Ik heb leuke kussenhoesjes laten maken voor de kinderkamer alleen nu kan ik nergens die witte kussentjes vinden die erin moeten in de maat 30x30cm, ik zie wel 40x40 en 50x50 overal maar dus geen 30x30cm. Wie weet waar ze deze verkopen? Het gaat dus echt alleen om een kussen (zonder hoes). Bij kwantum,leenbakker en ikea zie ik op de site alleen vanaf 40x40cm, of is er in de winkel meer keus?
ow.. Maar hier zijn ze maar 2.50 dat is helemaal niet duur!! In de winkel zijn ze duurder. Compenseert weer. Ik zou het verder niet weten. Misschien op de markt. ofzo.
Bij een stoffenwinkel kan je een zak met vulmiddel kopen (wordt ook gebruikt om knuffels op te vullen). Een grote zak kost 2,50, het is wasbaar op 40 graden, het 'klontert' niet na het wassen en je kunt met 1 zak meerdere kussens vullen. Dit is de goedkoopste oplossing denk ik. Met naald en draad kun je de rits van je kussenhoesjes dichtnaaien. De draad rijg je dan door het oogje van de rits en een plekje van de hoes. Zo kan je kind het niet open maken.
Bij ikea hebben ze die hele kleine blauwe kussentjes, denk dat je dat formaat bedoelt..zijn iets van 1,95 ofzo.. en anders haal je toch daar de vulling uit en gebruik je die los? Edit: effe nagekeken, staan niet op de site vermeld