waar koop jij dat??? En wat een gave sprei zeg!!!!! Jullie zullen wel lachen, maar ik vond sommige steken in de boeken toch wel moeilijk uitgelegd. Dus..... ik ben even gaan surfen en heb nu een boek dat heet: ik leer haken voor kinderen vanaf 8 jaar Het wordt mij ineens helemaal duidelijk.
Wauw!! Dat wil ik ook... Ga toch mezelf maar eens meer steken aanleren... Echt prachtig! Gr. Marielle
Ach joh, als je het zo goed kunt leren! WTF!! Maakt niet uit toch? Zou het zelf ook doen als dat beter ging... Gr. Marielle
cottoneight is ideaal haakgaren, hier ook favoriet. Op verschillende sites wel verkrijgbaar oa hier: Cotton Eight Haakgaren
Oh man, ik had de hoop al opgegeven! Vind het namelijk ook erg moeilijk uitgelegd! TULIP! Waar heb je dat boek gekocht?
Stand van zaken betreffende de sprei voor mijn dochter. Patroon zelf bedacht. De kleuren worden slecht weergegeven,maar dan hebben jullie een idee.
echt ideaal, bij bol.com, 9,95 misschien hebben ze het ook wel in de winkel. bol.com | Ik leer haken, F. Hall & Guy, Lucinda | Nederlandse boeken jingles, heel mooi hoor.
bedankt voor de site van cotton 8 dames, nog wel even een vraagje. Ik heb een heel gaaf patroon voor een sprei, alleen wordt daar haaknaald 4,5 aangeraden met bijbehorend garen. Maar dat cotton 8 is voor haaknaald 2,5 tot 3. Hoe doen jullie dat dan??
een haakgaren uitzoeken dat voor dikkere naalden geschikt is, of het patroon dan in 2,5/3 maken en dan genoegen nemen met dat het dus kleiner wordt of zelf vergroten door meer vierkantjes te haken ofzo
Mijn ervaring is, dat bijna al het haakgaren voor nld 3-5 te gebruiken is. Je hebt ook van dat hele dunne haakgaren, ik vind dat zelf alleen maar gestikt voor een 2,5 of lager. En dan heb je nog dikke wolsoorten , vind ik persoonlijk ook fijner vanaf 4,5. Maar denk dat dat echt wel persoongebonden is hoor. Volgens mij kan je met 3-4,5 ( bijna) alles haken. Heeft iemand misschien een bamboe haaknaald, en hoe bevalt deze?
Mooi hoor! Echt héél mooi.... Ik wil ook weleens zo'n granny maken, met gewoon steeds een ander patroontje... Nadeel is alleen dat je dan meer moet tellen, terwijl ik met mijn simpele patroontje gewoon lekker door kan haken... Ik zoek de afwisseling tot nu toe meer in de kleurencombi's....
Inderdaad: ofwel op zoek gaan naar dikker garen. Maar makkelijkere oplossing is: een iets dunnere haaknaald pakken en gewoon wat meer toeren (of vierkantjes) maken, totdat de sprei groot genoeg is... Ligt natuurlijk ook aan je patroon. Ikzelf haak coton 8 met haaknaald 3,5. Het is me wèl opgevallen dat niet iedere bol even dik garen heeft. bij dun garen maak ik dan bijvoorbeeld gewoon vier stokjes in plaats van drie. Dat kan bij Granny's natuurlijk heel gemakkelijk omdat je insteekt in een "gat" in plaats van in de "steek" van de toer ervoor...
bedankt dames, ik denk dat ik dan toch een dikker garen ga zoeken, want dat lijkt mij mooier. Heeft iemand ook een tip voor mooi dikker garen???
Hier Bolletjes Katoen garen voor breien en haken. Brei of haak uw eigen mode. allemaal katoenen garens. Ook voor dikkere haaknaalden..
stel ik wil van dat cotton 8 een sprei maken van ong 1.15 bij 1.90 hoeveel bolletjes heb ik dan nodig, ik wil dan haaknaald 4, gebruiken
... hm ook geen idee eigenlijk.. Ik heb gewoon groot ingekocht. Maar zeker wel 30-40 denk ik... Bedenk je, dat een sprei bij voorkeur over de rand van het bed valt?