Haal- en brengtijden

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SushiLover123, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben ze op jullie KDV vaste tijden voor halen en brengen?

1. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet NA een bepaalde tijd kom brengen.

2. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet VOOR een bepaalde tijd kom halen.

3. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (wel even bellen van tevoren).

4. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (hoef ik niet van tevoren aan te geven).

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had het met een collega over de haal- en brengtijden bij kinderopvang. Zijn vrouw werkt op een KDV en daar is schijnbaar de regel, dat je je kinderen vóór 9 uur behoort te brengen. Als je daarna komt, dan ben je schijnbaar storend. Dito met op komen halen. Dat mag dan weer niet vóór 15.00 uur of zo. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, i.v.m. ziekte of een noodsituatie... Maar dan nog.

Ik herken dat helemaal niet met mijn eigen KDV! Normaal breng ik mijn zoon om een uur of 8, maar als ik bijvoorbeeld om 9 een uur afspraak met de vk heb, dan mag hij mee en breng ik hem na die tijd. Heb er ook nog nooit klachten over gehad, of dat dat niet de bedoeling is. Staat ook niet in het contract of zo. Ja, ik betáál dan wel vanaf 8 uur (want de opvanguren zijn vastgelegd), maar het boeit niet hoe laat ik breng en haal.

Hoe zit dat bij jullie?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Bij ons volgens mij ook geen vaste tijden. Ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad, maar ik heb er iig niks over gehoord toen ik daar nieuw kwam met de kinderen.

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij ons is het brengen tussen 07.00 en 09.00 en ophalen tussen 16.00 en 18.00

Wil je ergens tussen 09.00 en 16.00 je kind halen of brengen, is dat geen probleem, mits het van te voren word gemeld, of even een belletje geven. Dit ivm rust op de groep.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het KDV waar onze jongste heen gaat, kan ik binnen lopen wanneer ik wil.
    Ik breng hem meestal rond 9:30 en haal hem rond 14:30 weer op ( 2 dagen pw ).
    Zo fijn.

Het KDV waar onze oudste een blauwe maandag heen ging, was dat dus niet zo. Daar was het niet de bedoeling dat ik hem voor 15 uur op haalde.
    Ja toedels, mijn kind en ik haal hem op wanneer ik dat wil.
    Nu was er veel meer mis hoor met dat KDV, wat een rot KDV was dat... bah.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    bij mij hetzelfde ong als bij gwenolyn. brengen tussen 7 en 9 en halen tussen 4 en 7.. Of tussen de middag tussen half 12 en 1 (maar ook in overleg ivm broodje eten van de kids) Verder mag je wel overdag ophalen maar wel even van te voren aangeven of bellen. Ook hier geld het ivm de rust op de groepen..

6. Maia

Maia Niet meer actief

hier is het inderdaad de bedoeling dat je kindje voor 9 uur 's ochtends binnen is omdat ze dan met het dagprogramma gaan beginnen (aan tafel een cracker eten) en als je later komt dat inderdaad als storend wordt ervaren. Ophalen ook na een bepaalde tijd, i.v.m. hetzelfde (weet alleen niet hoe laat 's middags).
    Maar als je even belt of 's ochtends aangeeft dat je eerder bent is het werkelijk geen probleem. Als ze het maar van tevoren weten.

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Bij ons kdv is het brengen tussen 07.30 en 09.00 uur, brengen of halen tussen 12.00 en 13.30 en ophalen tussen 16.00 en 18.30.
    Afwijking van die tijden is geen probleem mits je het van tevoren even aangeeft.
    Bij ons is het inderdaad ook vanwege de rust op de groepen. De kinderen beginnen vanaf 09.00 met het vaste dagritme en 's middags kan het zijn dat ze tot 16.00 uur op pad staan. Dan sta je als ouder ook niet onnodig te wachten tot je kind weer op locatie is haha

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    hier is het brengen tussen 7.30 en 9 uur en halen tussen 16.00 en 18.30 uur. bij halve dagen tussen 13.00 uur en 13.30 uur. tuurlijk mag het ook op andere tijden maar dan wel even zeggen of in overleg. dit ivm onrust op de groep. hier gaan ze ook wel eens met z'n allen wandelen of naar de kinderboerderij dus zou zo maar zijn dat je je kind komt brengen of halen en er niemand is.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier ook brengen voor 9 uur, halen vanaf 16 uur.
    Eerder of later mag natuurlijk altijd, maar wel even aangeven.

