Hoi, Mijn partner heeft diabetes type 1 hij spuit insuline,welk risico zou ons kind hebben? Ik heb begrepen dat het in ons geval verstandig is naar de huis arts te gaan,wat zou hij kunnen betekenen? En duurt zwanger worden langer? Ik heb 3 kinderen uit een vorige relatie (12...7...en 4 jaar) Ben nog maar pas geleden gestopt met de pil (Yasmin) en ik slikte hem altijd door en stopte na 3 stripjes voor een stopweek,mijn bloeding kwam dan ook,nu ben ik dus 3 weken pilloos en heb ik nog geen bloeding gehad. heb weinig gemeenschap gehad dus een zwangerschap sluit ik eigenlijk uit en niet dat het nu ook persé zo zou zijn maar bij mijn vorige zwangerschappen "wist "ik het zeg maar. En had ik al snel pijnlijke borsten. Groetjes, Heavenly
Hoi Heavenly, ik kan je niet goed zeggen waarom nu net geen onttrekkingsbloeding op gang komt. Waarschijnlijk is het toeval en omdat je wellicht in je hoofd bezig bent met het al dan niet zwanger zijn kan het nog wel eens langer duren. Maar ik heb er dus geen pasklare verklaring voor. Ik zou het nog maar even aankijken, want je lichaam zal nu wel even anders reageren op het niet krijgen van hormonen. Mocht je over een tijdje nog niet ongesteld zijn kun je het beste even de HA bellen. Dat je partner diab I heeft, kan invloed hebben op het zwanger worden, want het DNA in spermacellen bevat vaak meer foutjes dan bij iemand zonder diab I. De kans op een vitale zwangerschap is daardoor wel wat verminderd. De kans op een miskraam is wat verhoogd, maar daar heb ik nu geen percentages van. Het is wel belangrijk dat je partner goed is ingesteld, want dan verhoog je de kans op 'goed' DNA. Daar kan de internist of HA een grote rol in betekenen. Wat de HA zal doen weet ik eigenlijk niet precies, maar dan weet ie wel van jullie kinderwens en kan hij/zij jullie op een gegeven moment goed gedocumenteerd doorverwijzen naar de gyn, mocht het niet lukken met zwanger raken. Voorlopig is dat allemaal niet aan de orde, maar dat kan allemaal natuurlijk wel belangrijk zijn voor de toekomst. De kans dat je kind diab I krijgt via je partner is trouwens 6% (www.zwangerstraks.nl) Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je reactie. Misschien vreemde vraag maar hoe kan een ontrekkingsbloeding uitblijven..omdat je misschien al bezig bent met zwanger worden? Ik heb me ooit wel laten vertellen dat je een eisprong wat kan verlaten juist omdat je zoveel bezig bent met zwanger worden. de psyche beinvloedt het lichaam zoiets zeg maar. Daar kan ik inkomen,maar een ontrekkings bloeding is toch puur een reactie van je lichaam op het stoppen van de pil hormonen? Hhahaha ik verwacht nu geen pas klaar antwoord hoor maar zat er zo over te denken vandaar. Groetjes, Heavenly.