3 jaar en gebeten op de psz

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mariska72, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Onze zoon, bijna 3, kwam vanmorgen terug van de psz met de afdrukken van een meisje haar tanden in zijn arm:(.. Een verhaal kwam er niet uit van hoe of wat. Hij zei alleen dat zijn arm niet meer zeer deed en dat Roxanne dat had gedaan. Manlief heeft 2 foto's gemaakt en om 1uur de psz gebeld met de vraag wat er was gebeurd. De juffen hadden niks gezien en Evan hadden ze ook niet gehoord. Hij was alleen moe geweest vandaag. Evan kan, als hem iets overkomt wat indruk maakt, heel stil in een hoekje gaan zitten. Juffen hadden niet door gevraagd aan hem wat er was terwijl hij echt wel weet hoe zijn mond werkt.
    Toen ik thuis kwam van het werk en hem vroeg wat er was gebeurd kwam er ook niet veel uit. Toen ik hem vertelde dat hij naar de juf toe moet als iemand hem pijn doet krijg ik te horen..mama ik mag niet slaan, schoppen en bijten dan mogen de andere kindjes dat ook niet en als ze dat wel doen en ik vertel dat aan de juf dan krijgen ze straf.
    Hoe krijg ik een 3 jarige aan het verstand dat hij niet over zich moet laten lopen..?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De mijne heeft ook een handje van verstoppen ipv vertellen.

Wat hier wel geholpen heeft is hem aan het begin van een KDV uitleggen dat als er iets is, hij naar die leidster mag gaan en het vertellen. Vervolgens legde de leidster hetzelfde uit. Zo zag hij direct wat de bedoeling was, op die locatie. Thuis was het te abstract denk ik.

Moet zeggen dat het hier de laatste paar maanden wel steeds beter gaat. Gewoon met het ouder worden. Inmiddels duwt hij op het KDV de kinderen beheerst weg als ze irritant zijn ;)

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    ach wat sneu voor iedereen! het had mijn verhaal kunnen zijn..mijn dochter is toen ze twee was ook in haar vinger gebeten, zo erg dat ze aan de anti-biotica moest! ze had ook niet gehuild of iets gezegd, precies hetzelfde als jouw zoontje.

je kunt niet meer doen dan het steeds herhalen. het zit toch in zijn karaktertje om zo te reageren. je kunt hem voordoen hoe het ook kan, en ooit komt de tijd dat ze niet meer zo over zich heen laten lopen.
    echt waar, had het bij mijn dochter niet verwacht, en ze is nog steeds stil en beetje verlegen, maar komt wel voor zichzelf op.

Share This Page