Hoi dames, Wie oh wie kan mij helpen? ik ben vandaag 22,1 weken zwanger en fiets nog elke dag lekker naar mijn werk (25 min heen, 25 min terug). Ik heb vooral met het terug fietsen soms last van mijn (boven) buik. Het is een soort trekkend/ licht krampend gevoel boven mijn navel. Omdat mijn baarmoeder nu zo ongeveer tot daar zou moeten komen (toch?) denk ik zelf aan bandenpijn. Of heeft iemand anders een idee wat het zo kunnen zijn? Dank!
Ik had dat ook en de verloskundige legde mij uit dat het komt omdat je toch je buikspieren (licht) aanspant als je fietst om in balans te blijven en rechtop te kunnen blijven zitten.
Vind fietsen ook niet zo prettig meer. Kan me die steken niet heugen maar ik fiets wel wijdbeens omdat anders met trappen mijn buik in de weg zit. Heel charmant. Ik kreeg wel al snel zeur in de liezen en ja ik ging ook rechter op fietsen omdat dat lekkerder zat. ( heb geen oma fiets)
Gelukkig heb ik met fietsen juist de minste pijntjes Lopen doe ik niet meer met liefde.... Rond de termijn waar jij nu op zit, was trouwens bijna alles vervelend vanwege een groeiende baarmoeder. Dus inderdaad veel bandenpijn etc, maar dat trok weer weg na een paar weekjes