Zou zorgen dat je nu geen heftige haarproducten (zoals van Elvive) gebruikt. Dus eerder gaan voor Hair Wonder, dat merk is natuurlijk en gebruikt niet van die heftige chemische stoffen en heeft ook haarherstellende maskers. O.a. te koop bij De Tuinen: Hairwonder | De Tuinen Ik zou dus overstappen naar milde shampoo (en conditioner), maskers en stylingsproducten. Of wat je ook gebruikt. Voortaan haren verven met Hair Wonder of Henna Plus (is geen henna ) kan ook geen kwaad. Verder zou je kunnen overwegen een vitaminesupplement voor het haar te nemen met vitamine B (biotine), selenium en zink onder andere. Vitaminen en mineralen die goed voor het haar zijn. Bijvoorbeeld de Super Haar Formule van De Tuinen. Super Haar Formule | De Tuinen In plaats van gewone haarelastiekjes zou je ook die invisibobbles kunnen kopen, die zijn minder belastend voor je haar. O.a. te koop bij Douglas: https://www.douglas.nl/douglas/invisibobble/index_b9893.html Verder je haar niet borstelen of kammen als het nat is, niet te vaak wassen en vooral goed verzorgen.
Maskers en shampoos doen helemaal niets voor je haar: het is dood materiaal en dat blijft zoals het is. Ik zou naar de kapper gaan en een goed model laten knippen met het haar dat nog OK is en het dan verder vooral met rust laten.
Ik vrees voor je dat het te laat is. Zelf heb ik ook weleens ge-experimenteerd met mijn haar, blond geverfd wat verkeerd uitpakte enzo waardoor ik het te veel moest verven om normaal te krijgen. een half jaar ongeveer lukte het mij nog om het uit te stellen( heeeel zachtjes borstelen enz, maskers e.d. in mijn haar) dat er niks van mijn haar over bleef, maar uiteindelijk was alles tot in mijn nek afgebroken haha..en ik had mooi lang haar. Het beste kan je gewoon je haar kort laten knippen en weer aan laten groeien. En vervolgens niet meer gaan experimenteren
En als je weer wil gaan kleuren, ga dan naar een kapper die olaplex of iets gebruikt. Scheelt heel erg veel!