@ Boney: ik herken je van het amiforum Maar ik vind hem superleuk! Thanx voor de welkom. Ik heb net een schaap gehaakt, en die is goed gelukt. Dit is mijn weblog hookster (ik probeer anoniem te blijven, maar ach) Daar zet ik steeds mijn gehaakte dingetjes op.
wat is evert om op te vreten! en ik heb je creaties bewonderd danip mooie dingen maak je dat schaap vind ik erg leuk! ik heb nu al een volle week een flinke griep te pakken @#$#@#:x vandaag maar beetje geprobeerd om te haken, maar vestje lijkt al wat te klein voor mijn dochterje......probeer nu als een idioot te haken, kan geen stokje meer zien hahaha
OOoooo wat is evert leuk geworden zeg, erg knap hoor met dat lange haar. hier is mijn schaap, hij is klaar.
Evert is af, maar die hebben jullie al gezien. Ben nu bezig met een groente/fruit mand. Heb al bijna een bos wortels klaar. Er komen frambozen in, banaan, citroen, appels, sinasappel en als ik dan nog zin en tijd heb (moet over 2 weken klaar zijn) dan maak ik nog druiven en bloemkool of zo. Er zijn zoveel patronen te vinden en ik kan moeilijk kiezen. Maar de komende 2 weken dus vollop bezig met groente en fruit. Hoe voller de mand hoe beter natuurlijk. Het is ook een kadootje voor iemand.
Ooooh man! Ik heb eindelijk ook weer tijd om te haken, ben ik mijn haaknaald kwijt! Potverdorie! Kan hem echt nergens vinden!!!!!
lastig haken zonder haaknaald, heb je m inmiddels al gevonden? Mijn vestje is zo goed als klaar, maar vind m maar matig, misschien haal ik m uit en brei er iets anders van. Het is heel zwaar geworden voelt niet zo comfortabel.......... ben benieuwd naar je fruitmand boney, idd leuk als cadeautje...... dit topic verdwijnt wel snel moet ik zeggen dus bij deze weer even up
Heeft iemand van jullie misschien leuke patroontjes van bloemen om te haken? En dan in het Nederlands? Heb wel een paar gevonden, maar wil een bloemenslinger van allemaal kleuren en soorten bloemen maken
Lea, balen van je vestje. Ik haal het dan ook gewoon weer uit. Anders trek ik het toch niet aan. Dan maar opnieuw beginnen. Waar haal jij je lapjes en bolletjes? Danip, ken je het boek '100 bloemen om te haken en te breien'? Staan erg leuke makkelijke bloemen in. Zelf vind ik deze erg leuk. volgens mij kwam hij ook op het haakforum voorbij met hele vrolijke kleurtjes. By Elizabeth Cat: I make my Japanese flowers like this En vertalen is helemaal niet moeilijk hoor. Ik haak inmiddels vaker uit het engels dan uit het NL. De nederlanders zijn krenterig en zetten niks gratis op internet , maar kijk maar op ravelry. Een schat aan gratis patronen.
Hier hebben ze nog een exemplaar. Als je hem graag wilt hebben, snel bestellen, de boeken zijn nauwelijks nog verkrijgbaar. Ik heb hem een jaartje geleden bij de witte boekenmarkt gekocht. 100 bloemen om te haken en breien, STANFIELD, L. - De Slegte
das een erg leuk boek!! heb ik volgens mij eens aan mijn moeder gegeven, idd van de witte boekhandel haha. daar had ik laatst ook een leuk boekje gekocht met amigurumifiguren er in( geen bloemen dus). Mijn haakgaren koop ik op de handwerkbeurs, en katoentjes koop ik nog wel eens bij de aldi of lidl als ze het daar hebben ( 1/2 keer per jaar) Lapjes koop ik bij ons op de markt en als ik helemaal geen wol of zo meer heb dan koop ik dat ook op de markt. ( ik moet zeggen dat ik een fam heb die allemaal nogal veel handwerkt, of tenminste veel aanschaft om hand te werken haha dat er geregeld lapjes/ bolletjes wol rouleren. We houden dan een ruilavond en ruilen we spulletjes en ook vaak hobby spullen. (Lijkt een beetje raar misschien voor buitenstanders, maar is echt heel gezellig!)
Haha lea, dat ken in ook wel. M'n moeder naait veel en is nu ook weer begonnen met haken. En ik ben begonnen met naaien. Het is alleen jammer dat we 2.5u rijden van elkaar af wonen. Maar als we dus heen en weer gaan dan worden er hele tassen vol geladen met stofjes en bolletjes en zo ruilen we af en toe. Ik heb sinds kort m'n zus ook aan het haken. Die is nu ook verslaafd! Ook skypen we regelmatig en dan worden alle werkjes voor de webcam gehouden Ik ben nu 1x in jou woonplaats naar de markt geweest en daar ga ik zeker vaker heen. Heb al een fijne wol kraam gezien en er zijn meerdere lapjes kramen. Gelukkig zit hier ook wel een wolwinkel in de buurt. Die hebben best veel keus.
Oeh die bloemen van je link zijn super! ga er gelijk mee bezig! En dat boek ga ik bestellen, ziet er erg leuk uit! Bedankt!
Heb je je aangemeld op ravelry? Als je daar zoekt op 'flower' en dan 'free' aanklikt heb je iets van 1100 patronen! Is natuurlijk wel engels.
Ja ik heb me wel aangemeld, maar snap de site nog niet helemaal Zal straks even beter kijken. Vind het nog wel lastig om patronen van het engels naar het nederlands te zetten, heb al een aantal geflopte projecten daardoor. maar ik probeer het nu gewoon nog een keer.
Ik moest in het begin ook best even wennen en zoeken op de site, maar gewoon proberen. Er kan niks mis gaan Zit er nu bijna dagelijks op! Zie ook veel te veel leuke dingen, maar een patroon voor extra tijd heb ik nog niet gevonden...
Weten jullie wat een slipstitch is? Ik ben bij stap 4 van de bloem (van de link) en moet tussen 2 steken een slipstitch doen, is dat het zelfde als samen haken in het Nederlands?