Haal- en brengtijden

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door SushiLover123, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben ze op jullie KDV vaste tijden voor halen en brengen?

1. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet NA een bepaalde tijd kom brengen.

2. Ja, het is de bedoeling dat ik mijn kind(eren) niet VOOR een bepaalde tijd kom halen.

3. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (wel even bellen van tevoren).

4. Nee, ik kan binnen komen lopen wanneer ik wil (hoef ik niet van tevoren aan te geven).

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is het zo dat het kind gebracht kan worden tot 9.30. Tussen de middag halen en brengen (voor kinderen die halve dagen komen) tussen 12.00 en 13.00 en dan 's middags weer ophalen vanaf 15.30.

Maar ik doe nooit 'moeilijk' als er iemand later of eerder wordt gebracht/gehaald. Moet er wel bij zeggen dat een telefoontje vooraf erg fijn is.

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Bij ons is er een voorkeur om de de kinderen tussen 7.30 en 8.30 weg te brengen en tussen 17 en 18.30 op te halen. Dit is voor als je kleine een hele dag gaat, er is ook nog de mogelijkheid voor een halve dag.
    Eerder brengen en later halen kan tegen betaling en in overleg uiteraard ivm de bezetting.
    Later brengen en eerder halen kan ook maar liever niet en ook graag in overleg.
    Dit omdat ze gecombineerd zijn met de peuterspeelzaal en het programma begint gewoon om half 9. Ze gaan ook geregeld naar buiten een stuk wandelen enzo dus als ouders met de kids komen en gaan wanneer ze willen kunnen ze eigenlijk nooit weg. Aangezien de peuters van de peuterspeelzaal maar 1 dagdeel er zijn, dus die worden rond de lunch weer opgehaald, en er zijn ook kids op het kdv die maar 1 dagdeel komen... dus er zijn al 3 momenten op een dag waarop ze op het kdv moeten zijn ivm brengen/halen van de kids.

En daarbij vind het het ook fijn ivm een stuk veiligheid... nu gaan ze na half 9 bellen als je er nog niet bent. Als je mag komen en gaan wanneer je wilt, wanneer weten ze dan dat ze moeten gaan bellen van hee mevr uw kind is er nog niet...(daar ben ik toch iedere keer weer blij mee als ik weer op het nieuws hoor dat er weer een papa/mama vergeten is dat het kind nog achterin de auto zat :S)

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Bij ons maakt het op de babygroepen (van 0 tot 2) niet zoveel uit. Maar op de peutergroep waarderen ze het wel heel erg als je aangeeft dat ze wat later gebracht worden of wat vroeger gehaald. Ze doen daar niet moeilijk over, maar ik geef het dan wel aan. Zo gaan ze smiddags weleens met de bolderkar op pad en als ik dan ineens om half 3 op de stoep sta, is mn kind weg :)

Deel Deze Pagina