Zoals de titel al zegt, ik kan niet meer door t extreme slaap te kort. Het gaat al weken zo dat ik helemaal niet meer slaap. Ondertussen ben ik totaal uitgeput. Moet ik vaak overgeven (door de erge vermoeidheid) doen mn spieren en gewrichten pijn. Moet ook veel huilen. Weet echt niet meer wat ik moet doen. Van de arts wel temazepan voorgeschreven gekregen, daarmee viel ik redelijk snel in slaap maar werd ik vaak na een uurtje of 2 weer wakker. Gisteravond niks ingenomen, heb het echt ieder uur zien worden. Vanmiddag word ik terug gebeld door de huisarts. Geen idee wat ik met dit verhaal hier moet ,moet het gewoon even kwijt denk ik..
Heel naar zeg Af en toe heb ik ook een periode waarin ik slecht slaap. Spanningen en de angst om weer niet in slaap te vallen. Maar dat duurt geen weken zoals bij jou. Weet je waarom je niet slaapt? Is het psychisch of iets lichamelijks?
Wat rot zeg. Als ik 2 nachten slecht slaap ben ik al niet te genieten. Weet je of het een reden heeft? Pieker je veel? Hopelijk heeft te dokter een oplossing, sterkte!
Psychisch is het sowieso niet. Ervaar ook geen stress,angst etc. Als ik in bed lig begin ik na een tijdje ook ontzettend te zweten,mn hele borst en rug is dan nat. Dan trek ik alles uit, raam staat wagenwijd open...Niks lijkt te werken en is me echt een raadsel hoe dit kan
Ik ben natuurlijk geen arts, maar ik zou zelf kijken hoe je het op Oxazepam of Lorazepam doet. Daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Al is dat long term natuurlijk niet de oplossing.
Vragen of je schildklier geprikt mag worden. Zweten en slecht slapen passen perfect bij een niet werkende schildklier.
Bloed is al geprikt. Heb niks over mn schildklier gehoord. Wel dat de Alat verhoogd was. BSE verhoogd. Vit D 33 en ijzer te kort.
Geen idee of je auto rijdt maar daar mag je niet mee autorijden. Tot een dosering van 30mg mag dat niet, na 30mg weer wel na langdurig gebruik. Ik zou eerlijk gezegd eens het gesprek aan gaan want alleen medicatie zal niet gaan helpen. En kijk eens naar slaaphygiene regels, dat een tijd heel gericht gaan proberen. Maar verder samen met de huisarts proberen in gesprek te gaan en eventueel zoeken naar de oorzaak.
Krijg je wel iets voor je vitamine D en ijzertekort? Niet dat ik denk dat dat iets te maken heeft met je slaapprobleem maar het is wel belangrijk om die tekorten aan te pakken.
Zeker heb ik dit tegen de arts verteld. Ben bang dat als ik overdag ga slapen het helemaal niet meer goed komt