Hallo allemaal, Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Super blij, alleen we hebben geen idee hoe we de bank in onze woonkamer moeten plaatsen omdat dan de deur naar de tuin geblokkeerd wordt. Ben benieuwd of er leuke ideeën zijn waar we de bank/tv in onze woonkamer kunnen plaatsen.
Wij hebben de meubels op schaal uitgeknipt en zijn toen op de tekening gaan rondschuiven met alles, heel leuk om zo een beetje te puzzelen!
Wij hadden een vergelijkbare indeling, alleen zat de deur verder naar rechts op de achtergevel en dan links een schuifpui op de achtergevel. Wij hadden de tv tegen de lange muur. Daar zat de aansluiting al. De bank stond dan parallel met de rechter muur, alleen dan dat de deur erachter viel. Veel buren hadden juist de bank voor de lange muur en de tv ertegenover tegen het kortere stuk. In dit geval zou ik dat denk ik ook zo doen. Bank tegen lange muur (rechte bank of evt met chaise longue er aan). Misschien een kleine fauteuil er nog bij dan.
Wij hebben dezelfde woonkamer indeling. Ik heb de bank tegen de lange muur aan staan en dan met het lounge gedeelte aan de raam kanten en dan de tv er tegenover met een fauteuil erbij. Helaas lukt het mij niet om de foto's toe te voegen, hij wil ze niet pakken. Je mag mij een privé bericht doen dan kan ik ze wel toesturen via daar hopelijk!
Kijk niet naar de tekening op peuterniveau. Met dikke worstenvingers in de vluggigheid er wat op gezet. Ik ga voor het gemak even van een hoekbank uit. Daarachter evt nog een sidetable?
Wij hebben exact deze indeling alleen hebben wij een grote L vormige bank die met de rugleuning tegen de muur staat en de L vorm de kamer in. Hierdoor is de pui vrij. Tv tegen korte wand. Als ik minder grote bank had (of minder kinderen) zou ik de indeling van @frummelke86 doen. Die hebben veel buren ook (ook de onze overigens beetje 50/50)
Ligt volledig aan de vorm en afmetingen van de bank en ook aan de rest van de spullen die je er in wil hebben. Wij wilden iets vergelijkbaar als frummelke86 heeft getekend, maar met onze bank en de rest van de inrichting, paste dat niet. Ja, als we 30-50cm genoeg vonden om doorheen te lopen. Wij hebben hem om die reden in de 'inham' geplaatst (die is bij ons iets groter dan bij jullie). In ons vorige huis stond het juist andersom (tv in de 'inham' en bank tegen de muur ertegenover).
Wij hadden bijna dezelfde indeling in ons vorige huis, alleen was dat iets breder. De hoekbank stond op de plattegrond linksboven deels voor de muur en deels voor het raam en met de andere kant de kamer in. Daardoor kon je er achter gewoon door de deur lopen. Tegen de muur rechts boven stond een kast en de eettafel in de keuken. De keuken was ook l-vormig.
Ik zou dat juist doen wanneer ik effectief in de woning sta en er sommige meubels al staan. Ik ben namelijk zo'n muts die dat ook moet aanvoelen. Op papier kan het gunstig en leuk zijn maar in werkelijkheid kan het me totaal niet bevallen.
Als je een beetje handig bent met de computer kan je sketchup downloaden (de gratis versie) en alles op maat uittekenen en dan zie je ineens in 3d hoe alles staat en qua ruimte of het kan. Ik kan me daar echt uren mee bezig houden
Ik ben voor ons nieuwbouwhuis uren bezig geweest in Floorplanner. Echt een top programma! https://floorplanner.com/