help Mieren!

Discussie in 'De lounge' gestart door zara06, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16
    Hoiii,

Ik heb zo een last van mieren in me keuken!ik heb voor de ingang van de keuken deur poeder gestrooid omdat daar de mieren ingangen zaten nu is het minder maar nu komen ze nog ergens vandaan naar binnen ook al heb ik in de keuken een klein beetje gestrooid waar ze lopen maar ze lopen nu gewoon om de poeder heen!!
    En ze zitten in me vaatwasser! Net gekeken schrik me te pletter zo veel mieren!komen waarschijnlijk ergens van een kiertje naar binnen...heb gelijk de vaatwasser aangezet zijn ze gelijk dood maar ja heb je weer lijken daar binnen bah !
    Weet niet meer wat ik moet doen ??

nog iemand tips of wat dan ook?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja vies hè.. hadden wij vorig jaar ook. Ik heb alles geprobeerd: Bakpoeder, muntjes, afwasmiddel, gekookt water.. noem maar op! Maar het werkte niet. Het enige wat ons uiteindelijk van die mini-etterbakjes verloste waren van die lokdozen.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat ik wel vaker doe is kokend water erover heen gieten, dat werkt soms beter dan poeder, moet je wel echt de gangetjes vol laten lopen waar ze kruipen.
    Succes!

4. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Naar de action, 2 mierenlokdoosjes kopen (2 in 1 verpakking) en buiten neerzetten daar waar je het meest dichtbij de ingang kunt komen. Wij hadden het vorig jaar ook, na 5 minuten zaten ze allemaal buiten! En de ploeg die van buiten kwam rende het doosje in en whoppa, weg, dood!

Bij andere winkels hebben ze ze ook hoor, mieren lokdoosjes. Ideaal!

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Wij hebben ook veel last van mierenn het voorjaar vorij jaar hebben we een spuitbus gekocht met spul erin dat je spuit op de plekken waar ze lopen zodra ze daar in lopen gaan ze dood

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier doen oude stuivers het werk wel goed. Geen mier meer te zien.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kokend heet water erop gooien

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    We hebben van die roze korrels en die moet je bij de ingangen strooien. De versieren nemen die mee het nest in en voeren die korrels aan de rest van die bende. Binnen een paar dagen liggen er heel veel lijkjes.

9. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Als je die gifdoosjes neerzet, nemen die mieren het gif mee naar hun nestjes en gaan de andere mieren ook dood.

Normaal gesproken komen ze toch op iets af wat je binnen hebt liggen.
    Bv vuile vaat? Of etensresten? Gemorst drinken?
    Ik had ze op vakantie een keer in de badkamer, ze kwamen massaal op mijn elastiekjes en haarspeldjes af!!!
    Waarschijnlijk zat er nog parfum of haarproducten op die ze eeeerg lekker vonden ruiken, ik vond het zo griezelig, die kleine mierepootjes, brrr :D:D

Oja, bakpoeder strooien waar ze naar binnen komen en langs kiertjes. Gaan ze ook dood van.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mierenlokdoosjes; echt de ideale oplossing. Niet twijfelen, niet zielig, maar gewoon doen. In mijn posthistorie kun je een topic lezen over dat ze in mijn senseo-apparaat zaten.

De lokdozen zijn gegarandeerd een succes!

11. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Mierenpoeder van de kruidvat. Kost maar € 3 en na een nacht zijn ze weg. Het is natuurlijk en dood ze niet, maar verbreekt het spoor. Succes!

12. zara06

zara06 Actief lid

18 jan 2007
    160
    0
    16

O mij god senseo app?
    die mierlokdoosjes heb ik ook ff gebruikt maar toch lopen ze erom heen lijkt het wel.ze zijn best slim:(

13. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Wel zelfrijzend bakmeel dan, de bedoeling is dat ze het eten en dat het meel gaat rijzen, waardoor ze als het ware ontploffen :D

14. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    pff word ook gek van die beesten, bij de voorkant werkten die dozen wel maar bij de keuken, ze zaten opeens ook in de keukenkast beneden en in de prullenbak (dacht dat die goed afsloot) wanneer is de mieren-tijd voorbij? en er komen toch ook nog vliegende mieren? die zitten toch niet in je huis, vind die zo vies die zo doelloos tegen je opvliegen brrrrrrrr ieeeee :$

Deel Deze Pagina