HA wil me niet doorsturen!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jarina, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Maar wij zijn ook bijna een jaar bezig. Ben ook al bij mijn HA geweest. Ik krijg ook nog geen doorverwijzing. Wel mogen wij als we over 3 mnd nog niet zwanger zijn een potje inleveren.
    Ik moest eerst ook maar eens gaan temperaturen. Dat vind ik op zich ook logisch. Want een gyn zo er ook na vragen.
    Ik heb er zelf zoiets van als we over 3mnd nog niet zwanger zijn ga ik weer terug na de huisarts. Dan laten we man zijn prutje testen. Maar dan vraag ik zelf ook voor een doorverwijzing.
    Ik vind belachelijk als ik zo mag zeggen.

2. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Herkenbaar, wij krijgen ook in ieder ziekenhuis, van iedere gyn, huisarts of wat dan ook te horen: jullie zijn nog hartstikke jong, jullie hebben nog zát tijd, wacht nog maar 2 jaar... :x

Inderdaad om pissed van te worden, want zolang wij voldoende te bieden hebben voor een kindje hebben zij geen biet van onze leeftijd te zeggen.

3. door76

door76 Actief lid

23 jan 2011
    297
    0
    0
    Absurd, zou echt niet uit moeten maken hoe oud je bent. Heeft er helemaal niks mee te maken. Zou inderdaad eerst operatie afwachten en dan second opinion.

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik heb hier laatst ook bepaalde dingen over opgezocht n.a.v. gesprek met de HA, en het bleek zo geregeld te zijn, dat mensen die geen aanwijsbare reden hebben waardoor ze mogelijk verminderd onvruchtbaar zijn, of er problemen mee hebben, het 2 jaar moeten proberen voordat ze aanspraak mogen maken op verdere onderzoeken.

Mensen waar al dingen bij aangetoond zijn geweest die kunnen resulteren in problemen (of ouder zijn) hebben vaak al recht binnen 6 maanden. Zoals bijvoorbeeld als je een chemokuur hebt gehad, of als je verklevingen hebt gehad etc.

Mijn huisarts zei dus dat ik minstens nog 1,5 jaar moest doorproberen. (proberen pas net 3 maanden), maar hij wilt wél eventueel het zaad van mijn partner onderzoeken op beweeglijkheid etc. Verder wees hij me op ovulatietestjes voor mezelf.

5. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Pas 3 maanden proberen en dan al naar de huisarts ?

Ben wel benieuwd, is daar een reden voor ? :)

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow ja, daar zit natuurlijk een heel verhaal achter.. ik slik namelijk al 8 jaar een medicijn wat niet zo handig is, en hij had me al eens verteld dat je daar verminderd vruchtbaar van kan worden. Ik wilde dat medicijn bespreken, en heb toen ook verteld dat ik al eens eerder 3 jaar en 1 jaar heb geprobeerd, en dat ik net weer begonnen was, en toen vroeg ik alleen maar wat hij dacht dat de kansen waren, en wanneer hij zou vinden dat ik onderzocht zou kunnen worden. Daar gaf hij dus antwoord op.. dus ik ging er niet heen omdat ik nu onderzocht wilde worden hoor :) Of vroeg je het niet aan mij ? :)

7. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    wat een waardeloze reden om je niet door te verwijzen... Als jij er aan toe bent.. dan is het toch goed..

Maar als je een jaar bezig bent, gewoon de stoute schoenen aantrekken en zonder verwijzing een afspraak maken.. Vaar doen gynaecologen daar niet moeilijk over..
    Ik en een paar bekenden heb ik ook geadviseerd zonder verwijzing een afspraak te maken.. En nog niemand is geweigerd...

8. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Ik vind het ook echt waardeloos, ik ben al naar de gyn geweest ( op eigen houtje ) maar bleek niks mis te zijn met mij en als ik verdere onderzoeken wilde zonder doorverwijzing zou ik alles zelf moeten betalen. Vriendlief zit bij een andere arts en hij heeft 14 feb een sperma onderzoek.. Als dat allemaal goed is moeten we misschien toch nog maar een paar maanden proberen..

9. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Wat flauw van je huisarts zeg... Jij hebt toch net zo veel recht om zwanger te worden als ieder ander? Maar, al wel in het ziekenhuis lopen zegt ook niet alles hoor. Mijn man (26) en ik (21) hebben nu ook de nodige onderzoeken gehad waar niks uit is gekomen en ze willen ons vanuit het ziekenhuis ook nog niet aan de behandelingen hebben omdat onze kansen bij het zelf zwanger worden nog hoger liggen, dan wanneer het ziekenhuis ons zou helpen, om zo maar te zeggen. Nu ben ik van mening, dat wanneer we het zelf zo goed zouden kunnen, we daar niet zouden zitten maar goed... ;)

Deel Deze Pagina