H&M rekening

Discussion in 'De lounge' started by Ellen291982, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Weet dat er al meerdere topics zijn geopend afgelopen tijd, maar wil toch ook even mijn ergenis kwijt.

Een tijdje terug ahd ik een aantal dingen besteld. Ik heb gekozen voor de maandfactuur. Niet alles beviel dus heb een aantal dingen teruggestuurd. Ik zou nog wat nageleverd krijgen en dat kreeg ik ook. Daarna heb ik alles opgeteld en het bedrag overgemaakt dat ze moesten hebben voor de spullen die ik gehouden had. Alleen volgens mij begrijpen ze zichzelf niet meer:

Zodra ik wat terug gesuurd had en ik de nieuwe rekening kreeg klopte die van geen kant. Er stond een bedrag bovenaan de rekening die we al niet konden plaatsen (wij gerekend enzo maar we kwamen niet op dat bedrag).
    Ook werd er opeens aanmaningskosten gerekend terwijl ik alles al betaald had.

Wij bellen naar H&M en vragen waar dat bedrag dat openstond vandaan kwam.
    Ze legde het bedrag niet uit maar dat omdat we een nieuwe klant waren hadden ze de aanmaningskosten kwijtgescholden. we bleken nog een keer aanmaningskosten te hebben gehad (leuk dat we daar een rekening van hebben gehad) en die hadden ze ook kwijtgescholde. Ongelooflijke bullshit allemaal. we hadden geen aanmaningskosten hoeven betalen want we hadden alles al betaald en de vraag waar dat bedrag voor stond hebben we ook niet gehad. Dus in plaats van een sorry krijg je een raar verhaal en lijkt het net of zij de goeien zijn, want ja zij hebben wat kwijtgescholden wat we al helemaal niet hadden hoeven betalen.

Ik bestel er echt nooit meer wat! is niet de eerste keer dat ik twijfelde aan de rekening maar de vorige keer maar alles betaald om van het gezuer af te zijn.

Herkenbaar????

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

heb nog nooit problemen met h&m gehad, maar ik betaal dan ook gewoon meteen met acceptgiro. Maar ik snap heel goed dat je niet meer wil bestellen meid!

ff offtopic hoe gaat het verder met je zwangerschap?

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    herkenbaar..

als ik ooit bij h&m besteld doe ik dus nooit op maandfactuur, gewoon een acceptgiro erbij en klaar.
    heb het toen ik de 1ste keer bestelde ook gehad, had netjes betaald wat ik moest betalen en de rest teruggestuurd, kreeg ik na een tijdje nog een rekening van 4,95. geen idee waar dat voor was want was in veronderstelling dat ik alles betaald heb. dus ik bellen waar dat bedrag voor stond. het enige wat ze zeiden was, heb het bedrag er vanaf gehaald u staat nu op 0,-, dag mevrouw tuut...tuut...tuut...:$.
    Echt zo wazig, volgens mij proberen ze gewoon iedereen uit en die betalen hebben ze geluk en die ervoor bellen dan hoeven ze niet te betalen echt zo schofterig!
    maar de laatste keer dat ik besteld had hebben ze het wel netjes gedaan. Snapte de rekening niet helemaal dus belde op en die mevrouw legde netjes uit dat ik al het geld terug gestort kreeg (moest toen onder rembours betalen) (bij bedragen boven de 100 euro moet je verplicht onder rebours betalen! tis maar even dat jullie het weten want ik wist het dus niet ;) ).
    dus dat was wel netjes vond ik, maar ik ga echt niet meer bij de hm bestellen. die kleding zit en valt nergens naar.

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik heb het ook gehad toen ik een maandfactuur had. Ik bestel nu nooit meer met een maandfactuur want hun administratie daarvan is zo'n puinhoop!! Of je word bewust opgelicht dat weet ik niet.. Maar ik heb toen uiteindelijk ook maar betaald terwijl het voor geen meter klopte.

5. mroos

mroos Niet meer actief

Vervelend..

Hier niet herkenbaar trouwens. Ik betaal via de maandfactuur, omdat zij mij dat toen voorgesteld hebben volgens mij(snapte er niks van..) maar betaal gewoon altijd het hele bedrag zodra de maandfactuur binnenkomt(bestel lang niet elke maand wat, dus áls er 1 binnenkomt).

Je kunt dat overzicht ook bekijken op hm.com hé, bij mij klopt ie verder wel altijd, inclusief geretourde items, betaal ook nooit wat extra..

Maargoed, heb mijn betalingswijze van gister toch maar even veranderd in acceptgiro haha;).

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    daarom bestel ik dus nooooit meer online :D
    Had een keer ergens iets gekocht, normaal krijg je altijd herinnering van betaling (kwas het echt vergeten) maar kreeg nu een herinnering en moest meteen 12 euro!!!! administratie kosten extra betalen.... belachelijk......... we hebben zelf ook 3 webwinkels en ik vind het echt zooooo raar....

voor mij dus gewoon lekker echt shoppen :D

7. Ellen291982

helaas herkenbaar voor een aantal meiden dus!
    ja ik had maandfactuur gekozen leek me wel makkelijk, maar niet dus. Ik ga in het vervolg wel gewoon naar de winkel want hun kinderkleren vooral vind ik wel leuk. Is helaas niet in onze plaats vandaar dat ik had besteld.

8. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik herken het ook..
    heb 1 keer wat besteld op maandfactuur, en kreeg toen ook een heel ander bedrag.. ik heb alleen het geld overgemaakt wat ik hun verschuldigd was, en verder niks.. later heb ik ze gebeld en uiteindelijk waren hun er ook achter dat hun wat fout hadden gedaan.. maar het lijkt wel alsof ze dat niet toe willen geven!
    dus als ik nu iets bestel dan is het gewoon via acceptgiro..

9. Ellen291982

Ik ben heel misselijk geweest, dat trekt nu gelukkig wat weg, hopelijk blijft dat zo. Verder gaat het helemaal goed met de kleine. Op de echo was hij/zij druk aan het trappelen en armpjes bewegen en gister klonk het hartje heel mooi en goed.
    wat lief dat je ernaar vraagt:)

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wat vervelend idd zeg:(
    en al helemaal als je dan van die nutteloze antw terug krijgt...
    logisch dat je er niet meer wilt bestellen!

Heb er zelf nooit problemen mee

11. Ellen291982

het is ook zo dat als we niet gebeld hadden dat we dan gewoon het bedrag hadden betaald en ze dus teveel hadden gehad. ben bang dat we daar niks meer over gehoord hadden.

12. Nissy2

Nissy2 Actief lid

Jul 2, 2009
    142
    0
    0
    Bij de H&M betaal je sowieso altijd de verzendkosten a 4.95 ongeacht of je het houdt of niet.
    Bij de maandfactuur komt daar 1 euro factureringskosten bij, waardoor je altijd een bedrag van 5.95 moet betalen ookal heb je niks gehouden van je pakketje.
    Na het verstrijken van de betalingsdatum krijg je 1 waarschuwing, daarna komt er 5.70 bij en de maand erna 7.90.

Als je een rekening van H&M thuis krijgt staat daar ook je besteedbare bedrag op.
    Als je net bent aangemeld als klant zal dat waarschijnlijk niet hoger dan 100 euro zijn... dat betekent dat je maar voor max 100 euro mag bestellen.
    Onderaan zie je dus 100 euro min het bedrag waarvoor je besteld hebt. Het bedragw at daar uit komt is het bedrag wat je nog zou mogen besteden.
    Je besteedbare bedrag wordt groter naarmate je langer lid bent, meer bestellingen hebt geplaatst en netjes betaald hebt.

Het rekeningoverzicht blijft hierdoor altijd even puzzelen.

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik bestel nooit meer online bij de H&M. Had wat besteld, een deel gehouden en een deel teruggestuurd. Uitgerekend wat ik moest betalen en dat meteen overgemaakt. Ik heb daarna nooit meer bericht gehad, dus ik dacht dat het goed was gegaan. Kreeg opeens een half jaar later een brief van een incassobureau, dat ik 10 euro te weinig had betaald... Kwamen 60 euro incassokosten bij. Uiteindelijk bleek dat ik online had kunnen zien dat ik te weinig betaald had, maar wat was de moeite om even een aanmaning te sturen? Die heb ik echt nooit gehad, anders had ik die 10 euro meteen overgemaakt. Voor mij geen H&Monline meer dus. Al betwijfel ik of ze me nog als klant willen, ben natuurlijk wel een enorme wanbetaler haha

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb er nooit last van gehad
    ik heb altijd accepgiro heb ook nog nooit terug gestuurd
    eerlijk gezegt bestel daar geen broeken alleen truitjes of rokjes of jurkjes
    pyamatjes en onderbroeken haha dus eigenlijk alles behalve de spijkerbroeken na ja ach
    maar het erg begrijpenlijk ik zou het ook hebben gehad als ik zo werd op gelicht

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik heb gelukkig nooit problemen met de betalingen gehad.
    Vorige week pakketje gekregen waarin een gebruikt shirtje zat (gewassen en met gaatjes) ipv een sportshirt :S
    Vandaag weer een pakket gekregen en er staat al weer een bestelling klaar voor februari haha

16. Ellen291982

'
    ja dat weet ik en dat had ik ook gewoon betaald. het blijft raar hoor!

17. Ellen291982

idd dat was wel netjes geweest. doen andere bedrijven ook (waar ik tot nu toe besteld heb)

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb er 1 keer wat besteld. Schoentjes voor Sven in maat 20. Nou er staat 20 op, maar het lijkt wel 23 zo groot zijn ze.
    De kinderkleding van H&M valt 9 vd 10 keer ook te groot voor Sven. Maat 74 vind ik echt geregeld een 80 zijn.

Heb toen trouwens met accept besteld. Ging prima.

19. Ellen291982

@romy de kleertjes vallen soms wat groter uit maar dat vind ik wel fijn. Kan Emma er lang mee doen en ze groeit al niet zo hard.

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat is wel het fijne ervan, maar soms koop ik iets wat niet op de groei is, maar omdat ik wil dat hij het snel aankan.

En ik denk dat maat 23 van schoen nog wel even duurt, haha...

Share This Page