Hi! Ik probeer mijn kindje eco-bewust groot te brengen.. nu blijkt dat wel een opgave in deze makkelijke-kant-en-klaar wereld.. er zijn zoveel gemaks-producten verkrijgbaar, maar wat is nou ook een beetje eco-bewust? Nee, je hoeft zelf echt geen katoenen luiers te wassen, er zijn wel een heleboel kleine beetjes die je tot een eco-mama kunnen maken! Wat wij doen, hebben gedaan is niks 'geitenwollensokken' aan, maarwel een beetje bewust; en dat zou ik graag willen delen. Misschien kan ik wat dat betreft nog wat meer leren van jullie? Ken jij al: - Biobim babyvoeding en pappen - Eco-luiers van de Etos (doen t perfect) - Hergebruiken van spelgoed, kleertjesx en meubels via marktplaats - Zelf maken van babyvoeding ipv potjes dmv de 'magnetronpan'. - Weleda / Zarqua baby-bad en cremes van de natuurwinkel. Niet op dieren getes, geen minerale olien etc.. - ??? Al bovenstaande is echt niks duurder dan de reguliere spulletjes om je baby's leven wat gezonder en duurzamer te maken. Waar ik zelf nog naar op zoek ben, is waar betaalbare 'groene'baby-kleertjes (2e hands?) te verkrijgen, of waar je leuke duurzaam speelgoed kan krijgen etc.. Dus; bovenstaand wat simpele tips van mij. Als je meer wilt weten over ijv. de magnetronpan, dan plaats gerust een bericht. Hoop dat jullie allemaal reageren zodat we samen een gezond en duurzame wereld kunnen creeeren voor onze baby's/dreumessen/peuters/kleuters - alle tips welkom Veel liefs, Ma2Be!
Op babyuitzet is een groot topic te vinden waar een aantal milieubewuste mama's hebben geschreven. Die gaan wel iets verder dan dit overigens. 1 van die mama's schrijft daar een blog over en heeft ook een webshop. *zoekt* Biologische Producten Baby & Kind. Kleding,Cadeau etc - Green Jump Daar kun je ook kleding vinden
Wat ik probeer te doen: - Dus wel katoenen luiers (er zijn zeer luxe systemen te koop hoor tegenwoordig). - Eco wegwerp (echte eco luiers kun je va internet bestellen bij eco winkels of in de bio supermarkt. Die van de etos schijnen toch niet zo heel eco te zijn). - wassen met ecover of iets vergeljkbaars. - potjesvoeding doe ik niet aan, je kunt groente etc. ook gewoon zoutloos koken en aanbieden. (ik voed in principe ook via Rapley dus dan maal je de voeding ook niet klein). - ik heb een hele berg kleding gekregen van vriendinnen dus op die manier recycle ik, maar ik moet toegeven dat ik ook nieuw koop. Voor de baby heb ik een hoop eco katoen maar voor de oudste eindig ik toch ook vaak bij Zeeman etc. vooral vanwege de prijs (als thuisblijfmama moet je toch op de centjes letten he). - inderdaad Weleda producten, maar ook andere niet op dieren geteste en bio geteelde producten. Verder: - leren geen dingen op straat te gooien. - zo weinig mogelijk water verspillen (ene dag badje/douche, andere dag even wassen. Het water in het badje in de tuin geven we samen 's avonds aan de plantje). - respect voor dieren en planten, veel de natuur in.