hallo, ik ben alweer een tijdje bezig om zwanger te worden,hoewel ik al 3 kids heb en dat best vlot ging ,gaat het tot mijn verbazing wel erg moeilijk deze keer. ik ben ook al een tijd bezig geweest met lijnen ,en eigelijk nog steeds.ik heb dan ook veschillende dingen geslikt,en ontslakkingskuren gedaan.ik zit nu wel eindelijk op mijn gewicht die ik wilde bereiken,maar ik ben wel bang dat ik boven de 60 kilo uit kom,dus slik ik laxeer pillen,wat niet echt verstandig is met zwanger worden.als ik eet kan ik gewoon niet meer naar de wc,en wordt ik soms echt wel gedwongen om toch weer die pillen te slikken.ik heb vanalles geprobeerd om gewoon een natuurlijk stoelgang te krijgen ,maar wil niet lukken,mijn vriend heeft er veel moeite mee ,maar weet dan ook niet dat ik die dingen slik,ik weet dat ik toch wel dikker wordt als ik zwanger ben,maar we zijn nu al meer dan een half jaar bezig ,waardoor de teleurstelling gewoon steeds groot is.ik weet dat ik niet de enigste ben.ik reken alles uit en mijn cyclus is meestal om de 4 weken,de ene keer 28 de andere keer 33.dus ik wacht af,heb je tips of andere dingen ,aub geef ze maar en vertel ze maar
afvallen is heel erg slecht als je zwanger bent of wilt worden. Als je afvalt komen er afvalstoffen vrij die niet goed zijn voor je kindje. dus ik zou stoppen met afvallen en proberen gezond te gaan eten. neem desnoods pruimen, kiwis of andere natuurlijke middelen om je verstopping tegen te gaan. Ik ben ook ong 10 kilo te zwaar, ik denk nu lekker belangrijk. ik zie het wel als ik ooit bevallen ben. ben vorig jaar al 11 kilo kwijt geraakt en eet nu gewoon gezond.
allereerst zou ik die laxeerpillen laten staan want mocht het zover zijn dat je zwanger bent dan kan dat volgens mij nooit goed zijn voor je baby!ook staat er in het dieet boek van sonja bakker dat drie kiwi's op de nuchtere maag de stoelgang bevorderd!maar heb je na het afslanken je eet patroon en eten zelf wel aangepast?want volgens mij moet het dan mogelijk zijn om op je gewicht te blijven!!wens je veel succes!!! liefs
dank jullie voor jullie antwoord,ja ik heb all bran gegeten,al die melk activia gedoe,ik ga die kiwi wel proberen kijken of dat morgen dan goed gaat. Ik eet momenteel s ochtends magere yogurt en een appel,smiddags een worteltje,ik drink veel citroen in mijn thee,savonds eet ik het liefst weer een appel,maar omdat mijn vriend dan boos wordt ,eet ik wat rauwkorst en een stukkie vis.tis wel moeilijk hoor.maar ben toch wel benieuwd als ik met de lijn en gedoe stop of dat mijn kans zal vergroten om zwanger te worden.
anders ga je eens naar je huisarts, dan kan hij je doorsturen naar een dieetiste. die kan je helpen met het zoeken naar een goede balans in wat je eet, en dan naar dingen die je stoelgang weer wat op gang gaan helpen. zolang je pillen blijft slikken worden je darmen alleen maar luier. ik heb ze ook een tijd geslikt, maar het duurde best lang voor mijn darmen weer eens wat goed uit zichzelf gingen doen... groetjes, lidwina
kijk eens op deze sites daar staan wat tips: http://www.zwangerstraks.nl/gewicht.php http://www.kruidvatgezondheidsnet.nl/in ... ID%5D=3421 TIP!! http://www.babydagboek.com/zwangerschap/nietdoen.php succes!
