Goedemorgen allemaal, Wij zijn in verwachting van ons tweede kindje en zijn ons alvast aan het oriënteren op een aantal noodzakelijke spullen. Ons andere kindje zal 15 maanden zijn als de baby geboren wordt. Wij zijn ons daarom aan het oriënteren op een duowagen. Het liefst eentje waarbij de zitjes achter/onder elkaar zitten i.v.m. de breedte van de wagen (dit is een pré, geen must). We vinden het belangrijk dat de wagen goed te manoeuvreren is en comfortabel voor de kindjes. Daarbij moet het zitje voor onze oudste ook voldoende verstelbaar zijn i.v.m. haar leeftijd op dat moment. Ik ben daarom benieuwd welke duowagen jullie zouden aanbevelen, of welke juist niet! Daarbij zijn we voor onze oudste op zoek naar een nieuwe autostoel, eentje die in verschillende standen verstelbaar is (i.v.m. dat ze nog heel jong is, moet ze ook wel wat naar achteren gekanteld kunnen worden) en die 180/360 graden kan draaien. Er zijn zoveel mogelijkheden. Wij hoeven niet per sé een duur merk, maar uiteraard wel een die heel veilig én ergonomisch is voor ons dochtertje We zien door de bomen het bos niet meer en horen graag jullie ervaringen, voors en tegens wat betreft een autostoel groep 0/1 (0 t/m 4 jr). Alvast dank voor het meedenken!
Gefeliciteerd! Wat betreft een duowagen kan ik je niet verder helpen. Ik weet dat je de Joolz om kunt bouwen voor 2 maar dat ziet er voor mij altijd een beetje onpraktisch uit. wij hebben als autostoel de maxi cosi axiss, overgenomen van een vriendinnetje omdat haar kindjes eruit groeiden, maar die is ideaal, zeker als je zwanger bent kun je die goed draaien (is tot bepaalde lengte achteruit en nadien vooruit). Heeft isofix en top theter dus zit ook goed vast!
Ik heb geen ervaring met meerdere duowagens en autostoelen. Maar de maxicosi axiss hebben wij ook en vind ik ideaal! We hebben sinds kort een joolz geo duo (oud model) en vind hem prima. We hebben een zitting beneden en de maxicosi boven (uit nood want de wieg voor beneden ontbrak toen we hem tweedehands kochten). Lijkt onpraktisch. J is flink groot en past met wat proppen onderin maar vind het helemaal best. Vooral als ie moe is slaapt hij er heerlijk in mijn dochter van 4 klimt er stiekem ook nog wel eens in en dat gaat ook nog.
Dank dames! Wij zaten al een beetje te kijken naar de Axiss, hij ziet er heel comfortabel uit voor de kleine, en het feit dat hij draaibaar is, is echt top. Klopt het dat de isofixbase er al bij zit en dat je dus geen aparte base hoeft aan te schaffen? Hij past niet op onze huidige base en die willen we ook eigenlijk gebruiken voor de huidige maxi cosi die straks gebruikt zal gaan worden door de baby, haha.
Ik heb onlangs een Quinny hubb aangeschaft. Deze is makkelijk van mono om te bouwen naar duowagen en heeft ook nog super veel andere opties.
Ik had met de oudsten (schelen 13maanden) als duobuggy de maxi Cosi Dana for 2. Zitjes naast elkaar en enorm log ding, geen aanrader dus. Kon wel klein opgevouwen worden. Voor de jongste 2 heb ik nu een topmark 2 combi gekocht. Ik heb er nog niet mee rondgereden, want de jongste moet nog geboren worden. Wat ik wel al heb gemerkt: hij is niet zo compact op te plooien, maar dit hoeft ook niet want voor in de auto ga ik onze enkele wandelwagen met meerijplankje gebruiken of buggy met draagzak. In de auto hebben wij als opvolgstoel de maxi Cosi axissfix. Dit is dus de Axiss met isofix. Handige stoel en makkelijk te plaatsen. En wat voor ons ook belangrijk was: met de axissfix kunnen ze ook nog achterwaarts vervoerd worden. Onze oudsten zaten er goed in tot ongeveer 3,5 (toen waren ze zo een 107-108cm) en zijn ze overgegaan naar de rodifix.
Dank! We gaan binnenkort even naar winkels om verschillende wagens uit te proberen. Qua autostoel zijn we eruit. We gaan vandaag 2 axissfix kopen (ook alvast voor de jongste alvast voor als die een paar maanden oud is, dan hebben we dezelfde). Bedankt voor je reactie en ervaring!
Wij hebben de nuna demi grow. Is een duowagen di3 boven elkaar gaat. Heel fijn. Autostoel hebben wij een joie gemm en daarna nuna basq (geloof ik) omdat die ook heel lang achterwaards kan ( en 360)