Hallo Ik had een vraagje hebben er hier meer mensen een hypotheek zo rond de 165000. En wie betaald er volledig af per maand. Hoeveel betalen jullie per maand. Weet dat het ook afhangt van Veel dingen maar wil de hypotheek graag om zetten en was even benieuwd.
Hou er rekening mee, dat bij je lasten nog een extra levensverzekering erbij komt. Zelf zoeken, waar de voordeligste is loont!
Kun je nooit vergelijken.. De 1 betaald 4% rente en de ander bijv 8 Ook eventuele levensverzekeringen die bij sommige in de totale hypotheeksprijs zitten etc
bedankt voor jullie reactie s. Ik snap dat je het nooit helemaal kunt vergelijken. Maar we hebben nu een hypotheek waar we bijna niks aflossen en dit willen we graag veranderen. Maar het zal dan tussen de 600 en 800 euro in zitten. Netto daar is daar trouwens de belasting nog niet van af?
Nee die van ons is niet afgelost in 30 jaar.. hoe het precies zit moet ik mijn man vragen. Hij heeft destijds het huis alleen gekocht toen wij nog niet bij elkaar waren
Lineair kun je in elk geval makkelijk zelf berekenen, als je de looptijd weet. Je doet dan het totaalbedrag delen door het aantal maanden dat je nog moet. Dat is dan je verplichte aflossing per maand. En voor het rente gedeelte deel je het totaalbedrag door 100, vervolgens vermenigvuldig je het met het rentepercentage dat je betaalt en dat deel je dan weer door 12. Dan zie je hoeveel rente je per maand betaalt. Die twee bedragen tel je dan weer bij elkaar op. Bij een lineaire hypotheek daalt het maandbedrag wel elke maand een beetje, omdat je elke maand aflost en dus steeds minder rente betaalt
Wat voor hypotheek heb je nu, hoe lang heb je die hypotheek al, wat is het rentepercentage wat je hebt op dit moment en hoe lang staat dat nog vast? Dat zijn al belangrijke vragen op zich. Aan anderen vragen heeft niet veel zin. Er zijn namelijk zoveel varianten met verschillende rentepercentages.
fijne link om je maandlasten qua volledig afbetalen (annuïteit) te berekenen Hypotheek maandlasten berekenen Dat is 542 netto (732 bruto) bij 30 jaar vast (er staat nu 3,4 % rente bij de goedkoopste aanbieder). Let wel op: netto bedrag wordt steeds hoger, omdat je aflost en dus in verhouding steeds minder renteaftrek hebt. Lineaire hypotheek geeft een hogere maandlasten in het begin en pas laat in de 30 jaar dat het wat minder wordt. Ik zou momenteel variabele rente (is nu 1,89 % de goedkoopste) pakken en de rentes in de gaten houden. Pas als ze gaan stijgen weer vastzetten. De rentes zijn momenteel nog steeds aan het zakken, ik krijg steeds mails met de laatste rentes.
Wij hebben net een huis gekocht. Annuïteiten hypotheek van 171000 euro en betalen 607 netto per maand (20 jaar vast 3,3%). Dit is incl. overlijdensrisico verzekering.