Hoi dames, ik ken dit niet van mezelf en ik weet ook niet of het erbij hoort...het maakt me zo super onzeker. Afgelopen week heb ik in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging tgv hevige griep. Ik ben blij om weer thuis te zijn maar het gaat helemaal niet goed. De koorts is weg gelukkig maar voel aan alles dat er nog iets in mij huist ofzo. Ik lig de hele dag op de bank of in bed. Ik ben moe. Ik kan geen prikkels verdragen. Ik hoest de longen uit mijn lijf en heb de hele dag Door het gevoel dat ik moet overgeven maar dat lukt niet. Ik ben misselijk en dat ken ik niet, heb het bij geen enkele zwangerschap gehad Dat zorgt ervoor dat ik nu al 6 dagen niet eet. Ik wil wel. Maar ik heb geen honger en wat ik ook in de hand heb. ....ik moet er steeds bijna van overgeven. Ik drink wel voldoende. Maarja als ik niet eet dan heb ik natuurlijk ook nergens energie voor. Het enige wat ik vanmorgen heb gegeten is een half bakje yoghurt. Meer lukt niet en ik zit er nog steeds vol van. De baby voel ik goed, maar ik verlies ook continu vocht waar ik de verloskundige al voor heb gebeld en die denkt dat het afscheiding is. Ik ben zo verdrietig. Ik kan niet voor de kinderen zorgen, zonet een half uur achter de pc gezeten om wat mails te beantwoorden en daarna ben ik helemaal ingestort. Op. Leeg. Ik ben in bad gaan zitte maar wat ik ook doe, ik zit mezelf overal in de weg. De griep leek echt over nadat de koorts weg was. Ik weet niet wat dit is. Ik voel me zo ellendig Ik ben ruim 22 weken zwanger van ons 3e kindje. Mijn man is erg lief voor me, morgen gaat hij weer aan het werk. Zal het uitzieken zijn? Of is dit Hoe het de rest van de zwangerschap gaat verlopen?
Beterschap , of dit uitzieken is of het de hele zwangerschap zo gaat zijn dat weet niemand ik hoop dat je snel weer kan eten en anders voedzaam drinken bij mij hielpen beschuitjes met suiker en kaneel op de dagen dat alles eruit kwam .
Misschien toch proberen te eten ookal is dat heel lastig. Ik ben ook eens erg ziek geweest, en toen at ik ook heel lang niet. Mezelf gedwongen te eten en voelde me echt opknappen. Daarna gezworen om altijd wat proberen te eten als ik ziek ben. Al is het maar een beschuitje waar je een uur of twee over doet.
Thanks voor de tip. Het idee alleen al. Maarja. ... er moet ook wel wat veranderen natuurlijk. Ik probeer wel een kopje bouillon ofzo...
Lukt het je om om het kwartier een hapje van een beschuit en een slokje drinken te nemen? Dan heb je aan het eind van de rit wel wat binnen. Hopelijk knap je gauw op, beterschap!
Nee dat gaat echt niet. Het kopje bouillon ben ik al aan het wegkauwen bij wijze van. Daar zit ik al 1.5 uur mee. Heb steeds zo'n kokhals reflex gevolgd Door extreme misselijkheid wanneer ik iets eet of drink. Heb al moeite om mijn glas cola op te drinken
Ik heb ook een flinke griep te pakken gehad tijdens mijn zwangerschap, ergens in de 8/9 week toen ik nog volop misselijk was en geen eetlust had, en ben er niet echt meer bovenop gekomen. En toen was ik echt niet zo ziek als jij bent geweest hoor. Een aantal weken leek het beter te gaan totdat ik weer een buikgriepje kreeg en toen was het echt klaar... helaas niet wat je wil horen maar misschien een reëel scenario om rekening mee te houden. Edit: als je niet zwanger bent en je niet opgenomen wordt moet je ook rekening houden met twee weken herstel! Dus echt nog een tijd flink rust nemen!
Ik herken je gevoel heel erg. Ook behoorlijke griep gehad hier en nu ruim 3 weken verder nog steeds niks waard. Mijn benen willen niet, mijn armen zijn moe, hoesten, snothoofd. Ik hoop ook op snelle verbetering. Ook ik was uitgedroogd, zonder overgeven of diarree, gewoon puur door de koorts en het zweten. Ik dronk wel gewoon, dus het is een pittige griep. Ook mijn kinderen hebben hem allemaal gehad en hebben het over dat hun benen niet willen en ze zijn heel matjes en gewoon niet fit. Ik heb ook steeds een natte onderbroek met hoesten, maar ga er toch echt vanuit dat dat urine is. Vruchtwater vind ik naar sperma ruiken, onmiskenbaar. Dit ruikt daar niet naar. Sterkte! En rustig aan doen en af en toe even uithuilen, want je wordt er echt een beetje wanhopig van!