Ik vind het prima. De kinderen in de groep doen het er goed op :)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier hetzelfde, met even doorgeven eerder/later geen punt maar dan kunnen ze daar ook rekening mee houden qua slapen etc. Ik vind het geen punt het geeft rust op de groep.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons exact hetzelfde... ik vind het ook wel logisch.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is bij ons dan ook de enige reden dat je beter even kunt bellen.

13. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vaste tijden. Tussen de middag tussen 12 en 13 brengen/halen. Wij konden er toen mijn man geen vast werk had en via een uitzendbureau ergens in ploegen werkte wel vanaf wijken. Hij moest om 13 uur beginnen of was dan net klaar en haalde die 13 uur nooit met halen.
    Met CB, ziekenhuis ed van te voren even aan geven, dan houden ze er met eten en slapen wat rekening mee (eerder uit bed of iets eerder eten tussen de middag of zo)

14. tulip

tulip Niet meer actief

het kdv waar ik werkte hanteerde ook haal en breng tijden. Ik vind het zelf heel goed. Om 9.00 uur/half 10 gaan de meesten nl aan tafel. Het is een rustmoment voor de hele groep en vaak ook nog icm een activiteit, tis heel storend als er tussendoor een kindje gebracht wordt.
    Halen was hier na half 5, we wilden gewoon niet dat ouders te pas en te onpas binnen komen wandelen. Sommige kindjes hebben daar heel veel moeite mee als zij steeds andere papa's en mama's binnen zien komen.

Natuurlijk mochten ouders hun kindje eerder ophalen als dat beter uitkwam, wij vroegen dan wel even te bellen van te voren. Met een uitzondering (bv afspraak cb om 9 uur ofzo) mocht er ook wel na 9 uur gebracht worden, maar liever niet.

Jammer dat sommige ouders het niet begrijpen, het lijkt mij heel vervelend als jouw kindje steeds verdrietig onrustig wordt, omdat andere ouders steeds op andere tijden komen...

15. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb uiteindelijk na twijfelen optie 3 gekozen. Alles kan namelijk in overleg. Ze gaan in principe om 9 uur "dicht" dus dan moet je aanbellen, daarvoor kom je met keyring binnen. De overdracht is dan ook niet op de groep, maar in de gang. Tegelijkertijd vindt ik dat ook niet heel gek, het is inderdaad heel storend op een groep als ouders binnenkomen. Ik merk dat alle kindjes op je reageren.
    Hetzelfde geldt 's middags. Vanaf 4 uur is het vrij binnen lopen. Maar we hebben hem echt wel eens eerder opgehaald, maar dat gewoon even van te voren aangegeven. Dan kunnen ze er ook rekening mee houden met z'n hapjes en mogelijke slaapjes.
    Dus op zich kan alles, maar wel in overleg.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet zo goed wat ik moet stemmen. Ik denk dat dezelfde regels gelden als het kdv waar Tulip heeft gewerkt (zelfde organisatie). Maar we hebben er niet veel mee te maken, we brengen Lisa eigenlijk altijd om 7:30 en halen haar op om 17:30. Toen Eva klein was en op het kdv zat leek het me wel fijn dat mijn man haar om 16:30 ophaalde op vrijdag, maar dat heeft hij 1 keer gedaan en toen kregen ze net een soepstengel en Eva was helemaal niet blij en verwachtte het niet, dus dat hebben we nooit meer gedaan. Met vakantie of een keer een afspraak maken ze geen probleem, alles kan dan.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij moeten sowieso altijd aanbellen. Het plein kom je op met een code, maar het gebouw kom je alleen in via de voordeur en dan moet je aanbellen.

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Jep, dit dus ;)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet echt...

Graag voor half 10 brengen ivm samen fruit eten en ophalen.. maakt niets uit. Je moet alleen niet verwachten dat de jufjes op elk willekeurig tijd hebben om de dag met je door te spreken.

20. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ja in principe is die afspraak bij elke locatie;)

Deel Deze Pagina