De kans is aanwezig dat wij 1 van onze 2 hondjes moeten herplaatsen. Morgen komt er een gedragsdeskundige langs om te kijken of ze wat voor ons kan betekenen...maar ik heb er een hard hoofd in. We hebben 2 teefjes, 1 van 6 en 1 van 1 jaar. De jongste is fysiek veel sterker en dominanter dan de oudste. De oudste accepteert dit niet altijd en daardoor vechten ze wel eens met elkaar. 3 Weken geleden is het echter helemaal uit de hand gelopen. Ik was met de honden op het veldje achter aan het spelen. Althans, ik was met de jongste een bal aan het gooien en de oudste lag naast me een botje te kauwen. Dit ging een tijd goed, totdat de oudste achter de bal aan ging. De jongste vloog de oudste aan en ik kreeg ze dus mooi niet uit elkaar. Uiteindelijk heb ik de tuinslang gepakt en deze met volle vaart op de hondjes gezet. De jongste in het hok gezet en de oudste mee naar binnen genomen. De oudste was dus echt gewond. We zijn met spoed naar de dierenarts gegaan en zeer waarschijnlijk is ze nu aan 1 oog blind geworden. We zijn nu al 3 weken aan het druppelen etc. Maar het ziet er niet goed uit. Op aanraden van de dierenarts hebben we contact opgenomen met een gedragsdeskudige. We hebben filmpjes moeten maken etc. Het stomme is....dat ze ook heel lief samen in 1 mand kunnen liggen, tot dat incident ook wel samen speelden etc. Maar mijn angst is natuurlijk dat de gedragsdeskundige zegt dat ze ons niet kan helpen. En dan? Dan moet 1 van de 2 weg...maar welke? En hoe dan? Naar het asiel kan ik nooit over mijn hart verkrijgen....via mp? Ik zit hier echt vreselijk mee in mijn maag....heb er echt spijt van dat we ons 2de hondje hebben genomen. Dachten een leuk maatje te hebben voor de oudste hond...nou mooi niet dus!
Komt vast goed met een goede gedragsdeskundige! Ik denk dat ze dit heel vaak zien en vaak is het met redelijk eenvoudige tips wel in de hand te houden. Ook omdat ze ook wel goed met elkaar om kunnen gaan en bij elkaar kunnen liggen. Wat sneu voor je hondje, hopelijk komt et nig goed met haar oogje. Ik duim iig dat jullie deze moeilijke keuze niet hoeven te gaan maken. Als jullie wel besluiten om te herplaatsen zou ik voor de jongste kiezen. Zij is nog jong en makkelijker te plaatsen dan een oud hondje en nu helemaal als ze blind blijft.
Wat een vervelende situatie! Ik heb een hele positieve ervaring met een gedragsdeskundige maar je moet er zelf wel 100% achter staan en inzet én doorzettingsvermogen hebben. Mocht je toch gaan herplaatsen lijkt mij dat de hond die het laatste os gekomen het eerste eruit gaan?!
Het oogje kan waarschijnlijk niet meer gered worden...is nog steeds rood en bol. Het is al 3 weken geleden, dus dan had het nu wel hersteld moeten zijn. Er komt ook een grijze waas over, dus de dierenarts gaat er van uit dat het niet meer goed komt. We blijven nu wel druppelen om ontstekingen te voorkomen, en hopen dat het oogje er in kan blijven. Gelukkig heeft ze er geen last van, zover wij kunnen beoordelen. En ze is niet onnozeler dan anders Beseft niet dat ze niet door smalle ruimtes kan komen met de kap om, haha! Ik hoop echt dat de gedragsdeskundige wat kan doen....zie er zo tegen op! De jongste is zo'n lief beestje, altijd aan het spelen met de kinderen, altijd luisteren etc. De oudste is echt een mopperkontje, maar wel ontzettend lief. Luistert voor geen meter en ligt het liefst de hele dag te slapen Het beste beestje is tot vorig jaar dag in dag uit op stap geweest met 2 boxers en daardoor een beetje versleten. Dus heel veel beweging zit er niet in, haha!
he wat verdrietig, wat voor hondje is het? heb je toevallig een foto misschien dat iemand hier spontaan verliefd word zodat je een goed huisje kan vinden mocht het niet anders kunnen dan herplaatsen, voordeel is dat hier veel gezinnen op zitten natuurlijk succes en sterkte!!
