Ik haal het tafelkleed er wel af en zet hete kopjes thee en koffie verder weg, maar decoratie laat ik staan. Ik let wel goed op dat ik niets potentieel gevaarlijks laat liggen.
Anders want... Ik haal niet alles weg maar laat ook niet alles liggen. spullen zoals accesoires laat ik staan. het staat er gewoon altijd en daar hoort ze gewoon af te blijven. verder zorg ik er sowieso voor dat er nooit iets gevaarlijks binnen het grijpen ligt. glazen drinken zet ik even wat hoger want mevrouw bedenkt zich geen moment en zet dan gelijk het glas aan haar mond. ze kan nog niet uit een glas drinken dus dat wordt dan een kliederboel.
alles wat gevaarlijk is... en "ze moeten maar begrijpen" tja....helaa sbegrijpt mijn zoontje niet op 11 mnd dat glas stuk kan gaan, of dat hij geen slokje mag nemen van mijn drankje...offfff begrijpt niet dat iets bestaat voor de sier.... Zijn ontdekkingsfase overheerst nog zo enorm...ook verleiding van een klein en jong kind is nog veel te groot.. Maar goed...inmiddels hij luistert wel heel goed en natuurlijk weet hij naderhand dat iets niet mag... en doet ie dan ook niet...
Op de lage tafel staan geen dinge ndie gevaarlijk zijn of waar ik heel erg aan gehecht ben. Natuurlijk weten ze op een gegeven moment wat wel en niet mag, maar ze kunnen ook per ongeluk iets omgooien. Of toch iets doen wat eigenlijk miet mag, als je even niet oplet. Dus het gaat wel eens mis. Dan heb ik liever dat het mis gaat met dingen die niet snel kapot gaan of die ik eventueel makkelijk kan vervangen. Onze zoon klimt inmiddels op een eetkamerstoel en hij kan nu dus ook bij de spullen op de eetkamertafel. Hij weet dat dat niet mag... Maar appels zijn zo lekker en die liggen nu eenmaal daar. Dus inmiddels let ik ook beter op wat ik op de eetkamertafel en het aanrecht leg.
Hier staat alles hoog omdat ik er gek van werd om de hele dag politie agent te moeten spelen. Ook vind ik dat de kindjes lekker vrij moeten kunnen spelen. Mooie versierseltjes enz komen wel weer
Nee nooit gedaan ook.. Gewoon een lange tijd volgehouden dat als er spullen op tafel zijn dat hij er niet aan mag zitten 'is van mama' 'is van papa' dat soort dingen en na 3 keer zn handje weggehaald en dan ging hij elke keer weer verder. Nu bij visite laat hij alles ook netjes staan waar hij niet aan mag komen, zelfs gebak! haha
mijn dochter loopt nog niet maar ik zou het strax ook zo doen heb er echt geen zin in om hele dag achter haar aan te lopen! moet wel beetje gezellig blijven in huis! maar ik ben misschien vrij makkelijk in dit soort dingen... onze woonkamer is een groot speelparadijs!