Het feit dat je opgenomen bent geweest in het ziekenhuis geeft wel aan dat je echt flink ziek bent geweest! Ik denk dat je echt flink hebt ingeleverd en gewoon nog heel zwak bent en geen eetlust hebt. Dus inderdaad uitzieken. Probeer jezelf toch te dwingen steeds wat te eten, ook al heb je helemaal geen trek! Wat ontzettend vervelend dat je je nog zo beroerd voelt meid. Las ook je topic over vochtverlies maar heb ik ook heel erg gehad hoor, echt het liep zo langs mijn benen. Was hier gewoon afscheiding, héél veel. Geen zorgen over maken hoor ook had ik het als ik opstond van het toilet. Net broekje weer omhoog en fluts, weer een nat kruisje, is vaak dan ook wat urine omdat als je opstaat je bekken kantelt en het laatste beetje dan pas eruit komt. Probeer als je uitgeplast bent je bekken op het toilet al te kantelen! Heel veel beterschap!
Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb het klokje rond geslapen maar nog altijd geen eetlust. Kinderen heb ik uitbesteed. Als ik dit zo lees dan zal het zijn tijd nog wel duren...
Druivesuiker proberen. Zo van die dextro energy tabletjes. Doordat je die opzuigt komt het meeste suiker direct in de bloedbaan terecht. Je maag wordt dus gespazrd en je kikkert er instant van op! Even iemand naar kruitvat sturen dus.
Anders vochtrijk voedsel eten. Soep, bouillon, meloen, komkommer, geraspte appel. Ik had tijdens mijn tweede zwangerschap HG en ben op een gegeven moment meloen en komkommer gaan eten. Vocht en voedsel ineen.
Ohhh wat erg zeg. En hier nog een lotgenoot. Ik ben sinds vandaag van het bed naar de bank verhuisd... in combinatie met de zwangerschapsmisselijkheid (ben nu ruim 17 weken) valt me dit echt zwaar. Ik lees dat je al veel tips hebt gekregen. Wat ik zelf nog doe is kleine slokjes smoothies drinken. Mijn man maakt ze met lekker veel fruit erin en met een beetje yoghurt. Zo koud mogelijk gaat het drinken me het beste af. Beterschap!
Logisch dat jij je niet lekker voelt. Vraag voor de zekerheid of ze jouw ijzer in de gaten willen houden. Niet zo gezond. Maar je zou aardbeien met een beetje poedersuiker kunnen proberen. Suiker kan eetlust opwekken.
Heb je al ORS geprobeerd? Dat is vies, maar het zorgt er wel voor dat je je snel beter voelt omdat het iets doet met je vochtbalans en ik geloof dat je er ook beter vocht van gaat vasthouden. Ondanks extreme misselijkheid heb ik mezelf vorige week dus gedwongen om 2 a 3 keer per dag zo’n zakje ORS te nemen en daar voelde ik me dan echt wel iets beter door.
O ik herken het helemaal! Ook opgenomen geweest, kotsmisselijk, huilen, geen energie, mezelf heel sneu voelen, niet voor m’n kind kunnen zorgen, geen weerstand, niet werken en ga zo door. Wat verpest het veel hè? Ik ben er ook nog niet en het duurt nu al zo’n zes weken... Wat hielp is ORS, echte cola (geen light), soms even heel vet eten (kwam er meteen weer uit, maar bleef toch wel wat vet en zout achter om me beter te voelen), thee en rust, rust, rust. Na de tweede opname en zoveelste zak vocht middels infuus zeiden de zusters; niets aan te doen. Alleen beter worden. Naarste advies ooit maar het gaat met de dag beter merk ik! Ik lees dat je wel drinkt. Dat is goed! En misschien huisarts iets tegen misselijkheid vragen? Sterkte!
Ik herken dit wel, zelf ook opgenomen geweest ivm zwangerschap icm griep. Maar heb heel lang niet kunnen eten en sommige dagen nog. Ene dag beter als de andere en zo heftig herken ik dat ook niet bij mijn andere zwangerschappen. Vermoeidheid is extreem en heb nergens zin in maar komt wel goed. Goed uitzieken en blijven drinken! Hopen dat het snel over is.
Het gaat nu heel ietsje beter. Zondag was echt mijn dieptepunt. Hoewel eten nog moeilijk gaat ben ik er wel weer voor de kids. Rust is denk ik het sleutelwoord. Dus ik pak die ook maar zoveel mogelijk.