Hallo dames, Nu heb ik wat vragen over de belasting dienst . De man die de aangifte heeft gedaan heeft toelsag gevraagd voor me vriend ivm slaapapneu (chronische ziek en voor de kids met allegie. Nu vroeg ik me dus af hoeveel is die toeslag dan? wie kan me helpen ik kom er niet uit bij de belastingdienst site alvast bedankt Fleur
o oke. dan begrijp ik niet waar die man het over had wat voor een toeslag hij wilde gebruiken voor me vriend en kids
Babylover, daar is iets voor in de plaats gekomen, namelijk een of andere toeslag voor Chronisch zieken. "wet tegemoetkoming chronisch zieken en mensen met een handicap" Daarnaast blijven er nog steeds een aantal dingen over die je volgend jaar (dus over 2009) wel mag aftrekken. Hoe het precies zit kan je denk ik beter idd bij je tussenpersoon navragen, die heeft het ook aangevraagd.
Over 2008 kun je nog wel ziektekosten aftrekken. Volgend jaar over 2009 niet meer. Daarom was er eind 2008 ook nog een run op brillen etc.
je drempel is 1,85% van je inkomen....wat je daarboven komt kun ja aftrekken en krijg je een bepaald percentage opterug....
en dan heb ik het over ziektenkosten....zoals brillen ziektenkostenverzekering enz...dat optellen.....dat bedrag aftrekken van je inkomstendrempel....het bedrag wat overblijft krijg je een bepaald percentage terug...ik hoop dat ik het goed heb uit gelegt... dus bijv... je drempel is 600 euro en je kosten die je zelf hebt moeten betalen 800 euro dan blijft er 200 euro over en daar krijg je een percentage op terug...
Bel even met de gratis belastingtelefoon. Dan weet je het Mensen hier kunnen dénken dat ze het weten (no offense!) en zich misschien toch vergissen. De mensen bij 0800 - 0543 zitten daar speciaal voor. Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
En zelfs die mensen die daar speciaal zitten weten het nog niet. Dan moet je net iemand treffen die geen student is,
Ja, maar ze hebben wel allemaal een scherm voor hun neus met de antwoorden. Het nummer is trouwens ook gratis, dus al duurt het wat langer voor ze het gevonden hebben... En anders vraag je maar of ze je door willen verbinden met iemand die het wél weet
en als je meteen de naam noteerd van degene die je aan de telefoon hebt gehad.Kun je naderhand als het toch niet goed is wat die persoon je heeft geadviseerd daarop reklameren.