ik doe zelf het sonja bakker dieet,nou ja het is niet echt een dieet het is je eetpatroon veranderen en gezond eten en daardoor val je af. in een ziekenhuis word het boekje door de gyn al gegeven aan vrouwen met over gewicht. als ik jou was zou ik stoppen met die laxeer pillen,zo worden je darmen ook erg lui. je kan ook pruimen eten,grandberrysap drinken,neem liever een natuurlijk produkt ipv die pillen sooi,het is zo slecht voor je,straks kan je er nooit meer zonder,bouw het af en ga over op de natuurlijke dingen (vruchten etc)
hoi unbreakable, persoonlijk zou ik als ik jouw was, direct gaan informeren in de buurt naar een goede voedingsdeskundige!!!! zoals ik het nu lees eet je veel te weinig waardoor je stofwisseling niet optimaal kan zijn. daardoor blijf je hangen en zal je lichaam (wat ie wss al doet) op rantsoen gaan, dwz hetzelfde reageren als mensen in arme landen hun lichaam. alleen dus het hoognodige verbruiken en de rest opslaan voor als dit nodig is. ga iig normaal eten, dan zal je in eerste instantie iets aankomen maar na een goed advies, je met begeleiding van een voedingsdeskundige verantwoord af kunnen vallen en ook zwanger raken. het is zonde van je lichaam hoor. veel succes ermee gr saskia
Laxeermiddelen maken je darmen lui, want ze hoeven zelf niet veel meer te doen. Je kan beter afwisselend eten. Het eten van bruin brood is ook heel belangrijk! Afvallen door gezonde maakltijden en beweging is beter dan heel weinig eten. Daarvan krijg je honger en vroeg of laat krijg je een "eetbui" en dat is niet te voorkomen je lichaam heeft het nodig! Gr Tamar
Dat is toch veel te weinig op een dag????? Als ik dat doe dan gaat mijn lichaam supersnel alles opslaan!!! Juist als ik 'normaal' eet, val ik af... Ik eet: 'smorgens of magere yoghurt met crusli of 2x een cracker met lightkaas 'smiddags 2x bruine boterham met kipfilet/salade 'savonds gewoon warm eten tussendoor liga evergreen, kiwi, of ontbijtkoek... De grootste strijd zijn de overheerlijke borrelnootjes en pinda's waar ik me soms aan bezondig..
Wat ik mij afvraag... Als één van je zoons dagen achter elkaar niet meer zou eten dan dit, zou je je dan zorgen maken? En zo ja, waarom vind je het dan wel te weinig voor je zoon (die nog klein is en dus nog niet zoveel voedingsstoffen nodig heeft als een volwassene) en niet voor jezelf? Met dit eetpatroon verbaast het me eerlijk gezegd dat je lichaam überhaupt nog energie over heeft om te menstrueren. Nee, natuurlijk word je niet zwanger op deze manier. Een baby heeft voedingsstoffen nodig. Jij geeft jezelf met dit dieet nog niet eens voldoende voedingsstoffen om een half uurtje te kunnen lezen, laat staan dat je voldoende hebt om een baby in je lichaam te kunnen laten groeien. Unbreakable, ga alsjeblieft met je huisarts praten en laat je doorverwijzen naar een goede diëtiste. Als je dit eetpartoon volhoudt dan ben je binnen een jaar dood en dat kan niet je bedoeling zijn. Belle, erg geschrokken van je bericht. Edit: Spelfoutje.
dank jullie wel,bedankt Ang voor de sites,die zijn wel erg interessant en ja tog wel van ja dan weet ik waarom het zo lang duurt. ik ga wel mijn best doen,ookal zal ik wel moeilijk krijgen met het zwaarder worden,maar dan moet ik het ervoor over hebben,want ik wil heel graag zwanger worden.ik moet zowiezo naar de dokter denk ik,want het functioneert niet meer zoals het moet.ik hou op de hoogte
Dat zou ik zeker doen meis....het gaat niet alleen om de gezondheid van een eventueel kindje...maar ook om je eigen gezondheid!!! En die zou tich wel heel belangrijk moeten zijn....
unbreakable, als je gewoon gefarieerd eet en regelmatig eet 6x per dag ,dat is ook goed te doen,dat doe ik ook (met het sonja bakker boekje) als je zo door blijft eten gaat het denk op een gegeven moment niet goed met je. stel dat je nu wel zwanger zou zijn/raken dan moet je ook gewoon eten en daar kan je lichaam dan niet meer tegen en komt je kindje straks tekort. je kan beter gezond eten dan je eigen uithongeren liefs sonja
is niet mijn bedoeling om te laten schrikken Belle,ik zorg wel goed voor mijn gezin,en ik zorg dan ook altyd voor een gezond voedzaam maaltyd voor de kids en mijn vriend,met altyd een toetje na.en savonds lekker wat te knabbelen,maar het is mezelf die zich tegenhoudt om de lekker dingen te eten.juist als ik honger of trek krijg,dan ga ik eten maken voor de jongens of mijn vriend.Ik ben nu pas op het punt dat ik zeg ,er moet nu wat aan gedaan worden,en ik zal zeker alles op alles zetten om weer normaal te kunnen leven zonder al de zooi die ik slik.
