Betoncire op toilet?

Discussion in 'De lounge' started by Nina Sanders, Feb 17, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Wie heeft hier ervaringen mee? In het nieuwe huis staat wederom ‘project toiletten’ op de planning. Wanneer hangt af van hoe goed we dit huis verkopen :rolleyes:. Neemt niet weg dat ik volop aan het pinteresten ben en moodboards aan het maken ben.

Mijn idee is tof (al zeg ik het zelf). Grote antraciet tegels op de vloer, mooie ronde betonnen waskom met zwarte kraan op een eikenhouten plank en: betoncire op alle wanden in de kleur Sahara Dust (P&O). Die kleur hebben we nu ook in de badkamer en ik ben er nog steeds verliefd op. Nu weet ik prima hoe ik dit materiaal in de badkamer moet schoonhouden. Maar hoe zit dat met toilet? Ik hekel tegels en wil dus geen tegels in het toilet, ook niet achter het toilet zelf.

Hoe is dit hygiënisch schoon te maken? Zeker rondom het toilet ben ik nogal fan van dettol (elke dag!). Maar ik wil natuurlijk geen vlekken of doffe plekken.
    Is betoncire dan wel geschikt op de wand achter je toilet?

NB ik heb drie jongens, er gaat heus wel eens iets mis.. ;)

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,255
    12,631
    113
    Female
    Sowieso zitten laten plassen scheelt een hele hoop!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit doe ik sowieso! Iedereen hier in huis plast zittend :p.
    Maargoed dan nog. Er komen ook wel eens vriendjes, visite..
    Kan moeilijk plasinstructies ophangen :roflmao:

4. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,503
    8,425
    113
    Geen ervaring met betoncire, maar je schrijft dat je geen tegels op het toilet wilt, maar je krijgt wel grote antraciet tegels op de vloer? Of bedoel je specifiek tegels op de muur?

Anders zou je achter de toiletpot de vloertegels door kunnen laten lopen op de muur, dat geeft al een rustiger beeld dan aparte soort wandtegels.

5. artie

artie Fanatiek lid

Sep 27, 2021
    3,573
    3,904
    113
    Female
    Ik had een betoncire vloer op mijn eerste studio en mijn ervaring daarmee is niet zo heel geweldig. Het was heel mooi, maar elke kruimel die erop viel maakte een vlek (die na verloop van tijd wel wegtrok maar duurde wel lang), en op een bepaalde plek was het zelfs uitgebeten nadat er iets was uitgelopen, werd heel ruw op die plaats.
    Nu zal op een muur niet zo veel vallen/knoeien als op een vloer maar in een wc met eventuele spetters en soms redelijk agressieve producten om te poetsen weet ik niet of het heel lang mooi gaat blijven. Al zullen er allicht ook wel verschillende kwaliteiten bestaan en in mijn studentenhuisje niet de duurste en beste gebruikt zijn.
    Maar ik heb het dus niet aangedurfd in ons verbouwproject, hoewel ik het ook echt heel mooi vind.

Nina Sanders likes this.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,255
    12,631
    113
    Female
    Wat niet kan hahaha!

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Ik snap het niet helemaal. Heb je betonsire al of nog niet? Omdat je schrijft dat je weet hoe je dit in de badkamer moet schoonmaken?
    Of heb je het dan over iets anders?
    Anyway, ik heb betonsire gehad en ik raad het echt niemand aan. Elke vlek zie je erop en als het té vochtig wordt, dan kan het afbrokkelen. Het is schitterend, echt waar, maar handig en goed schoon te maken? Nee.

Attached Files:

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,332
    8,336
    113
    Amsterdam
    Ik zou dat nooit in het toilette doen zeker niet achter de toilette pot. Je kan nog overwegen de tegels erachter door te laten lopen en dan alleen de zijkanten. Maar idd mannen en hun gespetter en als het pubers worden wie zegt dat ze zittend blijven plassen.. en bezoek idd etc.

9. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

Nov 21, 2022
    182
    218
    43
    Female
    Zou dit iets kunnen zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb dit ooit wel overwogen. Volgens mij dus een speciale coating, je zou eens kunnen informeren hoe goed het tegen schoonmaakmiddelen kan.

https://vestingh.nl/collections/badkamercoating-1

Nina Sanders likes this.
  10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,805
    1,621
    113
    Geen betoncire, vind het wel heel erg mooi. Wij hebben in onze van onze badkamer ook geen tegels achter de wc. We hebben daar gekozen voor speciale verf die tegen vocht en schrobben kan. Die kan ik dus gewoon poetsen. Moet wel zeggen dat het onze eigen ensuite badkamer is, dus op hooguit sporiadisch een kind na, gaat daar verder niemand naar de wc behalve wij zelf.
    Paar jaar terug kwam ik ook een verf tegen die na verven echt heel erg op betoncire leek. Misschien zou je die in de schrobverf kunnen mengen?

Nina Sanders likes this.
  11. februarimama

februarimama Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,524
    851
    113
    Wij hadden het op het toilet in ons vorige huis. Het was een heel groot toilet, in een klein toilet is het erg onrustig. Achter het toilet hadden we een houten wand/plaat en daarboven pas weer beton, op de vloer tegels. Ik heb helaas nooit foto's van het toilet gemaakt :roflmao:

Nina Sanders likes this.
  12. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Dit hebben wij ook inderdaad. Maar moet wel zeggen dat we op de muur achter de toiletpot de vloertegels hebben laten doorlopen. 2 van de overige muren hebben deze verf.

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Qua hygiëne zit het volgens mij wel goed, maar ik vind betoncire echt veel te druk voor zo’n kleine ruimte. Als je het wil doen, dan bv 1 wand (achterwand bv). Vrienden van mij hebben dit en dat vind ik wel mooi. Maar ken ook mensen die alles hebben laten doen en ik kan er niet naar kijken.
    Heb zelf de badkamer, maar ook maar twee wanden.

Ps. Goede betoncire wordt gecoat, dus ik denk dat de negatieve ervaringen hierboven betoncire betreft van het eerste uur of zo, waar ze dat mogelijk nog niet deden. Ik herken de verhalen ook helemaal niet.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik heb dit momenteel in de badkamer (in ons huidige huis). In het nieuwe huis zou ik het dus op het toilet willen. Ik wil het liefst geen tegels (ik heb het over de muren idd).
    Tegels op de vloer in toilet / keuken / badkamer vind ik dan wel weer erg praktisch. Maar op de muren vind ik het erg mooi.

Iertje81 likes this.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Te druk? Ik vind het juist heel rustig ogen haha! Ik herken de negatieve ervaringen ook niet. Wij hebben het nu in de badkamer dus en dat blijft prachtig mooi. Is natuurlijk waterdicht (idd door de coating) en erg stevig.

Maar het gaat me dus meer om het schoonmaken zelf. Een toiletruimte moet gewoon goed schoon te maken zijn ;)

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Weet jij nog wat voor soort verf dat was?

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Vriendin van mij heeft het in het toilet.
    Ondanks een coating zaten er al snel vlekjes op en ook doffe plekken. Daarnaast is het ook erg kwetsbaar en was er ook al een beschadiging.
    Huis is nog maar een jaar oud...maar de toilet wil ze al weer veranderen.

18. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,805
    1,621
    113
    Nee sorry. Was een promotie stand in de bouwwinkel. Ze hadden platen beschilderd met die verf en dat zag er echt mooi uit. Misschien kunnen ze je bij de plaatselijke verf of bouwwinkel vertellen wat het was.

Nina Sanders likes this.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik zal eens informeren. Thanks.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh wat erg zeg. Ik weet uit ervaring dat het niet goedkoop is. Wij zijn nog elke dag blij met onze badkamer (geheel betoncire maar idd achter toilet en in de douche zelf tegels nu). Het zit er echt formidabel op maar was echt niet goedkoop. Ik geloof dat het 2 of 3 lagen zijn en dan daarna idd gecoat

Share This Page