Rare plek op vinger

Discussion in 'De lounge' started by flowertje, May 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    Laatst kwam ik hier ook mee maar nog steeds geen idee en vind het zo stom om er mee naar de dokter te gaan.

eerst komen er allemaal onderhuidse kleine puntjes (blaasjes) met vocht erin lijken net eitjes:s.

Daarna gaat me hele vel vervellen en weg het brand en elke keer weer opnieuw dan is alles weg en dan komt het weer terug heb een foto erbij gedaan.

View attachment 244954

2. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    ik heb ook blaasjes met eitjes erin om zo het maar even te verwoorden. ;)
    Het begon heel klein op me rechter hand met een blaasje en nu zit me hele handpalm onder, toen naar ha geweest en hormoonzalf meegekregen want ze zei dat het een soort eczeem was?
    anderhalf jaar later heb het nog steeds, zeker als ik schoongemaakt hebt of als het erg koud is word het erger heb jij dat ook?
    binnenkort weer naar ha dus gelijk even zover hebben..

Oh werk je toevallig in de zorg?

3. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    neej ik werk niet in de zorg hihihi..

het begint bij mij steeds opnieuw van eitjes naar me huid die anders wordt.
    ook voelt het doof aan en jeukt het wel eens en het prikt net als een brandwondje na een tijdje wordt me huid weer heel en begint het hele proces weer opnieuw elke keer wordt het groter en groter zit op mijn vingertop

4. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Ja ik zie het, het lijkt heel erg op wat ik heb.. ik werk wel in de zorg en sinds dien heb ik het ook gekregen..
    bij mijn jeukt het ook en brand het soms idd maar vooral jeuk, en dan krap ik het weer open vervelt het weer en de volgende dag zitten er weer nieuwe bultjes of het is 10x zo erg..

Nja anders even langs je ha om erna te laten kijken..:)

5. flowertje

flowertje VIP lid

Jun 8, 2007
    10,165
    0
    0
    Zwaag
    ja maar het is zo stom met je vinger naar de dokter hahhahahaha

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH

nja stel dat het zich wel meer gaat uitbreiden, dat gebeurde bij mij dus en dan ben je ook niet blij haha.. :D

ik had ook veelste lang gewacht en nog steeds want ik wil ook niet weer terug haha. :p

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Zou ook een schimmel kunnen zijn. Heeft mijn man gehad, was op den duur net of zijn hand verbrand was en aan daarna vervelde...

Zou toch even heengaan!

8. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Of iets van een contact-allergie?

Is er iets (een stofje) waar je veel mee in aanraking komt? Je kunt dan op den duur een exceem/allergie voor opbouwen.

Zo ben ik allergisch voor bepoederde handschoenen en latex handschoenen. Ik krijg dan ook bultjes die jeuken en die plekken gaan vervellen (dikke/stugge stukjes huid)
    Ik werk in de zorg en gebruik alleen nog maar Nitrile handschoenen.

9. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Heb het ook gehad maar is vanzelf over gegaan... jeukte niet, voelde wel raar aan omdat het op de vingertop was.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Heee dat heb ik ook
    En mij werd idd gezegd dat het eczeem is

11. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Heb het ook, aan mn rechterhand.
    Bij mij is het exceem, heb er meer last van als ik heb schoongemaakt of groenten/fruit sap op mn hand heb gekregen.
    (Snijden van tomaten/komkommer e.d.)
    Heb er hormoonzalf voor en dit werkt goed maar zodra ik stop met smeren komt het weer terug, ditzelfde als ik nu niks eraan zie maar er aan begin te krabben. De blaasjes komen dan zo naar 'boven'.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Dat heb ik ook gehad. Ga ermee naar de doker die schrijft een hormoonzalf voor. Is eczeem. En probeer van die blaasjes af te blijven.

13. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Klopt, is soort eczeem. Mijn moeder heeft het ook en is zelfs naar een dermatoloog geweest hiervoor. Speciaal eczeemzalfje gekregen, die helpt goed. Ik heb het ook. Gewoon naar de ha ermee. Kan nijdig zeer doen hoor. Krijg je een zalfje mee waar je lang mee kan doen.

14. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Dat valt niet mee hoor, om van die blaasjes af te blijven. Ik moet ze altijd even kapot knijpen...:)

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Eczeem. Het vocht uit de blaasjes kan het verspreiden dus heel laten of met een doekje na het lek prikken wegdeppen.
    even na ha voor diagnose+behandeling.

Share This Page