieuw te kopen omdat je je zoon geen roze pyjama aan wil doen.
    - Kinderkledingbeurzen bezoeken. Daar hebben ze echt alle maten.
    - Toffe moeders volgen op Instagram die regelmatig de kleding van hun kids verkopen, en daar tweedehands kopen
    - Stoppen met kopen bij ketens als zeeman, wibra en action (speelgoed). Totaal niet duurzaam.

Bootcamp babe likes this.
  2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    #22 tupp, Oct 1, 2018
    Last edited: Oct 1, 2018
    Dat klopt imderdaad. Althans, ik heb dit in een documentaire ook al eens gezien. De tweedehandsjes uit Europa waren ‘populairder’ dan de lokale producten. Die waren duurder en (volgens de consumenten) minder van kwaliteit.

Wij hebben overigens dit jaar pas voor hebt eerst voor een seizoen echt alle kleding moeten kopen voor de oudste. (Hij is nu 8.) Voorheen had ik altijd genoeg tweedehands kleding op voorraad. Dan was het een kwestie van aanvullen, vooral broeken. Wat iemand al zei: dat slijt gewoon nog behoorlijk op die leeftijd. Dat is bijna niet door te geven.
    Overigens heb ik toen een deel van die broeken binnen een paar weken al kapot waren, heel duurzaam kniestukken er op zitten naaien. En nog duurzamer... ik heb onze zoon ook zelf een broek laten herstellen. ‘t Zag er niet uit. :roflmao: Maar sindsdien is hij wel voorzichtiger met zijn kleding.

Schoenen kopen wij altijd nieuw. Ik vind tweedehands schoenen niet goed voor de voeten. Alleen laarzen e.d. hergebruik ik wel, daar lopen ze toch geen weken achter elkaar op. Maar die schoenen, daar wordt ook niet altijd even voorzichtig mee opgesprongen. Ook daar heb ik een duurzame oplossing voor. Als onze zoon nieuwe schoenen krijgt, vertel ik erbij hoe lang hij er minimaal mee moet doen. Ik laat dan ter plekke in de schoenenwinkel al zien welke schoenen hij krijgt als het eerste paar te vroeg sneuvelt. Dan kies iets uit dat roze is met paarse glitters. Werkt als een trein.

NavyCrimson91 and Lisanne1811 like this.

Share This Page