Bij mijn eerste heb ik ook een dergelijk "apparaat" gebruikt (ander merk, Lansinoh meen ik). Voor mij was het vooral voor de eerste voeding na de nacht echt ideaal, dan "lekte" ik er soms wel 90 mL in. Er was dan overigens niet echt sprake van lekken, maar meer van spuiten... Ook gebruikte ik hem wel eens om de ergste druk van mijn borsten te halen als de baby lang doorsliep. Dan kostte het overigens wel wat moeite/massage om de melk aan de gang te krijgen. Later heb ik hem vaak gebruik tijdens het kolven op mijn werk. Ik heb een enkele kolf, dus wanneer ik die gebruikte op de ene borst, hing dit ding aan de andere, en vervolgens wisselde ik dat om. Van overproductie heb ik geen last gehad, maar misschien ben ik daar dus niet gevoelig voor. Bij de volgende baby (ben nu ruim 15 weken zwanger) ga ik het zeker weer gebruiken! Het goed vacuum krijgen en beschermen tegen maaiende babybeentjes en armpjes kost wat oefening, maar ik vond het zeker de moeite waard!
Ik vond t een flut ding, moeilijk vacuum te krijgen doordat ik treurig hangende borsten heb en schoot t kreng telkens los. Was heel stressvol daardoor. Kind maaide t ook vaak los.
Ik wou dat ik toen geweten had dat het bestond. Ik lekte veel zeker aan het begin met overproductie. Vanaf dat mijn menstruatie begon was het echt continue vechten om mijn productie op peil te houden dus had die extra's qua opvangen erg fijn gevonden.