Haal- en brengtijden

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SushiLover123, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben ze op jullie KDV vaste tijden voor halen en brengen?

1. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet NA een bepaalde tijd kom brengen.

2. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet VOOR een bepaalde tijd kom halen.

3. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (wel even bellen van tevoren).

4. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (hoef ik niet van tevoren aan te geven).

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    graag voor half tien s ochtends brengen omdat ze dan de dag samen beginnen met zingen in de kring en koekje/drinken gezamenlijk. ophalen is eigenlijk nooit geen probleem!

2. misa

misa Niet meer actief

Bij ons is het brengen tussen half 8 en 9 uur en halen tussen 16:00 en 18:00. Bij toch verlaa brengen is het fijn dat er even gebeld wordt en bij eerder ophalen is het handig, want het zou kunnen dat ze er op uit zijn met de kids.

3. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Bij ons kan je paketten nemen van verschillende uren zodat je niet de volle mep betaald terwijl je er geen gebruik van maakt. Dat scheelt dus weer in de kosten. De opvang is open van 06:30 tot 18:30

Het is een particulier met 1 verticale groep met 9 kindjes. Ik heb een pakket vanaf 8 uur brengen en tot 6 uur halen. Natuurlijk moet ook de overdracht binnen die tijd. Het dagprogramma start om 9 uur aan tafel met een besmeerde rijstwafel. Wil je je kindje wat later brengen? Dan wel ff in overleg omdat ze toch heel regelmatig weg gaan omdat het zo een kleine groep is. Tussen 12 en half 1 kan je ook altijd je kind brengen/halen. Daarna is het vanaf 16 uur halen.

Verder is mijn oudste zoontje ook zo een kindje die bij elke moeder/ vader hoopt dat ik of mijn vriend het zouden zijn waardoor het voor mijn zoontje wel onrustig zou zijn als steeds maar een ouder in en uit kan lopen.

Als je een dag van te voren de dag afbelt mag je mits er plaats is met een andere dag ruilen. Daar zijn ze heel flexibel in.

4. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Bij ons is het brengen tussen 07.30 en 09.30 uur.
    Na 09.30 uur kan natuurlijk wel mits je dit even meldt ze beginnen dan namelijk met het gezamelijke dagprogramma.

Halen het liefst na 16.00 uur ivm programma, heb ons zoontje wel eens eerder gehaald maar toen waren ze nog allemaal aan het verven en wilde hij niet mee omdat hij nog niet klaar was.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij ons is het brengen van 7.30 tot 9.30 en halen van 15.30 tot 18.30.

Als er eens iets is waardoor je op andere tijden komt dan kan dat wel, maar dat moet je even melden en het moet ook geen gewoonte worden.

Als je je kind na 9.30 brengt, verstoort dat het programma voor de andere kinderen (ze gaan dan aan tafel om te zingen, kletsen en fruit te eten). En als je ze voor 15.30 wil ophalen, zijn ze nog niet allemaal echt wakker en dat stoort dus ook gewoon.

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Dit dus :) alleen van 7.30-9.00 en 16.00-18.30

Ik werk zelf oP t kdv waar jinte ook heen gaat maar t is ook echt ni fijn als tijdens t eten bijv een ouder binnenkomt ( die je natuurlijk ook een overdracht wilt doen/geven)
    Dus hier kan het wel als je het maar aangeeft.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Bij ons is het voor 9 uur brengen en in pricipe na half 4 halen. Maar als het anders is door bv doktersbezoek of wat dan ook dan kan dat altijd als het bekend is daar. Ze zijn vrij flexibel.

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij ons kdv is het dat je voor 9.30 je kind moet brengen en even moet bellen als je later komt. Halen maakt niet uit wanneer je dit doet.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb gelukkig mijn contract aan kunnen passen, nu ik met verlof ben. Ik heb wel gevraagd hoe laat ze wát gaan doen. Komt er op neer dat ze tot half tien 'vrij spelen' en daarna aan tafel gaan voor fruit en tekenen, knutselen, etc. Ik heb er zelf voor gekozen om dus mijn nieuwe contract te laten beginnen om 9:30 uur. Niet omdat ze dat op het kdv graag wilden, maar omdat ik het leuker vind voor mijn zoontje om dan samen aan tafel te kunnen zitten met de andere kindjes.
    Ophalen doe ik vanaf 16:00 uur. Omdat dat mij beter uitkomt, met m'n middagdutjes die ik nu hard nodig heb. ;)

10. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hier geld het ook, alleen bij de peutergroep

Baby groep maak niets uit

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Hier ook brengen voor 9 uur en halen na 4 uur, maar als het nodig is, mag een ander tijdstip ook wel in overleg. Bij ons niet nodig, wij zijn altijd bijna de eerste die brengen en de laatste die ophalen (rode wangetjes smiley)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ging vandaag mijn zoontje om 9.30 uur brengen. Ik was niet de enige, want er stonden nog 2 moeders die net met hun kind binnen waren gekomen.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hetzelfde, alleen gaat ons kdv om 7.15 open en sluit om 18.15.

14. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen

Bij mij is het ook zo.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons was voor 9 uur idd ook wel de bedoeling, maar als je het aangaf dan was daarna ook een mogelijkheid. Het was ook in verband met het samen een snack eten enzo en samen de dag beginnen.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wij hadden vooral tijden waarop je niet mocht halen/brengen :)

tussen 9 en half 10 werd er een koekje gegeten aan tafel.
    tijdens de lunch was je ook "niet welkom"
    bij voorkeur voor 9 maar na half 10 was dus geen probleem.

17. Vallie87

Vallie87 Bekend lid

10 okt 2011
    865
    4
    18
    HoiHoi!
    ik werk op een kdv op een babygroep en wij hebben idd ook "vaste" tijden.
    Er worden echt wel eens kinderen later gebracht of eerder gehaald maar het is gewoon fijn als je dat dan van te voren weet zodat je er rekening mee kan houden. Wij hebben weleens ouders die ineens eerder op komen halen en dan ligt het kind bv net 10 min te slapen omdat wij ze nog niet hadden verwacht...
    het is dus vooral om de rust op de groep te bewaren en sochtends is het fijn om met iedereen tegelijk te starten! je spreekt dan met je collega de dag door en bespreekt de kinderen.
    Het is dus absoluut niet zo dat de ouders op andere tijden niet welkom zijn....het is voor de kinderen en ons gewoon prettiger werken :)

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ahum, ben een uitzondering denk ik. Ben namelijk iemand die behoorlijk traag opstart, en gezegend met een kind die regelmatig tot 9 uur slaapt..... Ik ben diep gelukkig als ik er voor 10 uur ben..... (verticale groep) Dit is voornamelijk op dagen dat lik laat begin of vrij ben, (zoals nu met verlof, ben zelfstandig ondernemer, en heb niet altijd werk buitenshuis, op kdv dagen doe ik dan al mijn administratie enzo.) Op dagen dat dl half 8,8 uur wakker wordt, lukt dat ook wel, maar had net een week lang dat ze niet voor 9 wakker was, en tja, dan wort het ook wel eens kwart over 10, half 11...:) Dan bel ik wel trouwens, anders maken ze zich zorgen..:) Ze mist dan wel vaak het fruit, maar dat krijgt ze thuis ook wel. Heb meerdere keren gevraagd of het een probleem is, maar steeds is het antwoord nee. Ze begrijpen volledig dat ik graag rustig opstrart met dl. Omdat ik zeeer onregelmatige werktijden heb, en ook niet van te voren weet altijd, heb ik ongeveer het erste jaar dl helemaal gebracht en gehaald wanneer het mij uitkwam, dit was ook nooit een probleem, hun argument, babys hebben toch hun eigen ritme... In overleg probeer ik sinds ze 1 is, dus wel voor half 10, 10 uur te brengen, en haal ik haar meestal vanaf een uur of 4 op. Als ik tussen zeg 4 en 5 ben, meldt ik eht niet, ben ik later, dan meld ik dat vaak smorgens, of bel ik, zodat ze het weten. Heel veel eerder ophalen doe ik zelden of nooit, ik meldt dat dan wel altijd, maar als ik zomaar kom binnen wandelen is het ook geen probleem! Moet trouwens wel zeggen dat ik een onwijs makkelijk kind heb, die alles best vind :D

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb dus laatst het contract aan laten passen, dat ik mijn zoon om half 10 breng. Ik kwam op die tijd, omdat ik aan de leidsters heb gevraagd hoe de ochtend eruit ziet. En ze zeiden dat ze om half 10 aan tafel gaan voor fruit. Nu ben ik vorige week 2x om vijf voor half tien binnen gekomen en de kindjes hadden net allemaal het fruit op. :( Ja, had dan kwart over negen gezegd!!! Nou ja, geen probleem, want ze wilden nog wel een appeltje of banaantje klaarmaken voor hem, maar dan nog... Is wel het gezamenlijk momentje weg. En daar ging ik juist voor...

20. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier is het 's morgens brengen tussen 8 en 9 of tussen half 1 en 1 uur 's middags. Halen is 's middags tussen half 1 en 1 of half 6 en 6 uur. Dit ivm het brood eten om 12 uur of de warme maaltijd om 5 uur. Natuurlijk is het wel zo dat wanneer andere breng- of haaltijden nodig zijn, dat dit van te voren gemeld wordt ivm de rust in de groep. Ik vind het niet erg. Mijn werktijden zijn gelukkig zo dat ik dochterlief direct uit werk op kan halen met de fiets.

Deel Deze Pagina