Iui folikkelmeting, folikkels te klein

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beau93, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    Hoi hoi,

Na twee jaar zelf proberen en meerdere miskramen, deze maand begonnen met de eerste iui poging met hormonen (Bemfola en pregnyl injecties).
    Vandaag is cyclus dag tien en had ik de eerste folikkelmeting.. De grootste was 12.5 mm is dit niet erg weinig?

Graag zou ik er ervaringen willen delen met andere meiden die met iui bezig zijn!

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Nee hoor dit is zelfs netjes voor een normale cyclus! Ik zelf heb deze grote al rond dag 6 maar mijn cyclussen zijn dan wel erg kort (22 dagen) maar geen zorgen maken dit is goed hoor

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi!
    12.5 is netjes hoor. als je bedenkt dat ze ongeveer 2mm per dag kunnen groeien. zit je over 2 dagen al op de 16 a 17mm. perfect als je t mij zegt!
    klein is denk ik als je nu tussen de 8 en 10mm zou zitten... ligt er ook aan welke dag je de inseminatie gaat krijgen. Maar ik denk dat jij je niet druk hoeft te maken!!!

4. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    Hoi harlene2014

Hartstikke bedankt voor je reactie, dit is weer een beetje geruststellend..
    Ik heb er allemaal geen idee van en aangezien er vrij weinig wordt uitgelegd in het ziekenhuis was ik dus heel benieuwd of dit niet te klein was, fijn om te weten dat ik me nu nog geen zorgen hoef te maken!

Jij gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het gelukt is zeg!!

5. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    He kikkert

Fijn om te horen! Is dit ook normaal als je hormonen spuit? Zouden ze dan noet groter moeten zijn omdat ze dan sneller groeien?

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi! dankjewel☺ wij zijn ook heel blij!!!
    ik gebruikte hormonen om meer eitjes te creëren niet zo zeer dat ze er sneller van gaan groeien zo ver ik weet?

ja vervelend dat ze weinig vertellen. Ik denk ook altijd; dan vraag ik dit en dat. dan sta ik buiten en denk ik shit.....!!!!

7. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hoi! Nee hoor, op cd 12 was die bij mij zelfs 'maar '11mm. De gyn zei dat dit hartstikke goed was. Op dag 15 was ie 16mm, en nog een andere grotere (hoe groot werd niet verteld) die ook mee gaat doen. Dus het gaat straks wel wat sneller. Dacht dat het tot 14mm 1mm per dag groeit en daarna oer dag met 2mm, maar kan ernaast zitten. Dus je echt niet druk maken hoor!
    Ik denk overigens wel dat de hormonen de eitjes sneller laten rijpen, maar het zal geen mega verschil zijn. Tot nu toe scheelt het bij mij misschien 2dgn of zo. Heb zelfs wel eens eisprongen gehad op dag 25... Nu 3x gespoten en niet meer zo laat gehad. Dus het haalt de groei naar voren. Of zo...:D kweet het eigenlijk ook niet hihi.

En herkenbaar, achteraf vragen hebben! Zelfs als ik ze van te voren bedenk, vergeet ik ze. En je kan altijd bellen met de poli!

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Nou in mijn geval is het net wat Anders dan gemiddelde vrouw in de mmm. Ik heb een regelmatige cyclus van mezelf en een vroege eisprong rond dan 10 is die altijd tussen de 16-20mm de follikel in een niet gestimuleerde cyclus. Bij mij is het dus wel zo dat het door de hormonen net iets sneller gaat maar het scheelt maar 1 dag want door de hormonen heb ik nu op dag 9 de iui ipv dag 10.

Maar zoals de gyn zegt groeien in de meeste gevallen de follikels sneller door de hormonen en kunnen er inderdaad meer follikels groeien maar ook dit kan aan de dosering en soort medicijn liggen. Heel kort door de bocht ik het eigenlijk bij iedereen weer net wat anders.

Veel succes

9. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Nee hoor is echt een hele mooie grote.
    Ik heb een hele kleine. Op dag 16 pas 13mm.
    Hopelijk groeit die van jou netjes door

10. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    Oke dan, ja meer eitjes.. Meer kans en dat heeft geholpen:)

11. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    O dus 12,5 is zo slecht nog niet. Daarna zal het misschien sneller gaan en zelf heb ik ook meestal pas rond dag 17/18 mijn eisprong dus nog wel aardig wat tijd nu natuurlijk. Fijn dat jullie hier je ervaringen delen!!

12. Beau93

Beau93 Lid

29 okt 2013
    58
    4
    8
    Ja het is natuurlijk ook jij iedereen anders dat is zo, maar toch fijn om ieder zijn verhaal te lezen hier! :)

Jij ook veel succes

13. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik hoef nooit eerder dan dag 13 te komen voor een follikelmeting, want ik heb meestal pas rond dag 18 mijn eisprong.
    Op dag 10 is er nog niks te zien, dus 12,5mm is al heel goed!

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    12,5 is zeker netjes :)
    Niet bij iedereen groeien ze even snel. En met spuiten wil nog niet altijd zeggen dat je een snellere eisprong hebt.
    Ik heb een eisprong tussen cd 11 en cd 21 gehad met spuiten, dus nog erg verschillend.

Deel Deze Pagina