Als ik jou was zou ik eerst gaan zorgen dat je lijf weer wat meer op orde is, voordat je gaat proberen zwanger te worden....
goed van je dat je nu een en ander inziet. ik denk alleen dat je dit niet alleen kunt. vraag advies aan je huisarts of laat je indd doorsturen naar een dietiste. succes ermee meid!
Ik schrik ook niet omdat ik bang ben dat je je gezin tekort doet. Maar wat ik zo merkwaardig vind is dit: Kennelijk vind je je vriend en je zoontjes wél belangrijk genoeg om goed voor ze te zorgen. Zij zijn alles voor je en je wilt niet dat ze tekort komen. Maar Unbreakable, jij bent net zo belangrijk voor je kinderen en je vriend als zij voor jou zijn. En door jezelf geen eten te gunnen verwaarloos jij jezelf. Dat moet je vriend en je kinderen (voor zover ze dat al kunnen beseffen) ontzettend veel verdriet doen. Probeer jij je maar eens in te denken hoe verschrikkelijk jij het zou vinden wanneer iemand je vriend stelselmatig te weinig eten zou geven. Dat zou je niet pikken, dat weet ik zeker. Nou, hij vind het ook heel erg dat jij jezelf stelselmatig te weinig eten geeft. Het is niet voor niets dat hij boos op je wordt wanneer je 's avonds alleen een appel wilt eten. Hij ziet dat je te weinig eten krijgt en hij is (terecht) bang dat jij daar ziek van wordt. Kennelijk vind je jezelf niet belangrijk genoeg om goed voor jezelf te zorgen. Maar ik hoop dat je beseft, Unbreakable, dat jij voor je vriend en voor je kinderen wél belangrijk genoeg bent om sterk, gezond en fit te blijven. Misschien wil je voor jezelf wel zo dun als een takje worden, maar je mannen hebben niets aan je wanneer je als een uitgehongerd spook door het huis schuift. En op dit voedingspatroon ben je al zéker niet in staat nog een vierde kind aan je gezin toe te voegen. Zelfs als je het al voor elkaar krijgt om een zwangerschap te voldragen, waar ga je dan in vredesnaam de energie vandaan halen om die kleine te verzorgen? Dus nogmaals, ga liever vandaag dan morgen naar je huisarts en vraag om hulp. Als je darmfunctie nu al zo verstoord is dat je zonder laxeermiddelen niets meer kwijtraakt, dan heb je zeker medisch toezicht nodig bij het opbouwen van je voeding. En wacht even met zwanger worden totdat je lichaam hersteld is van het uithongeren. Je bent vast en zeker een supermamma, maar je kunt niet voor anderen zorgen als je niet eerst en vooral heel goed voor jezelf zorgt. Liefs, Belle.
Even een vraagje....de vrouw op de foto in je album...ben jij dat? Dan ben je toch prima nu? Meer afvallen moet echt niet hoor meis...
Ja ik heb het besef ook wel gekregen,dat ik zo niet goed en gezellig kan functioneren met het hele gedoen,maar af en toe dacht ik gewoon,niet klagen deb,ik denk dat een website zoals deze toch wel enig steun of goed en nuttig advies kan vinden en krijgen ,daarom ben ik blij met jullie reactie. ik ben gister toen mijn vriend thuis kwam gelijk naar de winkel gegaan en kiwi s en pruimen gekocht,ik heb ook gezegd tegen mijn vriend dat ik wil veranderen met de hele gedoe,en dat vond ie wel heel verstandig ,omdat ie toch wel vond dat ik egoistisch bezig was,hij vind me goed zoals ik ben.ik zeg ook dat het niet aan hun ligt en mezelf. dus heb gisteravond de laxeerpillen laten liggen.en ga zo lekker mijn kiwi s eten,en ik ga ook gelijk maar een afspraakie maken bij de dokter voor het geval dat. we gaan het vandaag maar eens proberen,is wel zo verstandig he?? en ja ik ben dat met de kinderen op de foto,vorig jaar kerst,wat een schatjes he???