nutrilon forte vs kruidvat forte

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Partyrocker, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zijn nutrilon en kruidvat echt vrijwel hetzelfde? Zijn uit logeren en je raad het al. Eten vergeten en geen kruidvat in de buurt, dus heb nutrilon gehaald. Ik wil natuurlijk niet dat hij last krijgt van het gewirwar met voeding. Laatst ook al een avondje friso moeten geven omdat mijn snuggere hubbie vergeten was eten te halen en nu doe ik het dus zelf. DOM!

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb geen ervaring met Nutrilon maar ben wel eens geswichtst van Friso naar Kruidvat en weer terug (en weer terug ;)) en de kleine man heeft er nooit geen kik om gegeven..

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Met de gewone voeding heeft onze dame wel last gehad van de wissel Nutrilon naar KV/Jumbo, maar ik weet niet hoe dat met Forte is.

Ik merk wel dat ze met de KV minder krampen heeft dan met de Nutrilon...

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

@MayD, serieus? dan is het bij ons ook het overwegen waard om over te stappen.
    Onze kleine man heeft ook nog last van krampjes maar omdat zijn darmen zo snel van slag zijn willen we pas met 6mnd overstappen naar een andere voeding. Nutrilon HA vind ik behoorlijk aan de prijs en als KV net zo goed is...én ze hebben er minder last van krampjes door...

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Da's puur mijn ervaring hoor Petra... ik merk gewoon dat de kleine minder lucht in de darmen en minder krampjes heeft met de voeding van KV/Jumbo

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Kruidvat en Jumbo is ook dezelfde voeding he?

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Klopt, is hetzlefde... alleen is de Jumbo wel 6 hele centen goedkoper! hahaha

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wauwie :p:D
    is wel heel handig om te weten trouwens dat het hetzelfde is.

9. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb weer gehoord van mijn kraamverzorgerster dat zij vaak te horen krijgen dat baby's met Kruidvat vaker last hebben van krampjes dan met Nutrilon. Ik gebruik dus Nutrilon maar twijfel ook omdat Kruidvat veeeeel goedkoper is...

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik gebruik ook kruidvat en mijn zoontje heeft totaal geen last van krampjes.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoiets mag een kraamverzorgster helemaal niet zeggen (en het klopt ook helemaal niet)!

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mee eens! mijn kh zei dat het niet uitmaakt met welke voeding je begint. Hoe je kindje op bepaalde voeding reageert ligt dan ook niet aan de voeding, maar aan wat je kindje wel of niet kan hebben.

13. Simone84

Simone84 Lid

18 mrt 2012
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week de vraag voorgelegd bij het cb. Die zeiden dat we prima kruidvat eigen merk kunnen gebruiken en dat dat lekker scheelt in de kosten. Nou dat was precies de reden dat ik het vroeg :)

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ach, volgens europese richtlijnen is de voeding van 0 tot 6 maanden aan zulke strenge regels gebonden, dat geen enkele voeding slecht kan zijn...

15. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier ook fort van kruitvat gebruikt...
    daarvoor altijd nutrilon maar dat werd op een gegeven moment te duur... en ik heb een nicht met 8 kinds waarvan de jongste nu 1 jaar en 3 maanden is en haar dochter had de verkeerde pak toen gekocht en die kreeg ik mee en me zoon deed daar ook goed op... en nergens last van gehad vindt alleen de poeder is wat dikker van de kruitvat maar voor de rest ging het goed...
    en het scheeld tog bijna 5 euro... in de week

Deel Deze Pagina