ff zeuren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zo ik wil graag even mijn beklag doen hier. Ik ben op dit moment druk aan het assisteren bij de BV van mijn zusje, maar het loopt na 5 weken nog niet echt soepel en ze heeft bij iedere voeding pijn.

Vrijdag was ik bij haar en heb ik gekeken hoe het nu gaat (ik was een week weggeweest dus ik hoopte op een verbetering) maar het ging alleen maar minder en mijn neefje had echt moeite met drinken, steeds loslaten, rare geluiden maken, enz en een opvallend witte uitslag in zijn mondje.

Bij mij gingen gelijk de alarm bellen rinkelen SPRUW was mijn eerste gedacht en heb hierover gesproken met mijn zusje. Zaterdag heeft ze de HAP gebeld en na heel erg veel aandringen kon ze zondag voor mijn neefje medicijnen halen, maar voor haarzelf kreeg ze niets. Het moest eigenlijk van zelf over gaan, neem maar een paracetamol was het advies van de HAP.

Vandaag naar haar eigen HA gegaan, want het doet echt zeer en het jeukt. Ook de HA vond dat het van zelf over moet gaan, maar mijn zusje heeft gedreigd dan maar helemaal te stoppen met BV (en ik denk ook dat ze dat doet als het niet beter wordt)

Ik vind het echt te gek. Een vrouw gaat niet zonder reden naar de HAP en als ze aan geeft dat het voeden pijn doet en dat de kleine niet wil drinken dan moet daar toch wat aan gebeuren.

Is het algemene advies echt dat spruw vanzelf over moet gaan? (bij nader inzien hebben ze dit waarschijnlijk al 4 weken)

Sorry voor mijn klaagzang. Ik kan me gewoon zo kwaad maken.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een antroposofische HA en die zijn echt niet scheutig met medicatie. Maar toen ik het vermoeden had dat ik spruw had, kreeg ik medicatie en mn dochtertje ook (ook al kon de HA niets zien) ... Dus lijkt me niet normaal ...

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kan gewoon miconazolcreme kopen bij de apotheek,heb je geen recept voor nodig. Dit kan je zusje op de tepels doen. Meteen halen!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ze heeft na veel aandringen dus wel iets gekregen dat ze op haar borsten moet smeren, maar waarom moet dat zo moeilijk gaan.

Die medicatie is trouwens best wel duur. Dus wel fijn als je het met een recept vergoed kan krijgen.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat is duur?
    De miconazolcreme kost 7 euro ongeveer.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ben doktersass. en heb idd wel eens discussie met mijn bazen hierover. Zij vinden idd dat moeder niets hoeft. Gaat vanzelf over (dat kan ook hoor !)
    Maar net zoals Jingels zegt gewoon miconazol kopen of anders gentiaan violet bestellen bij eurolac.net (dat alleen als andere middelen niet helpen hoor)
    Beterschap voor je neefje en je zus !

7. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt je kindje toch opnieuw besmetten als je jezelf niet behandelt? Dat is tenminste wat ik op heel veel verschillende plekken gelezen heb - en ik vind het ook wel logisch klinken bij een schimmel.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Duur is 21 euro per flesje = goed voor ongeveer 3 tot 4 dagen.

9. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Let er goed op dat de kleding en vooral de bh's worden gewassen op 60 graden! En de kleding in de droger doen (indien mogelijk). Dan pak je de schimmel goed aan!
    Iedere dag een schone bh aan en regelmatig schone voedingscompressen is ook noodzakelijk!

Succes!

10. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb ook een antroposofische huisarts en had zelf gelezen over Gentiaan Violet. Dit is een natuurlijk middel en na het voorstel bij de huisarts kreeg ik het recept. Je kan dit trouwens ook gewoon op internet bestellen. Ik was er binnen een paar dagen vanaf.

Deel Deze Pagina