ik ben nu opzoek naar insperatie, in een muts of sjaal, wie heeft of weet er een leuk patroon. liefst nederlands.
hoi dobbel misschien kun je eens kijken op de site van drops DROPS Design ~ Gratis brei- en haakpatronen allemaal gratis patronen, keus genoeg
Ik ga ook rustig overal zitten haken hoor! Mensen die zo stom reageren, zouden het stiekem zelf wel willen leren, maar willen daar niet voor uitkomen Gr. Marielle
Ik zoek ook vaak op google en dan het afbeeldingsgedeelte, dan zie je meteen een foto. Ik zoek dan op gratis haakpatroon of haakpatronen. Let wel op, want je zoekt wel naar gratis, maar uiteindelijk zie je ook patronen waar je wel voor moet betalen.
ja ik doe niet anders als zoeken via google maar kan echt neits vinden, he vandaag wel een leuk boek gekocht 300 haaktips en technieken, dus ben beneiuwd of daar wat in staat vast wel.
het ging idd om een lapje van vaste steken, ik heb aan het einde een losse gemaakt om te draaien, maar als ik dan in de eerste steek terug wil gaan, dan krijg ik de 2e lus niet strak. yenolah, ja ik heb ook geprobeerd om even door te gaan, maar bij elke steek hetzelfde probleem.
Ik probeer het me visueel voor te stellen. Volgens mij is de tweede lus dan die van de vorige toer, niet? Die kun je helaas niet meer strak trekken. Dan toch iets strakker haken, denk ik. Ik ben nu met een sjaal voor Ilana begonnen, met hele mooie pluizige wol, maar dat is me wel een probleem hoor! Ik kan de steken niet zien, haha. Werkje is te pluizig Ik ben nu op de tast aan het haken, hopende dat ik de haaknaald in de juiste steken zet.
die 2e lus is dus als ik op de terugweg ben om het zo maar te zeggen, dus ik heb bv 8 steken gemaakt, ik maak een negende om te kunnen draaien, dan steek ik in de eerste en haal die eronder, die lus is het dus, maar omdat je dan er nog een keer onderdoor moet halen komt er dus nog eentje voor. Is het duidelijk zo, het is een beetje moeilijk uitleggen. Ik ben ook begonnen met haaknaald 3 met bijbehorend garen, maar ik denk dat ik maar iets groter ga beginnen om te oefenen, dan kan ik het ook beter zien.
Ghehe, ik wilde al bijna vragen of je er maar een youtube filmpje van kan maken, maar ik snap het, geloof ik. Ik kan je er alleen geen tip voor geven. Ik ben zelf ook maar een (her)beginner na 20 jaar niet meer gehaakt te hebben.
Ik kwam ergens een haakpatroon tegen en daar stond in dat je eerst een ring moest maken van 4 lossen. Prima, lukt wel. Maar daarna moest ik 2 vasten in elke losse doen! Hoe doe je nou 2 vasten? Ik kan alles hoor, stokjes, halve stokjes enz.. Maar 2 vasten? Help?
Oke, ik heb het gevonden hoor 2 vasten in 1 steek is eigenlijk gewoon meerderen toch? Ga het nog maar eens proberen dan
Whahaha dan kom ik nog niet uit.. Zal wel iets verkeerd doen.. Nja, vanmiddag maar even naar kijken dan.
je hebt een ring met 4 lossen. dan steek je de haaknaald in de volgende losse, je haalt de draad erdoor, dan heb je twee lusjes op je naald staan, en dan haal je daar nog een keer de draad door. dat is 1 vaste. dan steek je je naald in dezelfde losse en doe je hetzelfde. dan ga je naar de volgende losse, en doe je weer hetzelfde. dan heb je uiteindelijk 8 vasten. ik had van de week gegoogled voor hetzelfde, en ik had een duidelijk plaatje, kan m nu ff niet zo snel vinden, maar misschien kom je er wel uit nu? succes!
Goedemiddag dames, Mijn moeder vind breien onwijs leuk en zoekt nu een patroon voor een lange meisjes trui. Ongeveer maat 104/110. Ik overal maar zoeken zoeken en zoeken maar helaas ik kan niets vinden!! Kunnen jullie mij helpen?? Groetjes Que
yenolah, bedankt voor het meedenken, intussen is het opgelost hoor. Mn schoonmoeder is hier even langsgeweest. Ik deed de draad verkeerd om de naald. Het moet ondelangs en ik deed het bovenlangs. Nog een ander vraagje aan jullie: waar halen jullie haakgaren vandaan, bij ons hebben de winkeltjes in de buurt heel weinig keuze in kleuren en dikte. Is het ook online te bestellen ofzo???
Ik heb met veel moeite 3 zaakjes hier in Albufeira gevonden en de chinese winkels (vergelijkbaar met de knakenshops in NL destijds) hebben ook de goedkope eenvoudige bolletjes wol. Er zijn ook online winkels, ik zal ff kijken op mijn andere vaste stekkie of de link er nog staat. Edit: hier is wat. Ik heb het niet uitgebreid bestudeerd, want voor mij is naar buitenland verzenden te duur. Breiwol, sokkenwol, borduren, borduurpakketten, haken, breien en handwerken bestelt u bij HobbyGigant.