haak/breiclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tulip, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik zag het, heb al een nieuwe reactie erbij gezet. Kan alleen niet op jouw blog komen, want je hebt hem niet openbaar?

Haha naaigaren, ja dat wordt vast erg mooi :D Balen dat je nog moet wachten op garen. :( Ik ben van het type geen geduld, dus vind het erg knap dat je al zo lang geduld hebt :D

2. lea

lea Fanatiek lid

dans-rokje

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    dobbel...die tashanger is leuk...leuk idee die kraaltjes aan het lintje...ziet er meteen super profi uit..

joyce...ik gebruik ook het liefst 3,5 voor normale wol...
    als ik kleedjes haak dan zelfs 1,5....en heb er eentje van 0.75...maar daar krijg ik hoofdpijn van bij het haken...;)

lea...wat een leuk rokje....dat word echt mijn vakantieproject in de zomer...een naaicursus...

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee, dat heb ik niet.. Snap niet dat je niet kan kijken.. Ga ik nog eens even mee aan de slag.. en bekijk het dan wel eventjes hoe dat kan..

Jah ik heb dat ook, maar goed, projectjes genoeg liggen hoor ;) dus ik hoef niets til te zitten.. Dit isdus een projectje geweest, die word opnieuw gemaakt maar dan met leuke kleurtjes stoffen enz :) Vandaar mijn vraag van je pipstof :)

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou ja, ik had dus beter eerst kunnen vragen voor ik ging kopen.. hahaha! ach ik zie wel hoe het gaat :)

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wauw!! Ik wou dat ik dat kon met naaimachine.. Zucht, die staat dus ook alweer boven te verstoffen hier bij mij..

7. lea

lea Fanatiek lid

wat een gezellige drukte hier! Moet echt af en toe mezelf toespreken anders kijk ik de hele dag op dit topic......:).

8. danip

danip Niet meer actief

Lea wat een geweldig rokje! Echt super zeg! Ik moet ook maar weer eens achter de naaimachine voor dat soort projecten. Heb nog genoeg stofjes liggen, alleen mijn naaimachine is niet meer helemaal goed. Op een of andere manier rafelt de onderdraad steeds, terwijl het spoeltje goed zit, de naald is goed en de machine is gesmeerd. Snap het niet :(

@Joyce, wat een leuke deken. Veel werk geweest of niet? Die pipstofjes kun je dus via mp krijgen ;) Maar ik heb al een paar keer bijna dezelfde stof gezien in een stoffenwinkel, dus dat kun je ook doen.

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oh zo ben je daar aangekomen.. Dat zijn net wat te kleine stofjes.. ik haal de stofjes per halve meter, dan heb je de breedte wel mooi :)
    Het is heeeeeel veel werk geweest, maar desalniettemin is het resultaat leuk! Nu dus een nieuwe, stofjes zijn aangeschaft voor zover ik genoeg heb (denk het niet) en dan tekenen, knippen en met de hand aan elkaar naaien.. Ik heb dus 2 lappens tof getekend en geknipt en het weer weg gelegt, dan heb ik ook wel even genoeg er van. Het zijn 3 hoekjes van 2,5cm die uiteindelijk overblijven geloof ik, moet ik voor zkerheid even na meten. Heb ook wat groter uitgewerkt maar dat vond ikniet zo mooi, al zie je dan wel meer van het stof terug. ach jah, houd je van de straat :p

Ik ga mn dochter van bed plukken en dan gaan we naar buiten :) Veel te mooi weer om nog een uur achter de pc te zitten!!

10. lea

lea Fanatiek lid

nog even een vraagje voor de granny-hakers;), hoe werken jullie de draadjes weg aan de achterkant, per stuk afhechten?

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    pip stof hebben ze ook wel op de markt. NIet echt pip, maar wel wat er op lijkt.

Wat een schattig rokje zeg. Super leuk voor een meisje! Zelf ontworpen of volgens patroon?

En granny's afhechten? De begindraad, dus die in het midden van de granny haak ik in het begin al een stukje mee. De 1e tour zeg maar. Bij het afhechten steek ik dat uiteinde nog een keertje mee rond en knip hem af. Zie je niks van.
    Het einddraadje stop ik ook met de stopnaald onzichtbaar weg richting het midden en weer terug. En dan knip ik hem af. Kost best even tijd en moeite dat afhechten, maar ik heb inmiddels geleerd dat als je het maar half doet of snel wil doen het lelijk wordt of weer uitrafelt.

