haak/breiclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tulip, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heropend!

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dank je!

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    leuk dat ie weer open is, hoe staat het er met iedereen voor.

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Er was ooit een ander topic waar ik toen in meeschreef.
    Dit topic ben ik nog niet geweest, maar ik haak best veel en heel veel verschillende dingen.
    Knuffels, mutsen, sjaals, dekentjes, kussentjes...

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wauw, wat worden er mooie dingen gehaakt.. Misschien moet ik de haaknaald er ook maar bij pakken ipv naaimachine ;)

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi meiden...

Mag ik me bij jullie aanmelden....
    Zag al een bekende voorbij komen Mmiirr:)....wat een mooie sprei heb jij gemaakt...

Zal vanmiddag op mijn gemakje het topic eens terug lezen, en wat foto'tjes laten zien van wat ik heb gemaakt...
    Ben ook bezig aan een restjesdeken (wist tot vorige week niet dat die vierkantjes granny's heten)
    Maar moet wel zeggen, het ziet er leuker uit als je dezelfde kleuren met regelmaat gebruikt...maar ja...de mijne is dus van restjes...ben er al 1,5 jaar aan bezig...en elke keer als ik een restje over heb komen er weer een paar vierkantjes bij.

Voor de rest haak ik kraag tafelkleedjes, boordjes aan handoeken, en brei graag truien en sokken...
    Volgend project is dus een mooie deken van granny's en wil zeke rook beginnen met Amigurumi ofzoiets...het haken van die kleine diertjes...

Tot straks meiden...

7. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik ben 35 jaar en vind het ontzettend leuk om te breien. Helaas alleen erg weinig tijd voor. Er ligt nu al weer een paar weken een trui die ik wil breien, maar heb alleen nog maar de voorkant voor de helft af. Ik moet toch echt eens weer tijd ervoor gaan nemen.

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Goedemiddag!

Hoop dat iemand zin heeft om te reageren op mijn berichtje..

Ik wil graag beginnen met haken maar hoe moet ik beginnen? Wat heb ik allemaal nodig? En wat zijn nu leuke dingetjes om te maken als beginneling?

Alvast bedankt!

9. lea

lea Fanatiek lid

welkom allemaal,

heb hier al wel eens geschreven, maar inmiddels ligt het haken even op zn gat, kindje gekregen druk druk dus. Ben nu bezig met een jurkje te maken voor mn dochter, maar das natuurlijk naaien, maar misschien mag daar wel een fotootje van spammen, is ook wel creatief toch? eerst jurkje foto volgt later, als het me lukt een foto te plaatsen.;)

10. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een beetje een dikke haaknaald, ik ben begonnen met een 7 en dikke wol, dan kan je alles goed zien, ook is aan te raden een lichte kleur wol. Ik heb het mezelf aangeleerd via youtube, daar staan heel veel haak videos, wel veelal in het Engels. Een leuk beginproject is een sjaal, vond ik. Het is een beetje lastig in het begin maar het is redelijk simpel. Succes ermee!

11. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lea...zeker je jurkje posten hoor...;)
    Wil naaien ook nog gaan leren...hoop er binnenkort wat tijd voor te hebben...

Lt20...de beginselen heb ik van mijn moeder geleerd...onderzetters haken met alleen maar vaste steken bijv.
    De rest heb ik ook mezelf bijgebracht.
    Je kunt eens voor een leuk boekje kijken, iets van haken voor beginners ofzo...
    Daar staan dan dingetjes in als sjaals...pannelappen, kleine kleedjes of tasjes of mutjes ofzo...
    Het is echt niet moeilijk als je eenmaal de tekentjes begrijpt.

Zal morgen wa foto's posten...manlief is vroeg thuis gekomen,dus we gaan nog wat leuks doen...:)

12. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    LT20, schaf een haaknaald aan en een goedkope bol wol. Kijk eens bij de zeeman of action.
    Je moet zorgen dat je de basis onder de knie hebt en dan kun je eigenlijk alles wel maken.
    Je moet vasten kunnen haken, stokjes, meerderen en minderen. Dat is eigenlijk je basis. Daarnaast zijn er nog heel veel andere steken, maar dat leer je vanzelf.
    Wat je ook kan doen is naar de bieb gaan en een boekje lenen van de kinder afdeling. Daar staat het allemaal heel simpel in beschreven. En nomaals, youtube is superhandig.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zal snel ook eens wat foto's laten zien van de afgelopen tijd. Wie weet inspireerd dat nog meer dames hier. ;) MAar nu eerst de boodschappen opruimen en de boontjes voorkoken.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Boney ik ben benieuwd naar je fotos,

de tip van de dikke haaknaald en hele dikke wol vind ik zelf geen geweldige tip, gewoon haaknaald 3.5 of 4 en zeeman of wibra wol zo heb ik het ook geleerd, youtube had ik aanstaan en dee dan stap voor stap wat hun deden. had het zo onder de knie.

ik ben nu met een eigen bedeksel amigurimi bezig

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zou ook gewoon met haaknaald 3 gaan beginnen. En nog een tip, niet (strak) aantrekken. Ik heb laatst m'n zus leren haken en ze kreeg het maar niet voor elkaar. Na elke tour lukte het haar maar niet om fatsoenlijk haar haaknaald in een steek te krijgen. Gewoon losjes haken. Uiteindelijk is het haar wel gelukt. In 1 avond heb ik haar leren haken.

Zal even wat foto's zoeken.

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dit is m'n 1e echte werkje. (ben pas een klein jaartje bezig). Had hiervoor wat proeflapjes gemaakt en wat mislukte knuffeltjes. Inmiddels met een paars lapje stof er een kussen van gemaakt.

Bekijk bijlage 132546

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En hier Koosje van Christel. Ze heeft erg leuke koop patronen.
    Ik heb hem alleen een stuk groter gemaakt door dikke teddywol te gebruiken en een dikkere haaknaald. Hij is echt super schattig en heerlijk zacht.

Bekijk bijlage 132548

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier een groot deel van m'n dekentje.
    Hij is daarna met 3 tinten roze afgewerkt. Eerst omgehaakt, toen met een andere kleur aan elkaar gemaakt en uiteindelijk weer met een andere kleur een randje eromheen. Ben hier best trots op. Het was een kraamkado voor m'n zus. Ze gebruikt hem dagelijks.

Bekijk bijlage 132551

Deel Deze Pagina