Hoi! Eerder deze week had ik een vraag gesteld op het forum of ik, 6 weken na curettage en positieve zwangerschapstest, weer zwanger zou kunnen zijn of dat ik nog hcg in mijn lichaam heb van mijn vorige zwangerschap. Ik heb contact met de assistente van de vk gehad. Zij dacht ook dat ik zwanger ben, maar adviseerde om over een week nog een keer te testen. Zo lang kon ik niet wachten... Vanochtend heb ik nog een keer getest en deze keer was de streep stukken duidelijker dan zondag. Ik heb de huisarts gebeld en mn probleem voorgelegd. De assistente zei ook dat het waarschijnlijk een nieuwe zwangerschap is, maar dat ik morgen maar even mijn urine moest brengen voor onderzoek. Nu mijn vraag: Gaat de ha een 'gewone' zwangerschapstest doen of kan hij ook de hoeveelheid hcg in mijn urine zien en daaraan bepalen of het hcg gehalte van de vorige zwangerschap is of van een nieuwe zwangerschap? En kunnen ze aan het hcg gehalte zien hoe lang ik ongeveer zwanger ben? Alvast bedankt voor het antwoord!
Hoi mimi5 De huisarts zal waarschijnlijk een urine test doen. HIj kan ook je bloed laten testen maar om te zien of het van nu of de vorige keer was zal hij dit twee keer moeten doen om het te vergelijken. Wat hij ook kan doen is je doorsturen voor een echo, dan kunnen ze zien of je zwanger bent en hoelang je ongeveer zwanger bent. Spannend! Imke