wat denken jullie?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jyll, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    graag zou ik wat advies willen hebben over het volgende:

ons dochtertje is nu drie maanden en weegt 5,5 kilo.
    ze krijgt al een hele tijd 150cc met 5 scheppen voeding.
    ze lijkt het daar nog erg goed op te doen.
    met 5 weken sliep ze de nachten al erg goed door...23.00uur laatste voeding en tussen 7.00uur en 8.00uur meld ons meisje zich weer....

nu is het zo dat ze de laatste tijd rond 4.00 wakker wordt, we geven dan een aantal keer het speentje terug en dan valt ze uiteindelijk wel inslaap.
    het is niet zo dat ze dan echt huilt maar meer wat zeurt.

zou het honger kunnen zijn?
    ik denk van niet want anders was ze wel wat harder aan het huilen denk ik.

mijn vraag is.....qua gewicht en leeftijd zou ze over mogen op flessen van 180cc en 6 scheppen.
    denken jullie dat ik over moet stappen, en dat ze dan weer lekker doorslaapt tot 7.00uur of heeft het naar jullie idee niks met de hoeveelheid van de flessen te maken!

ik hoor graag wat jullie denken....zodat ik misschien wat kan aanpasssen.
    alvast bedankt

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je zou eens kunnen proberen wat ze doet als je de laastte fles 180/6 maakt... Maar ik denk niet dat het van de honger is dat ze wakker word, aangezien ze nog stil is te krijgen met een speentje.. Als Jelle echt honger had hoefde ik dat niet te proberen... :) :)

Het kan ook een sprongetje zijn, met 12 weken hebben ze er 1 en onrustig slapen is wel een teken daarvan.... Gaat vanzelf weer over... Succes! ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Komt ze overdag ook eerder voor de flesjes?
    Je zou inderdaad eens kunnen proberen de laatste (of laatste 2) voedingen naar 180/6 te kunnen doen. Als ze dan wel doorslaapt, heb je het probleem gevonden.
    Maar het kan net zo makkelijk een sprongetje zijn. Dan duurt het even, maar dan kan wat extra voeding ook wel nodig zijn.

4. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    hoi ladies....

overdag komt ze niet eerder voor haar voedingen.
    ze laat er netjes 4 uur tussen....ooit laat ik haar slapen en komt ze om de 4,5 uur dus daar door denk ik niet dat ze volledig op 180cc over hoeft te gaan...

het kan inderdaad een sprongetje zijn, maar dan heeft ze er alleen s'nacht last van want overdag merk ik helemaal niets aan haar.... lacht en klets etg veel....
    ik kijk het vannacht nog een keer aan, en herhaalt het zich weer, dan toch morgen maar 180cc aanbieden voor de nacht....

badankt voor zover
    liefs Jyll

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft vaak met sprongetjes ook alleen maar last met het slapen. Al moet ik zeggen dat de 15 maanden sprong een drama was.. :)

6. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    stel dat het een sprongetje is he......?

is het dan tijdleijk dat ik die vollere fles voor het slapengaan aanbied, af kan je weer een stapje terug doen....?
    lijkt mij namelijk niet want dan zijn ze er toch misschien aan gewend geraakt.
    thanks

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je zegt zelf al dat ze qua gewicht en leeftijd meer mag hebben. Dan zou toch niet zo erg zijn als het alleen die ene fles is?

Ik kan me voorstellen dat je bang bent om haar te verwennen, hoor. Dat gevoel had ik bij Jelle ook steeds, en nu eigenlijk nog.. :) Maar aan de andere kant is er voor een goede nachtrust ook iets te zeggen, en als die 30 cc daar aan bij kan dragen, zou ik het gewoon een keer proberen...

Een stapje terugdoen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd... Dat durfde ik ook niet, eerlijk gezegd... :D

8. Jyll

Jyll Actief lid

Oct 6, 2007
    103
    0
    0
    eindhoven
    hey bluesky....

het is inderdaad maar één fles die we ophogen dus dat is wel het proberen waard...
    als haar en onze nachtrust daarvan beter worden....alleen maar goed!
    we gaan haar vanavond 180cc aanbieden, al weet iat beetje k niet of ze het op gaan drinken! met de 150 heeft ze ooit al moeite, maar het proberen waard....

het is inderdaad wat je zegt... ik ben ook een beetje bang om haar te verwennen....in de zin van meer geven dan ze eigenlijk nodig heeft! maar ja misschien heeft ze net dat beetje extra wel nodig...

pff....lastig af en toe!![/list]

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Klinkt wel bekend... Lena sliep ook vrij snel door, maar een week of 6 terug stopte dat opeens. Wilde ze om 5 uur opeens weer een fles. En wat we ook probeerden: pap, extra eten, friso forte ofzo, pyamapapje het hielp geen zier.

Anderhalve week geleden is ze weer netjes gaan slapen, we hebben de 23:00 fles laten vallen en ze ging slapen van 19 tot 5 uur, en nu van 19:30 tot 7:30 of later...

Klinkt wel als een sprongetje, das hier ook een drama... opeens niet meer doorslapen en slecht eten. Gaat hoogstwaarschijnlijk echt weer over... Heb trouwens wel altijd op verzoek eten gegeven, weet niet of dat iets uitmaakt...

Share This Page