Ons gezin is toe aan een oorthermometer. Er wordt gekrijst en geschopt als er getempt moet worden... (zelfs omkopen helpt niet, we mogen niet in de buurt komen met dat ding) Hebben jullie ervaringen met een oorthermometer? Ik hoor altijd dat ze 'onbetrouwbaar' zijn. Natuurlijk kun je nooit zeker weten of de temperatuur die je ziet ook de daadwerkelijke temperatuur is, maar hopelijk kunnen jullie me adviseren.
Ik vind het niks....gekocht voor mn dochter toen, die maakte er ook een drama van. Wist ik zeker dat ze flinke koorts had, gaf die nog maar 36 aan! Kon ik nog nameten met de normale. Heb dan maar ook gewoon doorgebeten en nu vind ze het prima.
Ligt idd misschien aan t merk, ik had geen dure. Een van de kijkshop.....du sof dat verschil maakt? Maar ik wilde niet gelijk een hele dure en dan tot dezelfde conclusie komen
bedankt! ik weet ook niet of 't verschil maakt, daarom hoor ik graag van anderen, wie weet zit er een goeie tip bij
Tja, mijn ervaring is, dat een oorthermometer wel goed werkt, als je hem goed in je oor doet. En dat is gelijk het 'probleem' . Dat voel je eigenlijk zélf het beste. Mijn vader is op het moment behoorlijk ziek en gebruikt de oorthermometer érg veel. We hebben hem niet vergeleken met een gewone, maar m'n moeder heeft hem bij zichzelf getest en die waarde zijn zo logisch verschillend, dat de thermometer het prima lijkt te doen. Toen m'n moeder echter bij m'n vader temperatuurde, klopte de waarde een stuk minder... ook al dacht zij dat het ding goed zat. Dus tja... ik vind het een beetje dubbel. Mijn ouders hebben er volgens mij één van de blokker. Gelukkig hier een meisje dat er tot nog toe regelmatig om vraagt hihi, als ze op bed verschoont wordt.. .of we niet nog even moeten temperaturen, maar volgens mij vind ze het vooral leuk om de thermometer in de tube bepanthen te duwen hihi (zodat hij al wat beter glijd) .
Ik heb alleen maar goede ervaringen met de oor thermometer, heb ook een duur merk maar werkt prima hoor hier .. denk alleen niet dat het aan de prijs ligt hoor .. Bij de HA gebruiken ze toch ook oorthermometers dus ja waarom zouden deze dan niet werken ?
Wij hebben een niet al te duren oorthermometer maar die gebruik ik alleen om te kijken of hij koorts heb.. Zo ja dan gebruik daarna de gewone weer. Je moet anders veel vet gebruiken he, op de thermometer smeren of en op de billen zo doet het geen pijn. Anders is het zo zielig.. Hier ook vreselijk gekrijst nu niet meer.. Kheb doorgezet. En bij een oorthermometer moet je geloof + 0.4 erbij optellen..
Oorthermometer werkt hier voor geen meter. Ook een dure, trouwens, maar dat maakt dus idd niet uit. Bij mij geeft dat ding telkens niet meer dan 35,5 ofzo aan - inclusief de correctie, dus. Nu heb ik altijd wel een lage lichaamstemperatuur, maar nameten met een gewone thermometer levert toch altijd wel zo rond de 36 of 36,2 op... Scheelt dus toch nog best. Kan het verschil maken tussen verhoging of koorts, of tussen koorts en hoge koorts. Je hebt toch bij de drogist ook van die strips ofzo die je op het voorhoofd plakt? Volgens mij werken die wel goed en vinden de meeste kinderen dat ook helemaal niet erg. Misschien daar eens naar kijken?
Ik vind het ook geen fijn ding. Bij mijn zoon gaf die bij het ene oor koorts aan en bij het andere oor was de temp gewoon normaal... Wij hadden 1 van de blokkker
Wij wilden er één kopen, maar ze waren net uitverkocht en zijn toen voor een voorhoofdsthermometer gegaan. Het vergt enige oefening in gebruik maar nu werkt het prima. Is alternatief dus. gr. Hellen
Ik vind het ook een onding. Of hij geeft koorts aan terwijl er geen koorts is of hij geeft een lage temp aan terwijl er wel koorts is. Gelukkig doet m'n zoon niet moeilijk over de gewone thermometer, want een oorthermometer ligt hier echt te verstoffen in de la.
op mijn werk hadden we een keer zo ding.. en ik dacht ff kijken of die wel goed werkt.. nou ik had 39 nog wat koorts, maar voelde me toch echt goed hoor..
