HA raad vaste voeding aan.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door talia, 6 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    gisteren naar de huisarts geweest Elyesa was doodziek(oorontsteking).
    en nu is het zo dat Erenay elke avond 6x komt sinds kort soms zit er een uur tussen soms 2 uur maar in ieder geval ik red het niet meer en had haar dat voorgelegd.(hebben hem al bij ons in bed gelegd en ging eerst goed nu niet meer...)
    nu raad ze me aan om Erenay vaste voeding te geven rond 6u.
    bij bv word aangeraden pas met 6 maanden te starten met vaste voeding maar ze zei dat sommige kinderen er gewoon vroeger klaar voor zijn en zeker als ze snachts nog niet door slapen.
    nu weet ik het niet hoor lang de ene kant denk ik dat hij er ook wel echt kaar voor is, als we aan tafel zitten graait hij zo het eten uit je bord kijkt ieder hap na en smakt mee.
    maar langs de andere kant denk ik waarom tegen al de adviezen in gaan.
    de osteopaat had trouwens ook al aangeraden met vaste voeding te starten.
    weet nu niet zo goed wat doen.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben zelf dokstersass. en heb voor meerdere ha gewerkt. Ik merk toch dat veel ha weinig verstand hebben van bv.
    Wat jij noemt zou best wel eens clusteren kunnen zijn. Je zegt dat ze 's avonds 6x komt. Mag ik dan vragen hoe de nachten zijn ?
    Ik heb zelf na 6 maand ook geprobeerd pap te geven, met het idee op minder voedingen te komen. Nou het hiep dus niets. En voordat er écht veel bijvoeding werd gegeten waren we hier ook alweer een paar maanden verder.
    Als jij het niet volhoud moet je mischien wat maar denk niet dat het altijd/gelijk helpt.

3. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Aan je reactie zie ik dat je niet volledig staat achter het verhaal van beginnen met vaste voeding, wat je ook zou kunnen proberen is om een flesje melk af te kolven 's avonds en daar wat nutrix aan toe te voegen? zo hoef je niet direct al te beginnen met vaste voeding maar krijgt de kleine toch iets anders naar binnen tegelijkertijd met de gewone borstvoeding.

4. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik zou advies vragen aan een lactatiekundige! Een HA heeft idd vaak maar weinig verstand van BV en ik denk dat een lactatiekundige je echt goed advies kan geven!

Succes!

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik sta er idd niet achter om hem al vaste voeding te geven vooral omdat ik zoveel over bv heb gelezen en er steeds gezegd word dat wachten tot 6maanden het beste is.

ik heb al proberen af te kolven en dit dikker te maken mat, bambix, nutriton, of rijstebloem hij drinkt gewoon niet uit een flesje geen enkel flesje en van niemand we hebben het zo vaak geprobeerd maar hij weigert volop.
    met een lepeltje neemt hij 2 happen en dan wil hij niet meer, van een rietje kan hij niet drinken en een bekertje laat hij langs zijn mondje alles eruit lopen, we hebben echt al van alles geprobeerd.

hij krijgt om 23u zijn laatste voeding dan komt hij om 24u, dan om 2u dan om 3u, 4u en 5u en dan om 7u en dan moeten we er ook uit.
    als hij om 12u wakker word geef ik hem de borst en valt hij een half uurtje erna in slaap dan leg ik hem in zijn eigen bedje maar om 2u neem ik hem gewoon bij ons in bed zodat ik toch nog wat rust krijg eerst sliepen we gewoon samen (heb alle veiligheidsmaatregelen genomen, bedhekje, geen dekens, hard kussen...)maar nu maakt hij zo een kabaal als hij wakker is dat dat ook gewoon niet meer gaat.

ik slaap overdag wel een hoop bij en in het weekend wanneer mijn man thuis is maar wil snachts ook graag slapen.

6. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Ik vindt het ontzettend moeilijk, maar dit houd je niet vol, en is ook voor de kleine niet goed, ook en juist die hele kleintjes hebben hun slaap heel hard nodig maar toch als ik het zo lees kan het denk ik zeker geen kwaad om dan toch eens de adviezen van de ha en de homeopaat ter harte te nemen en te zien hoe de kleine reageert op vaste voeding. Het kan maar zo zijn dat hij er inderdaad toch aan toe is. Dit is geen clusteren meer, dit is geen honger hebben en is het wel honger dan zou ik me toch echt 2x achter de oren krabben of de kleine nog wel genoeg binnen krijgt.

Je hebt een hele boel gelezen over borstvoeding en bijvoeding, en inderdaad vaak raden ze aan om pas tegen de 6 mnd te beginnen met bijvoeding maar dat zijn richtlijnen het ene kind is wel eerder toe aan bijvoeding dan het andere kind, met de geschiedenis zoals jij die beschrijft en met daarbij de adviezen van je ha en homeopaat zou ik het toch proberen lieverd.Heel veel succes

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dit zeiden de osteopaat en Ha dus ook, het ene kind heeft het wat eerder nodig dan het andere...
    hij komt goed bij en groeit erg goed dus denk niet dat hij te weinig krijgt.
    dacht eerst aan een sprongetje maar zo extreem...dit was bij de eerste helemaal niet zo.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ook vaste voeding garandeert niet dat je kindje doorslaapt. Mijn dochter eet nu ruim een maand en ook echt goed, misschien wel te goed. Ze eet al zo'n 150 gram fruit en 200 gram groente, vaak zelfs meer. Een papfles voor het slapen gaan en voordat ik ga slapen wat extra melk. Toch wordt ze zo'n 6 keer wakker. Soms minder, meestal vaker. Ik weet ook niet wat het is. Het is ook niet dat ze overdag te veel slaapt (momenteel 2 keer 20 minuten of een half uur). Wel is ze vrolijk en supergezond.

Sterkte!

9. Doorslapen gaat in mijn ervaring niet beginnen door het geven van vaste voeding.

Inmiddels is onze uk 10 maanden en slaap ik al 10 maanden lang met 2-3 onderbrekingen per nacht. Ik heb zo mijn momenten gehad dat ik het niet meer trok... we hebben nutrix in de bv geprobeerd, een grote fles kv, een grote fles gekolfde melk. Het maakte allemaal niks uit.

Hier ga ik er vanuit dat ons ventje overdag veel wil doen/zien/meemaken/opneemt en 's nachts z'n mama tijd wil hebben....

Zoals de andere dames al zeggen. Neem contact op met een lactatiekundige. Die hebben er verstand van en 4 maanden is wel erg vroeg voor vaste voeding. Dat was 30 jaar geleden heel normaal, m'n schoonmoeder vind het hier vreemd dat ik nog niet op de kv ben overgestapt.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou er ook niet vanuit gaan dat vaste voeding = doorslapen / beter slapen.

En die 'richtlijnen' wat betreft 6 maanden ... de darmpjes ed zijn gewoon pas af met een maand of 6 ... Dus dat heeft weinig te maken met 'behoefte' aan.

Maar ik snap je probleem heel erg goed. Mirre heeft ook van die periodes ... En rond 4,5 maand is er ook een sprongetje, Mirre had hier onwijs veel last van. En werd dus ook veel wakker snachts.

En als je zoontje geen hapjes pap wilt, dan is de kans klein dat ie wel lekker groentehap naar binnen werkt. En tegen de tijd dat ie goed eet ben je ook weer een paar maanden verder ... Dus ik vind het nogal kortzichtig advies ...

Maar ik heb helaas geen beter advies voor je (misschien kun je in de bieb het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van E. Paisley (oid) halen?)

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dat boekje heb ik al in huis en ben er zo een enorme fan van want bij Elyesa heeft het me erg goed geholpen, Erenay is gewoon veel te koppig daar werkt het echt niet bij, of ik moet het eens wat langer vol houden.

met de vaste voeding ga ik toch echt nog wachten vooral omdat ik er zelf echt niet volledig achter sta.
    geen idee wat ik kan doen nog een beetje volhouden waarschijnlijk.

Deel Deze Pagina