Even iets waar ik jullie mening over wil morgen gaat de hele familie uit eten ivm schoonvader die met pensioen is gegaan. Nu willen ze dus dat de kinderen erbij zijn. Maar de oudste eet al weken geen warm eten en is ook vergeten wat stil zitten is sinds de basis school. En de jongste is momenteel tegen 6 uur echt doodmoe ondanks een dutje van 2,5uur tussen de middag. Dus je kan begrijpen ik heb daar echt geen zin in. Dus ik zeg tegen mijn man dat ik thuis blijf met de kinderen omdat het totaal geen zin heeft. Ik kan dan achter de oudste aan vangen terwijl de jongste alleen maar aan het jammeren is van vermoeidheid. Daarbij is biefstuk en dat soort vlees het hoofd ingredient dus eten voorbij zit er ook bijna niet in (ik lust geen kip) Nu staat mijn man achter mijn keuze maar de hele familie(22personen) staat nu op hun achterste benen omdat ik de kinderen iets ontzeg en ik de kinderen weg houd van het feestje Ben ik dan echt zon heks dat ik niet mee ga met de kinderen
euh nee...ik zou zeggen, of er word tussen 5 en 6 gegeten....mijn kids gaan om 7 naar bed....half uurtje kan nog, maar als jij wilt eten met 2 jengelende kinderen om je heen..goed..mag jij er ook op letten. Eet ik een keer mijn eten op, zou wel eens fijn zijn voor de verandering Geef je groot gelijk! Als ze willen dat de kids erbij zijn, passen ze zich maar aan aan de kids..je ontzegt ze niets, kindermenu is toch altijd patat met frikandel...nou dat eten we toch al eens per week....dus tsjah..
Nee hoor je bent geen heks,jij moet doen wat je denk wat het beste is voor de kinderen. Mijn zoontje eet ook heel slecht maar zou em wel meenemen,hebben ze geen kindermenu of een pannenkoek ofzo?Vind ook wel dat er rekening met kinderen gehouden moet worden als ze willen dat die ook mee gaan.Als dat er niet is zou ik een menu voor hun samen bestellen of van mij mee laten eten ofzo. Maar doe vooral waar jij,je man en de kinderen zich goed bij voelen,dat iemand anders het anders zou doen prima maar respecteer ieder zijn keus. Als je wel wil gaan mischien het middagslaapje wat later in de middag?
ja je bent een heks Soms is het gewoon heel moeilijk om ouder te zijn, juist als er heel veel druk uitgevoert wordt van buitenaf. Ja tuurlijk voor hun is het leuk dat de kleinkinderen erbij zijn, maar mama en papa zitten met de spreekwoordelijke gebakken peren. Misschien kun je nog voorstellen om even te komen met de kinderen, ze eerst lekker thuis laten eten, dan even naar opa en oma om hem te feliciteren en een klein cadeautje te geven namens de kinderen. En dan manlief daarlaten en jij lekker naar huis met de koters.
nou jammer dan.kids zouden dan laat in bed liggen.wij doen t niet meer en hebben ze maar te accepteren
ja...nou dan zou ik gewoon thuis blijven...jammer dan...7 uur gaan de kids naar bed....uiterlijk half 8...en om half 7 reserveren word heel laat....minstens 9.30...dus nee dan gaan mijn kids niet mee. Ze kunnen toch ook ergens anders reserveren??als jullie zo nodig mee moeten/..... maja zo denk ik.
Ik kan me voorstellen dat opa en oma het jammer vinden dat de kleinkinderen niet komen. Dat de oudste niet eet, is vervelend maar wie weet dat het juist wel goed eet wanneer er andere bij zijn. En zo niet? Ook geen probleem toch? Betreft moe zijn rond 6uur snap ik je wel. Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als het geen optie is dat het eten bijv. een uurtje eerder word.
Als er hier uit gegeten wordt met de kids dan is het altijd een tijd die kan met slapen. Dus rond 5u of tussen de middag, bv een brunch. Vind je dan ook echt geen heks want zo laat is gewoon geen tijd voor kleine kinderen die dan doodmoe zijn.
Uhh ander restaurant waar wel eerder gegeten kan worden geen optie? Ze willen de kids graag mee,dan zullen ze er ook rekening mee moeten houden..
Nee hoor, rond dat tijdstip gaan wij ook niet heen. Laatst weer een keer geprobeerd, nou was een ramp. We zaten naast de speelhoek en ze mochten een beetje rondlopen (was wokrestaurant), maar ik was blij dat we weer naar huis konden. Geen succes.
het is ook niet zozeer het niet eten maar dat ik kan gaan lopen vangen omdat de oudste niet blijft zitten. Het gaat thuis een stuk beter nu maar als ze de kans schoon ziet..........
Ik vind je argument dat het te laat is een goede. Als ze perse willen dat de kids meegaan gaan ze maar eerder. Hier is dat ook altijd lastig. Wij zijn de enigste met kids in de familie dus merken we dat we niet altijd begrip krijgen. Maar goed, doen wat voor je kids het beste is. Echter vind ik wel dat zeker je oudste de leeftijd heeft zich te moeten kunnen gedragen in een restaurant of dit iig aan te leren. Dit zou ik dus geen reden vinden om niet te gaan
Mijn ervaring met kinderen en familie die mee gaat is dat de kindjes zich redelijk goed gedragen. Gisteren zijn we nog uit eten geweest, van 18.00 - 20.30 uur. Toen de kindjes gegeten hadden gingen ze lekker spelen met speelgoed wat er in het restaurant stond. Geen seconde moeite mee gehad.
Deed ze ook hoor nooit geen probleem geweest kon makkelijk 1,5uur bij ons aan het eten zitten. Maar sinds dat ze op de basisschool zit( dec gestart ) is ze terug gevallen in haar tafelmanieren. Op school zit ze voorbeeldig stil en blijvende zitten maar als ze dan die 6,5 uur erop heeft zitten is ze dan wel zat. En thuis blijft ze nu dat half uur wel zitten maar ergens anders duurt het haar te lang. Het is echt iets van de afgelopen 2 maanden