ha wil dat we eerst nog eens 4 maanden zelf moeten proberen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamv1, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij.
    Mijn man en ik zijn nu bijna een jaar bezig om zwanger te worden maar dat lukt dus nog niet.
    We hebben een zoontje van 1,5 jaar en die was er terwijl we nog niet eens serieus aan het vrijen waren voor een kindje ;) dus we hadden gedacht binnen no time zwanger te zijn van nummer 2. Niet dus :( Na een paar rondes ben ik gaan tempen en ovutesten gaan gebruiken en kwam ik erachter dat ik een hele korte cyclus heb (24 dagen) maar mijn ei pas op dag 18 of zo. Dus mijn luteale fase is maar heel kort waardoor een innesteling bijna geen kans krijgt. Na weer een aantal rondes proberen (dus met tempen en ovutesten) zijn we naar de ha gegaan om advies. Zij luisterde ons aan en oordeelde dat de druk gewoon te hoog was en dat het geen probleem moest zijn als je een korte lf hebt ;). Ze stuurde ons naar huis met het advies even 6 weken niet te vrijen :$ en hierdoor alles even te laten bezinken en dan weer opnieuw te proberen. Dit zagen wij echt niet zitten, uiteindelijk na weer 3 rondes verder heb ik de zelf de assistente van de gyn gebeld en die hoorde mijn verhaal met verbazing aan en heeft gelijk een afspraak ingepland. 25 mei kunnen we terecht. Gelukkig kreeg ik ook zonder problemen een verwijskaart bij de ha dus ik ben blij dat we toch geholpen gaan worden.

Dus als je het idee hebt dat jullie er alles al aan gedaan hebben, tempen / ovutesten etc, zou ik toch zeker aan de bel trekken bij de gyn.

Succes meid en hopelijk zijn jullie gauw zwanger!!

Deel Deze Pagina