haar creaties

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sweetlakecity, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zet gewoon de dvd van Dora op.. Maar ik hou niet zo van tv dus meestal vertel ik een verhaaltje (vaak rapunzel ivm lang haar :) )
    en dan moet ik nog opschieten hoor.. Vaak duurt 2 staartjes al te lang. Maar soms.... :D

2. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier verschillende kapsels....soms vissegraat vlecht of 2, gewoon 2 vlechtjes, 2 staartjes, 1 paardestaart (doe ik voor de speelzigheid meestal een beetje aan de zijkant) 2 knotjes van vlechtjes of gewoon haar, 2 van die pluizige knotjes, doorknoopstaartjes(zoals op de foto...

3. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    van die kleine staartjes naar achteren... doe ik meestal als ze de haren eigenlijk los wil maar dat vind ik niet zo mooi staan, dat wordt zo snel pluizig.

4. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    2 knotjes..

5. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    pluizige knotjes...

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nikster zij heeft echt veel haar! Hoe maak je zo?
    Heb je ook een achterkant foto?

8. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    @sweetlake... bedoel je de pluizige knotjes?

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Bedankt!! Leuke ideeen!

Ik heb vandaag het visnetje uitgeprobeerd, maar vond het toch niet zo makkelijk hoor! Mijn dochter heeft ook nog niet zo'n lang haar, dus aan de achterkant piekt het er wat uit. Verder heeft ze 2 weerborstels, wat het maken van die vakjes ook niet erg makkelijk maakt :cool:

Ik maak vaak 2 invlechten of 2 staartjes (net als het visnetje, maar dan gewoon met 1 scheiding en zonder opdelen, snappie ;))
    Zo dus:

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik doe haar haartjes trouwens meestal 's ochtends tijdens het ontbijt (of lunch op de vrije dag ;))

11. tulip

tulip Niet meer actief

nikster, wat een moppie, je bent er echt handig in.

Hier een meisje wat gezegend is met een krullenbos. Het is tot ietsjes onder dr oortjes geknipt en dan krult het heel mooi op. Knipjes erin en dan is het eigenlijk al goed. Maar soms wil ze staartjes, wat ik eigenlijk zonde van dr krullen vind, dus ik wil wel eens een vlechtje proberen, maar weet niet of dat gaat met krullen.

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Ik heb al meerdere pogingen gedaan in te vlechten maar poeh he, krijg de slag gewoon niet te pakken

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik heb dat vroeger heel veel bij mijn poppen gedaan en ook bij mezelf.
    Misschien dus eerst veel oefenen op een pop en daarna pas uitproberen op een bewegend object :D?

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier wil het invlechten ook niet zo lukken terwijl ik het vroeger best kon.
    Maarja ze is niet alleen bewegelijk maar heeeft ook van dat soepele gladde haar :)
    oefenen op een pop is een goed idee.. Nu nog een pop met haar...
    Meeste poppen zijn nog baby bij ons :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Haha, ja dat soepele, gladde haar is herkenbaar! Ik maak het vaak eerst goed nat (heb een klein spray-busje), dat scheelt wel!!

En daarna kindergel/verdunde lak, zodat het niet na 3 seconden weer eruit glijdt ;)

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Mijn dochter heeft ook krullen, maar ik vlecht haar haar ook meestal in hoor! Haar krullen zijn namelijk heel slordig en pluizig, het ziet er niet uit als ze haar haren los heeft.. Tenzij ze net gedouchet heeft :D

Ik vlecht het ook vaak in, doe de gekste dingen. Mijn dochter blijft namelijk wel zitten, geen probleem! Vaak vind ze het ook nog lekker ook :D

2 knotjes, beetje wild haha!
    2 staartjes, visnetje, invlechten, alle kanten op.

Maar als we haast hebben, doe ik haar gewoon gauw 1 staartje naar achter, maar dan lijkt ze ook gelijk een jaar ouder..! :$

17. tulip

tulip Niet meer actief

kun je misschien uitleggen hoe je zoiets doet. Hoe begin je enz.

18. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    @sweetlake om nog even terug te komen op je vraag (sorry was dit topic ff vergeten)

Ik maak gewoon 2 staartjes (vind zelf met zij-scheiding bij mijn dochter het leukst) en draai er dan de elastiekjes in zodat je een los knotje krijgt. Daar pluk ik dan wat plukjes uit zodat het wat pluizig wordt en dan nog wat knipjes(klemmetjes) erin zetten om het een beetje vast te zetten. En dan de voorkant afmaken zoals je zelf mooi vind. (met haarband zoals op de foto of gewoon met een knipje of klemmetje)

19. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Enschede
    ik hoop dat je het een beetje snapt... ander wil ik wel een keertje foto's maken met uitleg...

Share This Page