Ik mis het oude ZP

Discussion in 'De lounge' started by Debaky, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Soms he mis ik het echt.

Ik heb het dan echt over de begin periode dus gewoon van 2005. Toen konden we gewoon nog discussieren zonder elkaar af te katten, we respecteerde elkaars mening ook al lagen die nog veeeeer van elkaar vandaan.

Sinds ik onder deze naam zit hou ik mij veel op de achtergrond, lees vaak mee, reageer af en toe eens maar niet meer zoveel als vroeger.

Ik vind dat echt jammer, heb super leuke vriendschappen overgehouden de afgelopen jaren hier via zp dus blijf het leuk vinden om terug te komen maar soms heb ik geeneens zin om nog te reageren. Tegenwoordig word je verhaal zo ontzettend verdraaid, je legt tot 10x toe uit hoe je het bedoelde maar nee, het blijft verdraaid worden. Of als je wat tikt dan is het net alsof je op school zit en dan word heel je tekst gecontroleerd op fouten dan denk ik, doe ff normaal het is maar een forum en geen belangrijk document wat je moet schrijven.

Ik was vroeger toen het forum groter werd ook echt geen heilig boontje hoor, had ook mijn mening klaar en zei ook gewoon alles maar toen was het echt niet zo erg als dat het nu is.

Vind dat erg jammer.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, misschien gewoon even mijn ei kwijt. Of misschien ben ik wel nieuwsgierig naar of meerdere mensen dit zo ervaren?

2. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,135
    0
    36
    Tukkerland
    Ik ben het met je eens..vindt het soms echt een rel forum worden. super jammer gewoon.

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ja dat herinner ik me nog wel van je :p

Ik vind het vooral jammer dat er de laatste tijd zoveel 'standaard topics' zijn. Ik mis de popcorntopics en dan bedoel ik niet topics waarin gereld wordt, maar topics die ECHT leuk zijn om te lezen, waar je blijft terug komen. Maarja, ik maak zelf ook geen beginnetje..

4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Precies, soms krijg ik het idee dat je absoluut niet mag reageren als je het niet eens bent met de TS. Dan denk ik, met zoveel leden kunnen we het toch niet altijd eens zijn met elkaar? Dan kunnen we het toch respecteren als andere anders denken?

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met dit forum vanuit 2005 maar ik begrijp je goed.

Gisteren heb ik een onderwerp geopend (schreeuwen tegen kinderen) en ik zou het wel weer willen verwijderen want ik krijg verwijten, ook in pb, echt erg. Ik had iets gemeld wat me dwarszat en inderdaad, dingen worden verdraaid en ik wordt erop aangevallen.

Verder ben ik meer een lezer dan dat ik berichten plaats maar soms vraag ik me af waar iedereen hier mee bezig is.

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ja maar die echt leuke popcorn topics die zijn niet meer toegestaan :D God god wat hadden we soms een lol om de gekste dingen, heb wat afgelachen achter mijn computertje hahahha

En klopt, ik was inderdaad niet netjes vroeger maar goed, mensen worden ouder, gaan meer nadenken ( ik dan ;) ) en ik was toen nog jong dus ja ;)

Maar ik probeer mij netjes te houden de laatste tijd :D

7. Ik had dat met mijn sparta-taart topic. Ik had alleen gevraagd wat mensen ervan vonden en dan krijg je gelijk allemaal reacties dat je dingen voor jezelf doet ipv voor je kind. Terwijl ik juist wilde weten of het een leuk idee was, of dat hij er niet veel van mee zou krijgen of wel...

Maargoed, mensen trekken erg overhaast conclusies soms. Ik zelf ook wel eens ;)

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

echt? Via PB??:$ Bizar zeg!! Ik ken het ZP van 2005 niet maar ik vind het af en toe ook verre van respectvol discussiëren. Al zijn er zeker uitzonderingen en heb ik hier al een leuke privéclub die ook uitgerekend zijn in september opgedoken.

9. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Die heb ik gelezen inderdaad, vond het overigens ( heb ik ook gezegd in het topic ) een super leuke taart maar had leuker geweest als die voor Feyenoord was geweest hihih.

Nee maar ik snap je punt, die reacties zijn gewoon niet leuk.

10. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Ik ken het oude forum ook niet, maar ik snap helemaal wat je bedoelt.

In real-life ben ik ook ongezouten en sta ik meteen klaar met een mening, maar hier weeg ik zelf al elk woordje af voor ik iets plaats. 'Bang om iets verkeerd te zeggen en een rel te openen', stom eigenlijk.

