waar halen jullie je kook ideen vandaan ? en waar begon voor jullie het houden van koken.? Ik zelf haat het bijv maar als ik naar wie is de chaf? of naar smaken verschillen kijk dan denk ik o dat is leuk. Ik verwijt het me mama altijd dat me zusje en ik koken haten, want me moeder haat het ook . En wij mochten nooit in de keuken komen als zij kookte en met ons samen koken is nog nooit voor gekomen. Maar ik zou soms wel eens wat anders willen kokerellen heb er de keuken , gasfornuis en spullen voor. Maar alleen de liefde voor koken mis ik nu nog
Aangezien we nu niet meer elke week uit eten gaan en we wel heel veel van lekker eten houden. Is het zaterdag (als we thuis zijn) kookdag. Om en om maken we een driegangenmenu voor elkaar klaar. Harstikke leuk zo. We hebben wat kookboeken, internet, kooktijdschriften en proberen van alles uit. Meestal is het een groot succes. Voor de tegenvallers liggen er dan twee pizza's in de vriezer Gewoon lekker rommelen en genieten, dat is al een heel goed begin. p.s. ik heb een ontzettende hekel aan het dagelijkse koken, maar dat vind ik toch iets heel anders dan lekker uitgebreid en in alle rust koken.
www.snelklaar.nl daar haal ik weleens recepten vandaan. ook heb ik met ons trouwen een boek gekregen met de favo recepten van de familie. Dus die probeer ik ook weleens uit
Ik ook! Echt een leuk idee. Het handige is dat het in een multomap zit met insteekmapjes. Dus als ik zelf een recept vind wat ik lekker vind, stop ik hem er ook in.
@vermanen: dat is idd wel erg handig ja! bij mij is hij geplastificeerd en zit er zo'n plastic ring in de zijkant doorheen, dus ik kan er helaas zelf niks meer aan toevoegen...
Ik ben gek op koken! Maar dat is ook een beetje gegroeid hoor... Ik hou gewoon van creatief bezig zijn en dat is koken ook! Ik hou gewoon van lekker eten, en wie lekker wil eten zal lekker moeten koken! Ik heb wel wat kookboeken, vooral jamie oliver is erg makkelijk en leuk.
koken is ook mijn passie. Ik kan eigenlijk alles wel maken. Je krijgt naar verloop van tijd ook handigheid overal in. Probeer eens wat van de goddelijke huisvrouw Nigella Lawson dat is mijn bijbel!
gewoon eens de tijt voor nemen dat doe ik ook regelmatig heerlijk is dat dan leef ik me uit met mijn favo chef jamie olliver ben echt gek op hem als je ziet met hoeveel liefde hij kookt echt geweldig. en verder gewoon internet afsnuffelen. zo ben ik al zachtjes aan bezig voor de kerst want sdr zijn zoveel lekre dingen te vinden. en dan moet je ook nog eens dingen hebben die iedereen lust hihi duurt dan dus wel ff.
ik vind koken ook wel leuk, heb er alleen de tijd niet voor. maar de tip van iedere week een drie-gangen menu maken vind ik een goede. het zal bij ons dan denk ik de zondag worden omdat ik op zaterdag moet werken. ik vind het ook altijd erg moeilijk om te verzinnen wat we gaan eten. mn man heeft een tijdje sonja bakker gedaan en dan heb je van die weekmenu`s. erg makkelijk. ik heb een heel handig kookboekje. kookboek voor kamerbewoners. klinkt heel suf, maar is wel handig. er staan hele simpele recepten in en als ik een keer iets maak waarvan ik niet weet hoe lang het op moet staan spiek ik gewoon ff. (is bijna niet nodig) of ik combineer een recept uit dat boek met een recept uit een ander boek door ingredienten te veranderen ofzo. je moet er vooral de tijd voor nemen. liefs doris