Ik heb er 1 van Braun. Goed in de oren doen en volgens mij werkt deze prima. Een gewone thermometer lukte echt al lang niet meer bij mijn docher. Echt moord en brand schreeuwen, dus ik vind dit een prima alternatief.
Wij hebben er ook een van Braun, en werkt goed. Ook bij iedereen vergeken met de anale thermometer. Je moet er op letten dat dat ding goed kan meten, dus idd goed in de oren zit. Als ik een temp van 35.5 heb dan zit dat ding niet goed in de oren. Je moet ook niet meten in het oor als die kant net op een kussen heeft gelegen!!! (dan meet ie te hoog) Die strip voor op de voorhoofd, die schijnt dus echt onbetrouwbaar te zijn. Bij ons dus ook drama's met anaal tempen, soms moet het (als de oorthermometer 40+ aangeeft dan wil ik weten wat het echt is) maar anders is de oorthermometer voldoende.
ooit 1 gekocht in de aanbieding voor 10 euro van aeg geloof ik (als dat kan) nou we komen nooit hoger dan 35 graden allemaal! het scheelt dus iig qua prijs denk ik (hoe duurder hoe beter).
heel erg bedankt voor jullie reacties. De meesten vinden het dus een onding en alleen de Braun komt er goed uit. Onze dochter heeft nooit veel problemen gehad met het tempen maar opeens breekt werkelijk de hel los als ze dat ding ziet. Ze is (bijna) 3, heeft natuurlijk ook met leeftijd, bewustwording en angsten te maken. Ik ben het met jullie eens dat je moet 'doorzetten', maar soms is dat echt heel lastig en dan kan zo'n oorthermometer wel handig zijn.
Wij hebben 1 van de kijkshop en ben er zo blij mee. Ik vind zo'n anale zelf ook niks dus vond het ook direct zielig voor de kids. Ik heb ook die van de Kijkshop en m'n zoontjes vinden het een geweldig ding (hij piept en er zit een display op ). Je moet gewoon goed voorbereiden en dan is ie echt wel betrouwbaar. Dus schone oren (met oorsmeer werkt het niet goed) en inderdaad niet net op dat oor hebben gelegen. Verder zitten er plastic kapjes bij en als je elke 'meetbeurt' een schone erop doet dan meet ie prima. Heb het wel eens zonder geprobeerd en toen was het ergens in de 35 graden. Met kapje was het toen weer 36.7. Voor mij dus niets dan lof. Heerlijk tempen, kleren kunnen aanblijven, gaat veel sneller, enz.
Op mijn werk gebruiken we altijd de oorthermometer. Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg en in het ziekenhuis als verpleegkundige. Je moet de thermometer goed in het oor duwen, oorschelp een beetje naar achteren trekken en dan richting neus duwen. Prettig is het niet, je ziet meestal iemand zn gezicht even vertrekken maar het is wel snel klaar en wij gebruiken ze gewoon meerdere keren per dag. Als je een erg afwijkende temp hebt ( Laag of hoog ) dan meet je even rectaal na, maar dan kom je meestal op dezelfde waarde uit. Factoren die van invloed zijn; - op je oor geslapen - gehoor apparaat in gehad - koptelefoon op je oren gehad - niet ver genoeg in je oor geduwd - oor thermometer niet goed schoon gemaakt, dus met oorsmeer eraan! Tsja, ik vind het wel typisch dat iets wat in de gezondheidszorg meerdere keren per dag gebruikt word, bij velen thuis niet werkt. Ik denk dan toch dat ze thuis niet goed gebruikt worden. Trouwens; wij tellen nooit die bepaalde waarde bij de thermometer op, als het goed is is dat geijkt in je thermometer. Feit blijft wel dat rectaal het meest betrouwbaar is, maar bij twijfel kan je altijd na meten.