Ook merk ik dat een TS er vaak op aangesproken wordt dat ze in dat en dat topic ook al zoiets heeft gezegd en waarom ze het nu weer vraagt. Ik bedoel: Gaan ze dan echt eerst alle reacties van TS terugzoeken om haar ergens op te kunnen pakken?

Gelukkig vind ik wel heel wat tips als nieuwbakken moeder.

11. Xellepel

Xellepel Bekend lid

Aug 28, 2013
    803
    0
    0
    popcorn topics? leg eens uit

12. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ow god je had er zoveel :D

Er waren van van die vragen die over bijvoorbeeld sex gingen, kan nu niet herhalen wat er toen gezegd werd maar ik krijg weer een lach kick als ik er aan denk :D

Of van die topics van molletjes ( nep leden ) die waren niet altijd even leuk maar soms wel errug spannend.

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ken het forum ook nog niet zoooo lang. Maar begrijp je punt. Van mij mag er ook wel meer discussie. Mja hoe kunnen we dat met zijn allen 'oplossen'?

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Ik ken 2005 niet maar ik post eigenlijk ook bijna niet. Ik zie mensen met regelmaat gewoon uitgelachen worden of door een bepaalde manier van schrijven gekleineerd. Maar dan net zo dat je er niks van kan zeggen. Lastig uit te leggen.

Er wordt ook heel vaak niet goed gelezen en inlevingsvermogen is ook ver te zoeken soms.

Maar ik haal nog steeds nuttige tips hier vandaan dus ik blijf wel lezen. Af en toe een popcorntopic op een leuke manier :D

15. pipootje

pipootje Niet meer actief

Herkenbaar ja, ken het forum van in 2005 niet
    Maar inderdaad ik lees hier vaak met topics mee
    En als ik dan zie hoe mensen elkaar hier aanvallen dan denk ik echt waar zijn ze mee bezig en sommige andere lopen alleen maar commentaar te leveren op een ander en dan vraag ik mezelf echt af,
    Hoe zij deze mensen in het echte leven kan je dan ook beter je mond houden omdat je anders wordt afgezeken of trekt iedereen hier juist gezellig hun mond open omdat ze veilig achter een beeld scherm zitten..
    En ook als ik dan lees hoe sommige lopen te miepen over de opvoedkundige prestaties van een ander dan denk ik ook echt ken jij het wel allemaal goed ben jij wel perfect?
    Waarom is het zo moeilijk hier om gewoon respect vol met elkaar omgaan, aan de ene kant loopt iedereen elkaar hier zuur te maken maar als je dan vervolg kijk in een ander deel van het forum bijv bij zwngerschap dan zijn die zelfde mensen 360graden omgeslagen en dan herken je ze niet terug kom op zeg... Uhhhgg
    Accepteer respecteer en laat ieder lekker in z'n waarde

16. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Voor de mensen die het van 2005 niet kennen.

Toen kon je gewoon je mening geven zonder gekleineerd, uitgelachen of belachelijk gemaakt te worden.

Men kon gewoon zeggen als ze het niet eens waren met TS zonder dat je dan gelijk de grond in geboord werd omdat je anders dan TS dacht.

Er kon op een nette manier gelachen en gepraat worden over sex zonder dat het verwijderd of gesloten werd.

We hadden veel meer lol met elkaar en om elkaar.

En natuurlijk waren er ook zo op zijn tijd rel topics maar absoluut niet zoveel als toen.

17. mumija

mumija Niet meer actief

Oh, ik begrijp precies wat je bedoelt.
    Ik mis het oude zp ook. Ben nu niet zo actief als onder m'n oude account. Dat gebemoei met elkaar, oude topics van de ts erbij halen, af en toe word er echt iemand belachelijk gemaakt (laatst nog, en ik snap ECHT niet dat beheer hier niks van heeft gezegd!, de persoon in kwestie snapte er zelf niks van en maar lachen met z'n allen).
    Maar ja....nog wel dagelijks nieuwsschierig, tijdens mijn rustmomentjes haha.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Helemaal niks raar met jouw topic. Ik was het ook met je eens. Niet eens de andere reacties gelezen... raar dat het weer zo moet gaan :(

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    i agree!!
    ben dan wel van 2009? geloof ik,maar toen vond ik het ook leuker.
    zitten een berg betweters hier op het forum.

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Herkenbaar. Ik kom dan sinds 2010. Maar soms denk ik nee, ga er niet op reageren en dat je dan soms leest hoe mensen tegen elkaar in gaan. Waaah kan daar niet tegen! Mij niet gezien. Heb echt wel wat anders te doen. Gewoon lekker gezellig babbelen.

Share This Page