Wanneer ik ziek ben dan ben ik niet in staat om naar school te komen voor een foto. Wanneer het een religieuze maar niet officiële feestdag is, zijn deze leerlingen wel in staat om voor de schoolfoto naar school te komen wanneer dit zo belangrijk voor ze is.
Het is een f*cking klasse foto!!!! Kom op zeg.... Als je dat al erg vind dan heb je geen leven. Ieder jaar worden die foto's gedaan... Serieus, is er iemand die dagelijks nog naar zijn of haar klassen foto's kijkt? Get over it! En over de vergoeding gaan we het helemaal maat niet hebben. Eerste klas graaiers
Helemaal eens! Ik las dit: "Volgens de rechter heeft de school in strijd gehandeld met de wet op gelijke behandeling. Het gevolg van deze uitspraak is dat scholen voortaan ook niets meer kunnen plannen op Jom Kipoer, Holifeest, Divali, Dankdag voor het Gewas en Arbeid of de vijftigjarige bruiloft van opa en oma van iedere willekeurige leerling. Ook allemaal dagen waarop een school volgens de wet geen vrij mag weigeren. We kunnen van scholen niet verwachten dat ze rekening houden met de tere, soms al te snel aangebrande zieltjes van sommige ouders. Dat zij nu wel in die positie zijn gebracht, maakt het voor scholen bijkans onmogelijk om nog iets te organiseren naast het dagelijkse lesgeven. Schoolfoto’s, sportdagen, musicals, schoolfeesten, er is altijd wel iemand die zich gediscrimineerd kan voelen. Dit maakt de schooltijd voor kinderen een stuk minder leuk. Ik zou het niet eens in mn hoofd halen om naar een rechter te stappen hiervoor. Hysterisch gewoon.
artikel 6: Heel goed artikel. Daardoor kun jij het offerfeest boven een klassenfoto verkiezen. Fijn toch dat je die keuzevrijheid hebt!!
Ik snap best dat je het als moeder jammer vindt dat je kind niet op de schoolfoto staat. Maar ga dan een normaal gesprek aan met school, zodat ze de komende jaren hier rekening mee houden. Terugdraaien kan niet meer. Ook niet met de 500 euro die moeder nu krijgt. Vraag me af wat de functie is van deze 500 euro....
Oh absoluut. Zoals zonnebloem zegt, je kiest er op dat moment voor om je geloof boven ( in deze ) een schoolfoto te stellen. Prima, maar dat is een keuze. En daar zitten dus gevolgen aan vast > niet op de klassenfoto staan. Als iemand overlijdt of je bent zo ziek dat je niet in staat bent om naar school te gaan, dan kan je daar weinig aan doen.
Ik herhaal... Het gaat om een klassen foto. Je leven moet toch wel heel fijn zijn als dat het grootste ding is waar je je druk over moet maken...
http://www.ad.nl/binnenland/moeder-wil-10-000-euro-na-schoolfoto-tijdens-offerfeest~ad54630f/ Dit bericht kwam al in mei op internet. En dit bericht werpt ook een ander beeld op de zaak. Het is dus gewoon een zeur. Ze kreeg uiteindelijk ook nog eens een klssenfoto voor niks.. was niet goed genoeg Dit soort mensen verpesten het voor de mensen die wel echt gediscrimineerd worden.
Ik vind dat iedereen zijn religie mag beoefenen en vieren. Vrije dagen voor bijv offerfeest: supergoed! Ik leer mijn kinderen dat zowel in Allah als in God als in niets geloven goed is, en dat iedereen gelijk is ongeacht religie. Ofwel, ik ben heel tolerant wat dit betreft. Maar een school aanklagen die erkent dat het onhandig was, die vervolgens moeite heeft gedaan om ze tegemoet te komen (klassenfoto vroeg in de ochtend, individuele foto's ander moment) omdat je "gediscrimineerd" wordt vind ik ronduit belachelijk. En dan dat zielige verhaal dat dochterlief steeds moest huilen, yeah right! Dit is misbruik maken van het recht op gelijke behandeling, en ik ben echt bang dat sommige niet moslims nu (nog) slechter over moslims gaan denken. We moeten eens normaal gaan doen naar elkaar.
Het begint me zelf allemaal wat teveel te worden, en ik ben iemand die bji iedereen bekend staat om mijn open, tolerante standpunten. Soms denk ik echt: over tien jaar barst er hier een godsdienstoorlog los. Ik wil heus wel "goed" doen voor iemand anders. Maar wat als dat éénrichtingsverkeer is? Ben je dan niet stilaan naïef aan het worden? Ik stel me altijd de vraag: wat als het andersom zou zijn. Stel je voor dat je in Turkije gaat wonen. Kunnen wij daar dan ook een christelijke vakantiedag eisen? Volgens mij krijg je een schop onder je kont dan
Die vergelijking heb ik zelf al opgegeven. Ik heb zelf in Indonesië gewoond en andersdenkenden hebben het daar heel heel zwaar! Ook wil ik die vergelijking loslaten omdat ik het niet goed vind te denken: als zij ons niet 'eerlijk' behandelen, dan hoeven wij dat ook niet te doen'. Want als je zo gaat leven dan zijn oorlogen idd heel dichtbij. Maar ik geef toe: de grens is bij mij ook wel eens bereikt. Met zo'n voorbeeld als dit voel ik echt enige woede opborrelen. Snel inslikken maar. Het is het niet waard.
Ik ben zelf moslim en vind het ook niet kunnen wat deze vrouw gedaan heeft. Dat de recher hierin in haar voordeel geoordeeld heeft,snap ik ook niet. Maar het feit dat het hier aan elke moslim/islam eigen gemaakt wordt vind ik nog belachelijker. Niemand loopt hier vrije dagen te eisen,het is zo in de rechtsysteem geregeld, velen jaren geleden. En ja, graaiers heb je in alle bevolkingsgroepen en ligt niet aan een bepaalde ras/religie/nationaliteit e.d. en het gezeik van dit vrouw behoort niet tot de islam. Ik vraag me wel af of er net zo veel aandacht aan besteeds was als iemand voor bv voor chanoeka thuis was gebleven en dan dit commotie veroorzaakt.
Als het mij was overkomen had ik ook geen €10.000,- geeist overigens Ik had óf mijn kind toch even naar school gebracht voor de foto, of mijn schouders opgehaald.
dat ze een schadevergoeding eisen is natuurlijk debiel maar ik vind het nog veel erger dat ze er ook daadwerkelijk "gelijk" in hebben gekregen