Ik heb geen regelmatige cyclus, namelijk 26-36-45, wanneer weet ik nou (zonder ovulatietesten) wanneer ik "gericht kan klussen"? Is het verstandig om vanaf ongeveer woensdag, om de dag te doen tot aan dag ..? Iemand een tip? (zonder ovulatietesten)
écht gericht klussen kun helaas pas als je weet wanneer je ovulatie is natuurlijk, maar als je kijkt naar je cyclus dan zou het volgens mij vanaf dag 10 kunnen (als je rekening houd met je kortste cyclus)...
je kan pas gericht klussen als je je ei weet. maar ik zou nu nog niet gericht klussen gewoon lekker klussen als je zin hebt. je kan ng lang genoeg gericht klussen. lekker doen als je zin hebt in sex.
ik zou gewoon vanaf je menstruatie over is om de dag gaan vrijen tot een paar dagen nadat je je eisprong zou hebben als je je langste cyclus rekent. zelf zou ik sowieso niet elke dag gaan vrijen maar het bij om de dag houden zodat de sperma ook in zijn beste 'staat' is.
je kunt ook gaan temperaturen dan weet je iig of je een ovulatie hebt. en dus ook wanneer je moet gaat klussen
Ik heb hetzelfde als jouw Ik heb ook een onregelmatige cyclus en gebruik ook geen ovu testen Ben je allang gestopt en gaan jullie voor je eerste kindje?
Oke bedankt voor de reacties! We zijn vanaf oktober gestopt met de pil, en ben nou dus 3x ongesteld geweest, dus ronde 4. Ben trouwens wel allang blij dat ik ongesteld wordt, ik lees hier soms ook over mensen die met de pil zijn gestopt, die al 100 dagen wachten ofzo.. Dat lijkt me heel frustrerend! Ja we gaan voor ons eerste kindje..
Je ei is gemiddeld 14 dagen voor je ongi, veilig is om 10 tot 18 dagen aan te houden. Je neemt je langste en je kortste cyclus: 26 en 45. Dan 26-18= 8 en 45-10= 35. Vanaf dag 8 tot dag 35 va je cyclus om de dag klussen en dan mis je je ei niet. Persoonlijk zou ik ovutesten gebruiken maar goed ik heb dat 'moeten' klussen ook altijd als belastend ervaren en als het dan 4 weken 'moet' dan word ik niet blij. Daarnaast kun je ook op tekenen van je lichaam letten zoals slijmverlies e.d. al is dat niet erg betrouwbaar omdat het per cyclus en per vrouw kan verschillen.
Je kan aan je baarmoeder mond voelen. In het begin van je cyclus is hij hard (als het puntje van je neus) en ligt hoog. Rond je eisprong ligt hij lager en is voelt weker (zoals je kin). Elke dag even voelen,of om de dag en je voelt wanneer het verandert. Dan flink gaan klussen! bar
Ik heb zonet toch maar ovulatietesten besteld, het idee om 4 weken om de dag te seksen, spreekt me ook niet zo aan. Wat kan ik dan het beste doen? Vanaf welke dag beginnen (het zijn er 12)? En kan ik ook om de dag testen? Elke ochtend om dezelfde tijd, of maakt de tijd niks uit?
Nee helaas nog geen reactie, we blijven afwachten Ja wij gaan voor de 1e baby. Zitten in de 6e ronde van Clomid. En jullie?
Hoi Meiden, ik gebruik ook ovu testen. Ook niet een geheel regelmatige cyclus meer. (Sinds we gericht zijn gaan klussen is ie in de war). In de handleiding van de testen staat wanneer je moet beginnen met testen. (gemiddelde nemen). Bij mij is het op dag 11 beginnen bij een 28 dgn cylclus en 18e dag bij een 35 dagen cyclus. Maar dit verschilt wel per test /merk. Rond 12 uur 's middags is het LH op zijn hoogst. Succes!!
Bedankt voor de reactie! Is het verstandig om elke dag rond dezelfde tijd te doen of maakt dat niks uit, zit ook met mijn werk nml... Ja wij gaan ook voor ons eerste kindje en zitten in ronde 4...
Testen rond dezelfde tijd is verstandig. Niet met ochtendurine. In de middag is je LH het hoogst. En het beste 3 uur je plas ophouden van tevoren. Succes meiden
Oke, nou toch maar eens over na gaan denken dan.. Heb vanmorgen naar het ziekenhuis gebeld. Volgende week woensdag een belafspraak met mijn gyn, wil dan vragen om een samenlevingstest, dat is het enige wat we nog niet gedaan hebben.. Als dat goed is, is echt alles goed en kan ik zeker aan de ovulatietesten gaan beginnen, want dan kan het voorlopig nog gewoon op de natuurlijke manier...
Wat is precies een samenlevings test? En je zegt dat je aan de Clomid bent, dat is toch om je menstruatie op te wekken? Mag ik vragen waarom, of vind je dat te persoonlijk?
Dat is een test waarbij ze gaan kijken of de zaadcellen blijven kleven aan het baarmoederslijmvlies. Dan moet je de avond ervoor klussen, 's morgens langskomen, dan halen ze wat van je baarmoederslijmvlies weg en kijken of daar nog levende zaadcellen inzitten. Het kan zijn dat je zuurgraad te hoog is, dus dat het niet matcht met elkaar.. Ik weet dat maar liever, anders ben je zo lang voor niets bezig... Mijn gyn praat namelijk al over kunstmatige inseminatie als ik na deze maand nog niet zwanger ben, ik wil eerst weten of het op de natuurlijke manier gewoon kan. Dit is de laatste stap die nog gezet moet worden, verder hebben we alles al achter de rug. Ik ben inderdaad aan de Clomid, en dat mag je best vragen hoor. Het is een medicijn dat ervoor zorgt dat je eisprong op tijd komt, dus dat je een cyclus hebt tussen de 28 en 33 dagen. Die van mij is momenteel 31 dagen. Ik was telkens pas na 10 weken of nog later ongesteld, en nu weet ik gewoon precies wanneer ik moet klussen en wanneer mijn NOD is. Nadeel van Clomid is dat je het maar 9 maanden achter elkaar mag slikken, anders heb je een verhoogde kans op eierstokkanker. Dus ik heb nog 4x te gaan... Ik had op het begin ook bijwerkingen ervan (vermoeidheid, soort opvliegers, stemmingswisselingen, duizelig), maar inmiddels heb ik daar geen last meer van. Bij Clomid moet je van dag 3 t/m dag 7 elke dag een pilletje slikken. Rond de 12e dag gaan ze dan aan de hand van een echo bekijken of je eitjes bijna op springen staan. Ik heb alleen de eerste maand een echo gehad, omdat mijn dosering in 1x goed was en ik 2 eitjes had die konden gaan springen. Het is wel een belasting die echo's, dus ben blij dat ik niet meer elke maand naar het ziekenhuis hoef. Ik hoop dat je er zo een wat duidelijker beeld van hebt en heb je vragen, stel ze gerust hoor, dat vind ik helemaal niet erg.