Balen is dit. Helaas zie je vaker wanneer teven gaan vechten dat het ook meteen serieus is en dat dit ook niet stopt. Zeker als er niet duidelijk een hoger staat in rangorde en de andere zich daarin schikt. Ben bang voor je dat je dit niet op lost met een gedragsdeskundige. Kan goed gaan 2 teven maar kan ook enorm mis gaan
Heb zo geen goede foto...maar de jongste is zo lelijk als de nacht Kruising tussen mops en terrierachtige. Zwart...met een rode baard, overbeet, scheven tanden, haha!
hahahah wat een schatje ja soms zijn honden gewoon mooi van "lelijkheid" ) ik ben wel benieuwd naar meer foto's waar woon je ongeveer?
mag ik wat vragen? het klinkt misschien heel dom maar trek je de 1e ook voor? zo niet zou ik dit wel gaan doen, niet heel groot ofzo in de kleine dingen. ik heb 2 reutjes (die kunnen het ook zo bond maken) en de oudste trek ik voor niet hel erg ofzo meer als ze een koekje krijgen de oudste eerst, als we gaan lopen met de riem om doen de oudste eerst, met eten geven de oudste eerst en allemaal van dat soord dingen. hier brommen ze wel is tegen elkaar maarja blijven toch levende wezens wij kunnen ook niet altijd met elkaar er moet een goeie rangorde zijn dan is het zo over (ik heb ook als ik overdag weg ben de jongste in de benz de oudste los lopen en onze oudste is een dekreu dus al sneller boos succes
Wat sneu! Twee teven gaan helaas vaak niet samen. Hebben wij ook gehad en ik zou daarom nooit meer kiezen voor twee teven. Zijn ze eigenlijk geholpen? Ik hoop dat je er met een gedragsdeskundige uitkomt. Zo niet, zou ik de jongste herplaatsen maar dan niet bij een teef! Dus een leuk reutje of alleen. Sterkte!
Oh wat jammer! Ik hoop dat het nog goedkomt met hulp van de gedragsdeskundige, anders zou ik inderdaad ook de jongste een ander thuis geven..
@zogezegend: Ja, we krijgen er ook heel veel (leuke en positieve) opmerking over op straat. Haha, we zeggen altijd dat ze een beetje mislukt is. @Wolffje: Ik denk dat we de fout hebben gemaakt door de jongste ook de ruimte te geven om dominanter te worden. Dus vaak als eerste koekje ed. Verder slaapt de jongste in de bench in de bijkeuken en de oudste in de woonkamer in de mand. @Kolibrie: De jongste is vorige week een weekendje bij een vriendin geweest met een reu van 8 mnd, maar dat ging ook niet goed. Steeds grommen ed. TJaa...en dan denk je een leuk maatje te hebben en dan doen ze zo. De oudste was altijd met 2 boxers, maar die zijn overleden en daarna was ze zo down....dus we dachten dat wat gezelschap wat goed zou zijn. Nou mooi fout gedacht.
Wat rot voor je. Helaas gaan 2 teven die vechten meestal niet ophouden. mocht je haar moeten herplaatsen... Ik heb een vriendin die dat professioneel doet en die zorgt dat ze goed terecht komt. Ik hoop datmet met de deskundige beter gaat. Maar 2 teven die vechten moeten vaak uitelkaar.
dat is zeker jammer maar nog zeker wel de corrigeren hoor, hopelijk dat die hulp jullie kan helpen, zal soms wel vermoeiend zijn maar uit eindelijk zeker waard. want nu doen ze het nog op elkaar voor je het weet is er een klein kindje die er toevallig in de buurt staat, succes
Dit dus. Door de oudste het eerste te laten eten, het eerste de riem om te doen en als eerste aaien, maak je de oudste iets hoger in rang, en zodra ze gaan brommen tegen elkaar geef je ze allebei op de mieter. Waar twee vechten.... Zijn je honden beiden gesteriliseerd? Soms hebben teven behoorlijke moeite met elkaar als ze loops zijn of worden, de mijne was wel gesteriliseerd maar kon (normaal was Mercy haar maatje) Mercy niet hebben als Mercy loops werd/was. En dat had ze bij meerdere teven, dat kwam ook omdat zij zich hoger waande dan de andere. Hoop dat de gedragstherapeut jullie verder kan helpen, sterkte in elk geval.
Niet jezelf voor de kop slaan, je weet nooit hoe het allemaal kan lopen, soms gaat het goed en soms niet, is bij mensen niet anders toch? En in het begin ging het toch ook goed? Misschien geeft de jongste wel aan dat de oudste iets heeft, dat zie je ook wel vaker, de zwakkere wordt dan aangevallen en uit het roedel verjaagd (althans in het wild, en dat hebben de gedomesticeerde honden nog in zich). De schuld niet bij jezelf leggen hoor!
Wij hebben ooit twee foxterrier teefjes gehad, één hadden we al en de andere er als pup bij gekocht. Ging perfect, de oudste moederde over de pup, sliepen samen in één mand, speelden samen, aten samen enz. Tot de pup groter werd en probeerde te domineren over de oudere teef.... Hele bloedbaden hebben we gehad, mijn moeder is hierbij ook eens flink gebeten doordat zij ze uit elkaar wilde halen. Tenslotte hebben we de jonste herplaatst bij een ouder echtpaar zonder huisdieren en daar heeft ze het heel fijn gehad. Ontzettend moeilijk maar soms twee teefjes samen gaat niet, zeker niet als er terrier bloed in zit.