Tuurlijk doen die mensen dat zelf, maar niet iedereen kan zo goed relativeren als een ander... En ja er zijn ook andere uitwegen, maar zoals ik al zei, de hulp in nederland is echt niet geweldig (altijd nog beter als in het buitenland ja) maar als je torenhoge problemen hebt en op een wachtlijst van een half jaar komt kunnen er wel mensen zijn die dat niet trekken en er een einde aan maken, oid!
Als die mensen duidelijk laten merken dat ze zelfmoord willen plegen, worden ze gewoon opgenomen. En worden achter hun problemen spoed gezet. Dus dan is er geen meer wachtlijst voor de schuldsanering hoor.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat dat niet klopt, och misschien een enkele keer wel.. Maar helaas gebeurd het ook vaak dat mensen die echt zelfmoord plegen dit niet eerst uitgebreid met hun therapeut gaan zitten bespreken.
Alsof je met een therapeut moet bespreken dat je zelfmoordneigingen hebt. Als je familie/vrienden/kennis nou een beetje snugger zijn zouden hun de HA bellen voor die persoon. En die onderneemt de verdere stappen. Hoeft die meneer/mevrouw met zelfmoord gedachte dus niet eerst tegen een therapeut te zeggen dat hij/zij dood wilt
ook weer waar, mijn broer was suicidaal, wij hebben de huisarts gebeld en toen is hij per direct opgenomen op de paaz.afdeling in het zkh. geen wachtlijst.
Ik ben blij voor jullie dat er voor je broer gelukkig op tijd hulp kwam. Mijn beste vriend heeft zichzelf zomaar op een nacht opgehangen. Niemand vermoede dat hij zoiets OOIT zou doen, hij had een psych en medicatie etc, iedereen dacht juist dat het veel beter met hem ging. En opeens was hij weg... Je kan niet iedereen helpen helaas, ook ik zou de mensen in haiti willen helpen, ik wou alleen dat er binnen nederland ook wat meer hulp zou komen, misschien ook met zulke super acties die we voor het buitenland ook doen!
Maar als iedereen denkt dat het goed gaat met hem verwacht je niet dat hij zelfmoord pleegt kun je dus niet voorkomen....
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/185314-help-de-slachtoffers-ha-ti-giro-555-a-9.html#post6443356 In dit topic is de discussie ook al gevoerd. Zoals je daar kan zien, zijn er verschillende meningen over. Dit topic doe ik dicht, in het andere topic mag je verder schrijven oer hoe we Haiti het beste kunnen helpen. De discussie tussen Haiti en Nederland, hoeft daar trouwens niet opnieuw gevoerd te worden.