haak/breiclub

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tulip, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zo gaaaf hoor, heb toevallig laatst ook bij kleedjes gekeken omte gaan haken, maar dacht toen ja ik leg het niet op tafel, maar deze zijn prachtig gemaakt.

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Heeft iemand hier ook het blad van Katia, nr 49. Ik loop nl vast bij het haken van een topje/truitje voor een meisje.

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Makkelijk, euh..

Wij zaten meer met het probleem, geen boekje bij de naaimachine, die is er wel maar niet bij ons ;) dus jah.. Hoe ga je draad naar naald doen en hoe ga je spoeltje draad draaien? Draad hebben we zelf ondervonden en spoeltje de buuf even laten zien.. Verder zelf gewoon hartje uitgeknipt en genaaid, gewoon geprobeerd en daarna een slab! M'n moeder zei al, nu al zo moeilijk? Euh, geen idee ik deed gewoon maar wat :cool: Dus gewoon zitten gaan, proberen en het komt wel goed!

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    @la femme nikita, wat een mooie dingen maak je. Al zou ik ze zelf niet zo snel op tafel leggen ;)

Vind je granny sprei ook erg mooi en vrolijk. En dat van allemaal restjes. Best een leuk en goed idee voor al die kleine restjes. Al maak ik maar een poppendekentje.

En hoe ik ze aan elkaar maakte? Dat granny kussen heb ik gewoon met vasten gedaan, maar dat dekentje wilde ik wat meer open hebben. Ik heb al zigzaggend telkens met 2 losse er tussen en op de hoeken 1 losse en dan naar de volgende granny. Duidelijk? Haha, volgens mij is dat niet echt een duidelijke uitleg, maar weet anders ook niet hoe ik het moet omschrijven.

Lea, wat een leuk dekentje. Zelf ontworpen? Jij woont volgens mij bij mij in de buurt ;)

5. lea

lea Fanatiek lid

@ boney: ojee, niet meer anoniem? bedoel je in de buurt van: ik herken je kleedje? :cool: ben benieuwd!

ik ga vandaag naar de handwerkbeurs in zwolle! heb er zin in, ik zal wel weer met te veel wolletjes en dergelijke thuiskomen denk ik......

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    op die manier Boney...denk dat ik er wel uit kom als ik het zal proberen...

wat leuke een handwerkersbeurs Lea...moet eens kijken of ze zoiets ook bij ons in de buurt hebben...

Dobbel en Boney...ja, dacht in het begin ook dat het vrij ouderwets staat op tafel, maar krijg altijd leuke reacties erop.
    En ik geef ook veel weg hoor als cadeautje...

Sniffy...sorry, kan je niet helpen...

Joyce...jaja...jij bent een natuurlijktalent gewoon...;)
    Ben benieuwd hoe ik het zal gaan doen...:)

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja, toevallig kwam je van de week met de kinderwagen langs lopen :D
    Nee hoor, maar je woont vast in Drenthe. Ik ook ;)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lea, veel plezier. Goed dat ik dat niet had geweten. Had weer bakken met geld gekost. Zeker nu m'n naaimachine gemaakt is.
    NIet dat ik veel tijd heb, zit midden in een verbouwing en op dit moment moeten er nog tig vierkante meters geverft worden. Haken/breien/naaien staat op een laag pitje dus.

Ik heb m'n lunch op. Zucht... Ga de schuurmachine maar weer eens aan gang slingeren...

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik ben beniieuwd hoe het is op de beurs, ik ga er zondag heen,

wil wat maken voor mijn schoonouders die zijn 23 april 40 jaar getrouwd, iemand hier een leuk idee??

10. lea

lea Fanatiek lid

nou dames, het was leuk hoor! ben nu helemaal kapot, het was erg druk maar erg leuk om al die materialen te zien en te kopen haha, maar ik heb me behoorlijk ingehouden moet ik zeggen... heb wat verlopend katoen gekocht 2 verschillende kleuren en twee borduurpakketjes en nog een aantal kantjes en bandjes oja en knopen en strikjes. Het draait me na zo'n dag wel voor de ogen moet ik zeggen, maar het was erg gezellig samen met me zussen en moeder!:D

@ boney: zit jou kindje soms bij mijn kindje op de opvang? zit wel een meisje wat zo heet, alleen die is nog klein zoals mijn dochter zegt;).

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Lea, nee, ze zit niet op een opvang. Dus dat kan ze niet zijn. Ik PB je wel even ;)

Leuk die beurs dus. Ga ik onthouden. Is dat elk jaar in Zwolle?

12. lea

lea Fanatiek lid

is elk jaar idd, 3 dagen altijd vrijdag zaterdag zondag. Heeeeel veel kramen, zie handwerkbeurs.nl volgende week is stoffenspektakel daar ga ik ook naar toe. dan hebben we weer genoeg spullen om mee aan de slag te gaan!;) oja en pb mag hoor boney!

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
  14. lea

lea Fanatiek lid

wat een leuke slofjes! mooi gemaakt!

15. lea

lea Fanatiek lid

help! haakprobleempje(s): als ik een pandje ga haken, een achterpand in dit geval, dan moet ik tegelijk aan beide kanten meerderen......, klopt het dan dat het aan de ene kant iets hoger is dan aan de andere kant?als ik in het begin van de toer meerder, dan haak ik meteen stokjes, meerder ik tegelijk aan het eind van de toer, dan worden dit lossen ,( het pandje is niet helemaal gespiegeld dan, of is dit geen probleem? de meerderingen zitten dan niet helemaal op dezelfde hoogte.

ik snap er zelf weinig meer van...
    en als ik aan het einde van de toer 3 extra lossen haak om te keren, is dit dat het eerste stokje? ik begin soms met 30 stokjes en dan een toer later kan ik er maar 29 kwijt, dan doe ik iets niet helemaal goed.......:(

16. lea

lea Fanatiek lid

probleempje is opgelost!:D

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha lea, om eerlijk te zijn snap ik niet veel van je verhaal, maar bij je laatste zin denk ik dat je een losse te weinig doet? Of je maakt geen keerlosse?

18. lea

lea Fanatiek lid

Ik heb al een paar keer een tekstje getypt om het te verduidelijken, maar steeds weer gewist omdat ik het zelf niet eens meer snap! haha. In principe moet het goedkomen nu ik kom nu goed uit met de stokjes en het meerderen dus dit is een deel van mijn achterpandje:

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoe is het hier?

Lea, inmiddels ook al een voorpand af?

Ik heb vandaag een sjaal met de post mee gedaan. M'n vriendin had er 1 bij me in bestelling. Hij was al een paar weken af, maar moest de bloem er nog op vast maken.
    Foto staat nog op m'n camera.

20. lea

lea Fanatiek lid

hey wat is het hier rustig zeg, wordt er ff weinig gehaakt? mijn voorpandje is bijna klaar dan nog het andere voorpandje. Dan heb ik het makkelijkste gehad, dan moet ik nog ingewikkelde boogjes gaan haken ik zal link even plaatsen van patroon. En dan moet ik nog hopen dat het past, het lijkt niet zo groot.....:(. maar dan heb ik een cadeautje of zo..
    Gehaakt DROPS gilet met waaier patroon van ”Baby Merino”. Maat ~ DROPS Design

foto volgt weer als ik wat verder ben....

Deel Deze Pagina