Hierbij een foto van m'n fruit tot nu toe. De wortels wil ik in een bosje doen. Er komt nog een peer bij, wat aardbeien en een trosje druiven. Mocht ik dan nog tijd hebben maak ik nog wat anders. Op de aardbeien komt nog een kroontje maar dat moet ik nog even bedenken/ontwerpen.
    En iemand een idee hoe ik de wortels tot een bos kan krijgen? Ik heb nog geen idee namelijk. Het blad van een wortel is te fijn om na te haken.

Bekijk bijlage 139442

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Joyce...dat kleed is leuk zeg...maar lijkt me idd. ook veel werk...

en Boneys...je fruit is super...
    hmm....is moeilijk om een idee te geven voor je wortels als je het alleen maar zo ziet liggen...
    denk erover na...

trouwens...afhechten doe ik precies zo...en de begindraad haak ik ook altijd een paar steken mee...

13. lea

lea Fanatiek lid

heb mn eerste vierkantje klaar, aanhechten gaat gemakkelijk idd, en afhechten is dan wat meer werk maar het wordt wel leuk volgens mij......

@boney, fruit ziet er lekker uit;), erg leuk geworden, over het loof van de wortels geen idee eigenlijk, ben nog niet zo lang aan het haken......

wat is het vandaag een prachtige dag trouwens vanochtend al lekker in het zonnetje gezeten met vriendin heerlijk!

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    T is ook erg veel werk.. eerst stof aftekenen, (dat zijn nogal wat lappen en grote stukken, lamme hand werk ;)) en dan knippen (ook erg fijn voor je handen..) en dan moet je eigenlijk wel zo'n beetje ook alle stof hebben die je nodig hebt anders heb je op een gegeven moment stof dat je aan het begin niet hebt. T is natuurlijk zoiezo op de gok vast naaien en ik pakte gewoon een lapje, er aan en klaar.. Maar goed, ik verzamel nu nog even door :)

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Jaaaaa! Ik heb garen om te haken gekocht vandaag :) Nu al recht stukje gehaakt, even er in komen maar mehn, ik moet echt weer even inkomen.. hahaha! Jullie zijn echt aanstekelijk, moet maar even iets zoeken voor beginners want ik kom er echt niet uit hoe ik een vierkantje moet haken.. Toeren en stokjes?? Ik heb geen idee.. Dus ik ga me maar eens verdiepen..

Maar nu moet ik straks eerst dochter op bed, stofzuigen en dweilen, badkamer opruimen en de kattenbakken doen.. en andere klusjes, morgen dagje weg met overnachting en dan euh willen we toch wel netjes thuis komen :)

16. danip

danip Niet meer actief

Wil je grannys haken? Staan heel veel turtorials op youtube. Die van therese zijn heel handig :)

Heb vandaag stof gehaald bij een goedkope winkel hier. Alle stof kost 2,50 per meter, en het is een loods vol!! Heb er een rokje van genaaid. Hij staat al op mijn blog (hookster) Ben benieuwd wat jullie er van vinden, want mijn man vind hem lelijk :( Ach hij heeft geen smaak!

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Boney, leuk hoor die groente en fruit, nu nog in een mand zien.

Danip leuk hoor dat rokje, ik persoonlijk vind de stof wat druk mara dat is smaak, ik vind het wel knap gemaakt.

ik ben weer druk geweest, op mijn blog kan je zien met wat. haha

welkom op dobbels hobby`s en creaties

18. lea

lea Fanatiek lid

dobbel, leuke olifantjes zeg!! wat leuk dat je ook een blog bijhoudt, is dat moeilijk om daarmee te beginnen?

danip, leuk rokje leuk voor het voorjaar! ik had wel ff in die loods willen kijken:cool:

joyce1983, ik kon een klein poosje terug ook nog geen stokjes en toeren etc, maar toch in korte tijd geleerd, gewoon oefenen en dan leer je het vanzelf, oja en duidelijke plaatjes/ filmpjes zoeken op internet...

inmiddels heb ik 2 granny-vierkantjes klaar, en de derde bijna af......

19. danip

danip Niet meer actief

@ Dobbel: Thanx! Het is inderdaad een druk stofje, maar op de foto lijkt 'ie drukker dan in het echt. De kleuren lijken harder. Maar dit is helemaal mijn stijl :D

@ Lea: ja dat is echt super, zo veel stofjes, en allemaal super goedkoop. Het zijn restpartijen namelijk. Heerlijk om daar rond te snuffelen.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Waar staat die loods, dames?

Deel Deze Pagina